Αρχική Πολιτισμός Modern Love: H αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας

Modern Love: H αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας

0
Melanie Bonajo Night Soil Economy of Love 2015 2 - αγάπη
Melanie Bonajo, Night Soil - Economy of Love, 2015 (στιγμιότυπο). Μονοκάναλο βίντεο, έγχρωμο με ήχο, 32' 46''. Ευγενική παραχώρηση από την καλλιτέχνη και της AKINCI, Άμστερνταμ.
Διαφήμιση

Το Modern Love (H αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας) είναι η επόμενη μεγάλη ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ με την οποία ξεκινά ο χειμερινός – εαρινός εκθεσιακός κύκλος του Μουσείου, που εστιάζει στην ψηφιακή τεχνολογία και στο διαδίκτυο, στην επιρροή τους στις σύγχρονες κοινωνίες και στη σχέση τους με την εργασία, το σώμα και το λόγο.

Το Modern Love, σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, καλλιτεχνικής διευθύντριας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, είναι μια έκθεση για την αγάπη και τους στενούς ανθρώπινους δεσμούς στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού, της παγκοσμιοποίησης, της ψηφιακής διασύνδεσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Διερευνά πώς η ψηφιακή τεχνολογία και η σύγχρονη οικονομία έχουν μετασχηματίσει το συναίσθημα και τις κοινωνικές σχέσεις και πώς η εμπειρία του εικονικού καταλύει τα όρια μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου.

Maria Mavropoulou the lovers - αγάπη
Μαρία Μαυροπούλου, The Lovers, από τη σειρά Family Portraits, 2018. Lightbox, 100 x 100 εκ. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.

Εξετάζει πώς το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν, από τη μία, διευκολύνει την έκφραση διαφορετικών ταυτοτήτων και εναλλακτικών τρόπων ύπαρξης και κατασκευής του εαυτού και πώς, από την άλλη, παίζουν επιβαρυντικό ρόλο στην καλλιέργεια παθολογιών, όπως ο ναρκισσισμός, η εμμονή αυτοπροβολής, η ψηφιακή εξάρτηση και η εμπορευματοποίηση του συναισθήματος.

Μελετά πώς η διαπλοκή της πραγματικότητας, του εικονικού και της φαντασίας, δημιουργεί πολύπλοκες ψυχολογικές και διαπροσωπικές καταστάσεις και εμπλοκές.

Καταγράφει κοινωνικά πρότυπα και προκλήσεις καθώς και τις δυνατότητες που παρουσιάζει το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά τις πιο οικείες και κοντινές μας σχέσεις.

Είναι μια έκθεση για την ενσώματη εμπειρία του ψηφιακού και την ασώματη εμπειρία της εγγύτητας στη σημερινή εποχή, μετά την πανδημία, στα χρόνια των ψυχρών οικειοτήτων.

Marge Monko1 (inst.view detail) - αγάπη
Marge Monko, I Don’t Know You, So I Can’t Love You, 2018 (λεπτομέρεια). Εγκατάσταση, smart assistants, ηχεία, εκτυπώσεις. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας. Άποψη εγκατάστασης, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Φράιμπουργκ, Γερμανία. Φωτογραφία: Bernhard Strauss

Η έκθεση δανείζεται τον υπότιτλο της από το βιβλίο της Eva Illouz, Cold Intimacies: The Making of Emotional Capitalism, που αναλύει πώς οι σύγχρονες στενές, οικείες σχέσεις καθορίζονται όλο και περισσότερο από οικονομικά και πολιτικά μοντέλα διαπραγμάτευσης και ανταλλαγής.

Συμμετέχουν 24 καλλιτέχνες από 14 χώρες. Η έκθεση είναι προϊόν μιας συνεχιζόμενης έρευνας και έρχεται στο ΕΜΣΤ μετά από παρουσιάσεις στο Museum für Neue Kunst | Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Φράιμπουργκ στη Γερμανία, στην Kunsthalle του Ταλίν, στο IMPAKT Media Organization και το Μουσείο Centraal στην Ουτρέχτη.

