Αρχική Μεταφορές Με διαδικασίες εξπρές η επέκταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

Με διαδικασίες εξπρές η επέκταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

Σύνταξη: ecozen.gr

0
σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Εικόνα: biscotto.gr
Διαφήμιση

Παρουσιάστηκε χθες το σχέδιο επέκτασης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών για τη δεύτερη φάση του έργου στην επιτροπή παραγωγής εμπορίου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και τον πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη.

Το Υπουργείο Υποδομών μετά από δύο χρόνια διαπραγματεύσεων με τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατάφερε να αλλάξει τον τρόπο δημοπράτησης των σιδηροδρομικών έργων, η οποία θα γίνεται με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής.

Αυτό σημαίνει, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής ότι «όλες αυτές οι εργολαβίες ‘παντρεύονται’, δεν έχει πλέον κατακερματισμένες εργολαβίες» και επί της ουσίας τα σιδηροδρομικά έργα που δημοπρατήθηκαν στις 31 Δεκεμβρίου του 2021 «είναι ‘με το κλειδί στο χέρι’. Αυτή η διαδικασία θα μας γλυτώσει τουλάχιστον τέσσερα με πέντε χρόνια. Αυτά τα έργα τελικά θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν και εντός των χρονοδιαγραμμάτων, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα σιδηροδρομικά έργα που έρχονται από το παρελθόν».

τρενο ΕΡΓΟΣΕ

Πλέον στην διαγωνιστική διαδικασία δεν έμεινε τίποτα περισσότερο από το να προσκομιστούν τα απαραίτητα έγγραφα από το ανάδοχο σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, να οριστεί η ημερομηνία και υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής.

Διαγωνισμός «εξπρές»

Ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται με γρήγορα βήματα καθώς είχε ξεκινήσει πριν 7 μήνες, την 1η Νοεμβρίου 2021.  Μέσα από την διαγωνιστική διαδικασία, επικράτησε το σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ με ποσοστό έκπτωσης 7,5%. Είναι το δεύτερο σιδηροδρομικό έργο που αναλαμβάνει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ύστερα από εκείνο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα-Βόλος το οποίο είναι σε φάση κατασκευής.

Η ΕΡΓΟΣΕ που είναι η αναθέτουσα αρχή προχώρα την υλοποίηση αυτής της εργολαβίας, η οποία περιλαμβάνει και την κατασκευή τριών νέων αποβαθρών, την τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης αλλά και σημαντικές εργασίες σε διάφορα σημεία του σταθμού. Στα έργα δεν συμπεριλαμβάνεται κάποια αναβάθμιση του κτιρίου του σταθμού καθώς αυτό θα γίνει ως ξεχωριστό έργο, πιθανότατα από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ένα μεγάλο έργο

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 42,14 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 33,99 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις η νέα εικόνα των γραμμών και η υπόγεια σύνδεση με το Μετρό θα έχει επιτευχθεί μέχρι το 2025. Στη συνέχεια θα υπάρξει μια περίοδος 36 μηνών συντήρησης του έργου.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και θα ολοκληρωθεί ως έργο γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

ΜΕΤΡΟ

Πώς θα συνδεθεί με το μετρό

Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση Έργου αφορά:

  • Πλήρης κατασκευή τριών νέων αποβαθρών και των στεγάστρων τους και κατασκευή της θεμελίωσης των μελλοντικών εγκαταστάσεων του επιπέδου +1+2.
  • – Ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης του Σ.Σ. Αθηνών περί την Χ.Θ. 10+300 κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 συμπεριλαμβανομένου του κελύφους των καταστημάτων εντός της υπόγειας διάβασης, τις κλίμακες, τις κυλιόμενες κλίμακες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
  •  Κατασκευή της Νότιας εισόδου του Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεση με το Αττικό Μετρό. Για την κατασκευή απαιτείται να προηγηθεί η καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του Σ.Σ. Αθηνών (κατάστημα ΟΠΑΠ) και αποκατάσταση της πλαϊνής όψης του κτιρίου μετά τις αναγκαίες παρεμβάσεις καθώς και καθαίρεση του πέτρινου τοίχου κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη -κλειδουχείου (κτίριο Νο 3-τέλος της αποβάθρας 1) και κατασκευή νέων περιφράξεων κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη κ κατά μήκος της γραμμής Νο1 από τεχνικό οδού Πέλοπος έως αποβάθρες.

Στα έργα περιλαμβάνεται επίσης αποχετευτικός αγωγός, ράμπα εισόδου από την οδό Κων/πόλεως (πλακόστρωση, φωτισμός). κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων , τεχνικο κάτω διάβασης της οδού Σεπολίων με σκοπό την ολοκλήρωση των εργασιών υποδομής επί του σιδηροδρομικού διαδρόμου και την απρόσκοπτη εγκατάσταση της επιδομής και της ηλεκτροκίνησης.

Η παλιά υπόγεια πεζοδιάβαση κάτω από τις αποβάθρες 1, 2 & 3 θα καθαιρεθεί και θα πραγματοποιηθεί κατασκευή νέας μικρής υπόγειας πεζοδιάβασης με κλίμακες και τους ανελκυστήρες.

τρένο - κόσμος - σταθμός
Εικόνα: UNSPLASH

Τέλος περιλαμβάνονται γραμμές, ηλεκτροκίνηση συνολικά 7χλμ, κυλιόμενες κλίμακες, ανελκυστήρες, πυρόσβεση, ηλεκτροφωτισμός κλπ) με τις υφιστάμενες λειτουργούσες εγκαταστάσεις κ.α.

 

Διαφήμιση