Αρχική Διάστημα NASA: Μικρός αστεροειδής θα περάσει ξυστά από τη Γη

NASA: Μικρός αστεροειδής θα περάσει ξυστά από τη Γη

Σύνταξη: ecozen.gr

αστεροειδής

Ένας αστεροειδής μικρού μεγέθους – διαμέτρου 3,5 έως 8,5 μέτρων – προβλέπεται να περάσει ξυστά από τη Γη στις 26 Ιανουαρίου.

Πρόκειται για μια από τις πιο κοντινές προσεγγίσεις αστεροειδούς που έχουν ποτέ καταγραφεί, σε εκτιμώμενη απόσταση μόλις 3.600 χιλιομέτρων από την επιφάνεια του πλανήτη μας, σύμφωνα με την NASA.

1 2023bu close approach 1041 - NASA
Αυτό το τροχιακό διάγραμμα από το πρόγραμμα προβολής κοντινής προσέγγισης του CNEOS δείχνει την τροχιά του 2023 BU –με κόκκινο– κατά την κοντινή του προσέγγιση με τη Γη στις 26 Ιανουαρίου 2023. Ο αστεροειδής θα περάσει περίπου 10 φορές πιο κοντά στη Γη από την τροχιά των γεωσύγχρονων δορυφόρων, που φαίνεται σε πράσινη γραμμή. Εικόνα: NASA/JPL-Caltech

Ο αστεροειδής «2023 BU» θα περάσει λίγο πάνω από το νότιο άκρο της Νότιας Αμερικής, πολύ χαμηλότερα – στο ένα δέκατο περίπου – από την τροχιά των γεωσύγχρονων δορυφόρων. Δεν συνιστά πάντως κίνδυνο, καθώς ακόμη και αν έπεφτε στον πλανήτη μας, αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να διαλυόταν κατά την τριβή του με τη γήινη ατμόσφαιρα.

Ο αστεροειδής είχε ανακαλυφθεί το περασμένο Σάββατο από τον ερασιτέχνη αστρονόμο Γκενάντι Μπορίσοφ από την Κριμαία, ο οποίος είχε ανακαλύψει το 2019 και τον διαστρικό κομήτη 2I/Borisov. Ακολούθησαν παρατηρήσεις του «2023 BU» από δεκάδες άλλα παρατηρητήρια σε όλο τον κόσμο.

2 2023bu orbits 1041 - NASA
Αυτή η άποψη από το σύστημα Scout της NASA δείχνει την εκτροπή της τροχιάς του αστεροειδούς 2023 BU -με κόκκινο- που προκαλείται από τη βαρύτητα της Γης. Η τροχιά των γεωσύγχρονων δορυφόρων φαίνεται με πράσινο και η τροχιά της Σελήνης απεικονίζεται με το γκρίζο οβάλ. Εικόνα: NASA/JPL-Caltech

Η τελική ανάλυση των δεδομένων της τροχιάς του έγινε από το Κέντρο Μελετών Κοντινών στη Γη Αντικειμένων (CNEOS) του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της NASA στην Καλιφόρνια. Οι Αμερικανοί ερευνητές πρόβλεψαν ότι ο αστεροειδής θα περάσει ασυνήθιστα κοντά από τη Γη.

Μάλιστα επειδή θα πλησιάσει τόσο πολύ, η βαρύτητα του πλανήτη μας θα αλλάξει την πορεία του, με αποτέλεσμα να διαγράφει στο μέλλον μια οβάλ τροχιά γύρω από τον Ήλιο κάθε 425 μέρες, αντί για 359 μέχρι σήμερα.

Παρακολουθήστε live την πορεία του αστεροειδή πατώντας εδώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, NASA