Αρχική Ειδήσεις Καλαφάτης: “Εγνατία των λιμένων: νέα εποχή ανάπτυξης για την Ελλάδα

Καλαφάτης: “Εγνατία των λιμένων: νέα εποχή ανάπτυξης για την Ελλάδα

“Περνάμε στην εποχή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών και των Έξυπνων Λιμένων. Εκεί μπορεί και πρέπει να κινηθούν τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Με τεχνολογικά προηγμένες λύσεις, τόσο στη διαχείριση φορτίων όσο και στην εξυπηρέτηση ανθρώπων.”

0
kalafat2
Διαφήμιση

Θεσσαλονίκη, 16 Μαρτίου 2022 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έως το τέλος του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ενώ σε ό,τι αφορά εκείνο της Ηγουμενίτσας οι δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να αξιολογηθούν μέσα στο καλοκαίρι.

Οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ύψους 300 εκατ. ευρώ, και ιδίως εκείνες στην 6η προβλήτα του λιμένος της Θεσσαλονίκης «τρέχουν», με προοπτική να τριπλασιαστεί η δυνατότητα υποδοχής και εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων. Στην τελική ευθεία εισέρχονται και οι διαδικασίες αξιολόγησης (των φακέλων που υποβλήθηκαν από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές) για το λιμάνι της Καβάλας.

Τα χρονοδιαγράμματα των διαδικασιών για τα τέσσερα λιμάνια επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, κατά τον χαιρετισμό του στην ημερίδα  με θέμα: «Εγνατία των Λιμένων – Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη: Αναπτυξιακός και Γεωστρατηγικός Ρόλος» που διοργανώνει σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής, στο πλαίσιο της κοινής συνεδρίασης της Επιτροπής με το διοικητικό συμβούλιο της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (Πα.Δ.Ε.Ε).

Ο κ. Καλαφάτης πρόσθεσε πως η αξιοποίηση των τεσσάρων λιμανιών διανοίγει νέες προοπτικές σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, επισημαίνοντας πως αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την κυβέρνηση η αξιοποίηση και των 10 μεγαλύτερων περιφερειακών λιμένων της χώρας (Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Ηρακλείου). Ο υφυπουργός επισήμανε ακόμα πως προχωρά ο σχεδιασμός για την οδική σύνδεση του λιμένος της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό και την ΠΑΘΕ, μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.

Αναλυτικά τι επισήμανε ο Στ. Καλαφάτης

Καλαφάτης: Ψηφιακή εποχή και έξυπνα λιμάνια

«Περνάμε στην εποχή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών και των Έξυπνων Λιμένων» «Η αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι επενδύσεις, άλλωστε, για το σκοπό αυτό, έχουν αναπτυξιακό και κοινωνικό αντίκτυπο, συμβάλλουν στην τόνωση των τοπικών οικονομιών, βοηθούν στην αύξηση της εμπορικής κίνησης σε περιφερειακό επίπεδο και στην τουριστική ανάπτυξη, δημιουργούν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, καλυτερεύουν την καθημερινότητα και τις μετακινήσεις των πολιτών», τόνισε

«Περνάμε», τόνισε ο ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, «στην εποχή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών και των Έξυπνων Λιμένων. Εκεί μπορεί και πρέπει να κινηθούν τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Με τεχνολογικά προηγμένες λύσεις σε διάφορους τομείς, όπως στη διαχείριση φορτίων και την εξυπηρέτηση ανθρώπων» και πρόσθεσε: «Παρά τις δυσκολίες που προκαλεί σε ολόκληρο τον κόσμο η έκρηξη των ενεργειακών τιμών, εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, η Ελλάδα αλλάζει. Μαζί της αλλάζει -κι αλλάζει ακόμα πιο γρήγορα- η Μακεδονία, η Θράκη, η Θεσσαλονίκη όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες και διαδικασίες για περισσότερα από 20 αναπτυξιακά έργα πνοής. Είμαστε εδώ για να συμβάλλουμε σ΄αυτή τη νέα πορεία οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής προόδου και ευημερίας για όλους», επισήμανε.

kalafat3

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Καλαφάτης ανέφερε πως η εκδήλωση “έρχεται να αναδείξει τον σημαντικό, αναπτυξιακό αλλά και γεωστρατηγικό ρόλο της «Εγνατίας των Λιμένων». Έρχεται να περιγράψει τις νέες προοπτικές που διανοίγει η αξιοποίηση των λιμανιών της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, αλλά και το ρόλο τους στην ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας.

