Αρχική Περιβάλλον Αναγνώριση του οδικού δικτύου στις εκτός σχεδίου περιοχές

Αναγνώριση του οδικού δικτύου στις εκτός σχεδίου περιοχές

Σύνταξη: ecozen.gr

0
οδικο δικτυο
Διαφήμιση

Καταγραφή και κατηγοριοποίηση του οδικού δικτύου ανά Δημοτική Ενότητα στις περιοχές εκτός σχεδίου προγραμματίζεται να πραγματοποιήσει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου στη συνέχεια να αναγνωριστούν και να χαρακτηριστούν ως «κοινόχρηστο δημοτικό οδικό δίκτυο».

Με την Υπουργική Απόφαση που υπογράφει ο Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς θεσπίζονται οι λεπτομέρειες για την εκπόνηση των μελετών οριοθέτησης οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων και ορίζουν ως αναθέτουσα αρχή επίσης το ΤΕΕ.

ΔΡΟΜΟΙ

Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως κοινόχρηστης είναι καταρχήν απαραίτητη πολεοδομική προϋπόθεση για τη δομησιμότητα των γηπέδων στην εκτός σχεδίου περιοχή ενώ αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα η διαφορετική αντιμετώπιση και ερμηνεία του.

Υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων ημερών το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ξεκίνησε τη διαδικασία εκπόνησης των αυτοτελών πολεοδομικών μελετών για  τις οριοθετήσεις οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων και για την καταγραφή/αναγνώριση οδών (ΦΕΚ  B 2504/20.05.2022) που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

νικοσ ταγαράς

Ο Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε: «Με την αναγνώριση και καταγραφή του οδικού όλης της χώρας σε περιοχές εκτός σχεδίου, εκτός ορίων οικισμών που νομίμως υφίστανται προ του 1923 και των οικισμών μέχρι τους 2000 κατοίκους, επιλύουμε άλυτα, χρονίζοντα ζητήματα δεκαετιών, με ασφάλεια Δικαίου, καθώς οι μελέτες που θα εκπονηθούν, θα τεθούν υπό την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Έτσι, για πρώτη φορά στη χώρα μας θα επιτευχθεί η οριστική και συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος: ποιος πραγματικά είναι κοινόχρηστος δημοτικός δρόμος και ποιος όχι χωρίς διαφορετικές ερμηνείες. Στόχος μας είναι να μπει τάξη στον χώρο, με έλεγχο και  εξορθολογισμό στην εκτός σχεδίου δόμηση.

Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις που τίθενται για την εκπόνηση αυτών των εξειδικευμένων μελετών επιβεβαιώνουν την ορθή -και απολύτως αναγκαία- επιλογή μας να χρηματοδοτηθούν ως μείζονες μεταρρυθμίσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Τι ισχύει μέχρι σήμερα

Σήμερα, για να χτίσει κάποιος σε εκτός σχεδίου περιοχή χρειάζεται το οικόπεδο να έχει «πρόσωπο» σε δρόμο νομίμως υφιστάμενο. Αντίθετα, σήμερα πολλοί δρόμοι που  έχουν κατασκευαστεί από τους δήμους (ή από ιδιώτες που τους έχουν παραχωρήσει στους δήμους κατά κυριότητα) είναι ασφαλτοστρωμένοι, διαθέτουν  δίκτυα κοινής ωφέλειας αλλά δεν έχουν αναγνωριστεί ως κοινόχρηστοι.

ΔΡΟΜΟΣ

Οι συγκεκριμένοι δρόμοι σύμφωνα με το ΣτΕ θεωρούνται ιδιωτικοί και τα οικόπεδα που βρίσκονται κατά μήκος τους δεν μπορούν να οικοδομηθούν, κάτι που έρχεται να επιλύσει η παρούσα ρύθμιση.

Για την ανάθεση των μελετών, το υπουργείο θα συντάσσει τα τεύχη των διαγωνισμών, στην συνέχεια  θα  γνωμοδοτεί το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.)  και κατόπιν τα τεύχη θα διαβιβάζονται στο ΤΕΕ, για την προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Στόχος είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί  έως της 30 Ιουνίου 2025.

Με τα ίδια χρηματοδοτικά εργαλεία (ΠΔΕ) θα προχωρήσει και η διαδικασία εκπόνησης μελετών οριοθέτησης οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων στο Πήλιο.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του είχε ακυρώσει τις παράτυπες οριοθετήσεις οικισμών του Πηλίου και είχε ζητήσει από τη Διοίκηση ορθή οριοθέτηση και ρύθμιση του πολεοδομικού τους καθεστώτος με Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ). Στους οικισμούς του Πηλίου, για δεκαετίες με αποφάσεις Νομαρχών, υπήρξαν μαζικές οριοθετήσεις, με αποτέλεσμα να διευρυνθούν τα όρια των οικισμών και να συμπεριλάβουν μεγάλες εκτάσεις αγροτικής γης, οι οποίες εν συνεχεία κατατμήθηκαν σε οικόπεδα για να καλύψουν οικιστικές και τουριστικές ανάγκες.

 

 

 

 

Διαφήμιση