Για το ΕΜΣΤ η έκθεση έχει διευρυνθεί και έχουν προστεθεί Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες. Οι περισσότεροι εκ των τελευταίων παρουσιάζουν το έργο τους για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Peter Puklus With dog and kids in the park (Balance)
Peter Puklus, With dog and kids in the park (Balance), Budapest, 2019. Από την σειρά The Hero Mother – How to build a house, 2016-2019. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη & Glassyard Gallery, Βουδαπέστη.

Χρήσιμες πληροφορίες

ΕΓΚΑΙΝΙΑ: Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου, 18.30 μέχρι αργά.

Διάρκεια έκθεσης: 15/12/2022 – 28/05/2023.

Χώρος διεξαγωγής της έκθεσης: -1.

Την έκθεση θα συνοδεύει δίγλωσσος κατάλογος σχεδιασμένος από τη Rafaela Drazic, σε επιμέλεια Κατερίνας Γρέγου και Θεόφιλου Τραμπούλη. Ο κατάλογος θα παρουσιαστεί σε ειδική εκδήλωση τον Ιανουάριο.

Τα εγκαίνια της έκθεσης

Στα εγκαίνια της έκθεσης θα παρουσιαστεί στις 21:00 η περφόρμανς της Marijke De Roover, Live, Laugh, Limerence (Μια όπερα buffa σε τέσσερις πράξεις), στον εκθεσιακό χώρο του ισογείου του Μουσείου. Η οπερατική αυτή παράσταση είναι ένα δηκτικό σχόλιο για τον τρόπο με τον οποίο χορογραφούμε και οργανώνουμε πολιτισμικά την αναπαράσταση της αγάπης μέσα από ετεροκανονικές δομές. Το έργο αξιοποιεί με απολαυστικό τρόπο όλα τα κλισέ των ρομαντικών κομεντί, του μουσικού θεάτρου, της όπερας, του καραόκε και του Hollywood.

Τη μεγάλη αυτή ομαδική έκθεση θα ακολουθήσει μια σειρά ατομικών εκθέσεων τον Ιανουάριο του 2023, οι οποίες επικεντρώνονται στην επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας, του διαδικτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της οικονομίας που παράγουν στις κοινωνικές σχέσεις και τη σύγχρονη ζωή.

Ariane Loze Our Cold Loves1
Ariane Loze, Our Cold Loves, 2022 (στιγμιότυπο). Μονοκάναλη προβολή βίντεο, έγχρωμο με ήχο, 32’ 31’’. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και Michel Rein, Παρίσι | Βρυξέλλες.

Καλλιτέχνες:

GABRIEL ABRANTES (1984, US/PT)

ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΓΓΕΛΙΔΑΚΗΣ (1968, GR)

MELANIE BONAJO (1978, NL)

CANDICE BREITZ (1978, ZA)

LAURA CEMIN (1992, IT)

BENJAMIN CROTTY (1979, US)

ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΟΝΗ (1982, GR)

DAVID HAINES (1969, UK)

JULIET JACQUES (1981, UK)

SANAM KHATIBI (1979, IR/BE)

MAHMOUD KHALED (1982, EG)

DURAN LANTINK (1988, NL)

ARIANE LOZE (1988, BE)

ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ (1989, GR)

LAUREN LEE MCCARTHY (1987, US)

KYLE MCDONALD (1985, US)

MARGE MONKO (1976, EE)

ΕΥΑ ΠΑΠΑΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (1987, GR)

PETER PUKLUS (1980, RO/HU)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΙΝΟΣ (1977, GR)

MARIJKE DE ROOVER (1990, GR)

MARGARET SALMON (1975, US/UK)

HANNAH TOTICKI (1984, DK)

ISTVÁN ZSÍROS (1985, HU)

Διαφήμιση