Έρχεται να υπενθυμίσει το ενδιαφέρον της ελληνικής ομογένειας για τη νέα αναπτυξιακή τροχιά της Πατρίδας και την σταθερή της υποστήριξη σε βασικές αναπτυξιακές και μεταρρυθμιστικές επιλογές. Η αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι επενδύσεις, άλλωστε, για το σκοπό αυτό, έχουν αναπτυξιακό και κοινωνικό αντίκτυπο, συμβάλλουν στην τόνωση των τοπικών οικονομιών, βοηθούν στην αύξηση της εμπορικής κίνησης σε περιφερειακό επίπεδο και στην τουριστική ανάπτυξη, δημιουργούν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, καλυτερεύουν την καθημερινότητα και τις μετακινήσεις των πολιτών.

Γεωστρατηγικό ενδιαφέρον

Σημαντικά είναι τα γενικότερα οφέλη τόσο σε επίπεδο οικονομικό με την αύξηση των δημοσίων εσόδων, όσο σε γεωστρατηγικό επίπεδο με την αύξηση του διεθνούς εμπορίου μέσω της Ελλάδας. Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας.

Μετά από συνδυαστικές ενέργειες της κυβέρνησης και των συναρμόδιων Υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Οικονομικών με το ΤΑΙΠΕΔ, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες αξιολόγησης για κάθε ένα από αυτά τα Λιμάνια και βρισκόμαστε πλέον στη διαδικασία των διεθνών διαγωνισμών για την επιλογή επενδυτών, με βασικό γνώμονα τον βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης και ανάπτυξής τους.

Αναφέρομαι στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Πάτρας και Ηρακλείου. Σε τέσσερα από αυτά, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου οι διαγωνιστικές διαδικασίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης -κοντά στα Στενά, αλλά και στον εμπορευματικό δρόμο που περνάει από τη Βουλγαρία- έχει τις προοπτικές να καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους εμπορευματικούς σταθμούς. Ο προνομιακός, γεωστρατηγικός και γεωπολιτικός ρόλος του, με τη δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών, αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την αξιοποίησή του ως πύλη για την Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του.

Στην περίπτωση του λιμανιού της Καβάλας, η διαδικασία της αξιολόγησης μπαίνει στην τελική ευθεία. Μέσα στο καλοκαίρι θα αξιολογηθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Το επενδυτικό πρόγραμμα για αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκεται σε τροχιά εξέλιξης. Στόχος είναι ένας πραγματικός πυλώνας ανάπτυξης για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας αλλά και ένας σημαντικός εμπορευματικός κόμβος στην περιοχή των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης έχει προχωρήσει ήδη σε σημαντικές επενδύσεις με απτά αποτελέσματα και σημαντική αύξηση στην ικανότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων. Μέσω της ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων στον προβλήτα 6 αναμένεται η δυνατότητα αυτή να τριπλασιαστεί. Στηρίζουμε, παράλληλα, τα έργα υποδομής κι αναζητούμε λύσεις για την γρήγορη υλοποίησή τους. Έργα που είχαν βαλτώσει για χρόνια και πλέον μπαίνουν στις ράγες.

Προχωρά ο σχεδιασμός για την οδική σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Παράλληλα προχωράει και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με την υφιστάμενη γραμμή, έργο που βρίσκεται στο στάδιο της προκήρυξης. Κυρίες και Κύριοι, Περνάμε στην εποχή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών και των Έξυπνων Λιμένων. Εκεί μπορεί και πρέπει να κινηθούν τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Με τεχνολογικά προηγμένες λύσεις σε διάφορους τομείς, όπως στη διαχείριση φορτίων και την εξυπηρέτηση ανθρώπων. Παρά τις δυσκολίες που προκαλεί σε ολόκληρο τον κόσμο η έκρηξη των ενεργειακών τιμών, εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, η Ελλάδα αλλάζει. Μαζί της αλλάζει -κι αλλάζει ακόμα πιο γρήγορα- η Μακεδονία, η Θράκη, η Θεσσαλονίκη όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες και διαδικασίες για περισσότερα από 20 αναπτυξιακά έργα πνοής. Είμαστε εδώ για να συμβάλλουμε σ΄αυτή τη νέα πορεία οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής προόδου και ευημερίας για όλους.»

Διαφήμιση