Αρχική Περιβάλλον ETS-ΒRT: Η Ελλάδα προσέρχεται με θέσεις και για τις βιώσιμες μεταφορές &...

ETS-ΒRT: Η Ελλάδα προσέρχεται με θέσεις και για τις βιώσιμες μεταφορές & υποδομές

Στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε., που ο κ.Βαρελίδης εκπροσώπησε τον Υπουργό Κώστα Σκρέκα, η Ελλάδα προσήλθε με τις ήδη γνωστές αλλά και περαιτέρω εξειδικεύμενες θέσεις για το πλαίσιο εφαρμογής της νομοθετικής δέσμης μέτρων «Fit for 55».

0
Π. Βαρελίδης 1
Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρος Βαρελίδης
Διαφήμιση

Τις θέσεις της Ελλάδας για τη δημιουργία αυτόνομου συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (ETS – ΒRT), στους τομείς των μεταφορών και των κτιρίων, μετέφερε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρος Βαρελίδης.

Στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε., που ο κ.Βαρελίδης εκπροσώπησε τον Υπουργό Κώστα Σκρέκα, η Ελλάδα προσήλθε με τις ήδη γνωστές αλλά και περαιτέρω εξειδικεύμενες θέσεις της για το πλαίσιο εφαρμογής της νομοθετικής δέσμης μέτρων «Fit for 55».

O κ. Βαρελίδης επισήμανε στην τοποθέτησή του, ότι η ένταξη της ναυτιλίας στο ETS θα πρέπει να γίνει με τρόπο που διασφαλίζει την εφαρμοσιμότητα του και τον υγιή ανταγωνισμό. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ζήτημα που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, δεδομένου ότι το 59% του ευρωπαϊκού στόλου είναι ελληνόκτητος.

Π. Βαρελίδης 2

Για βιώσιμες μεταφορές και υποδομές

Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, μετέφερε τις επιφυλάξεις της ελληνικής πλευράς για την ένταξη στο ETS των οδικών μεταφορών και των κτιρίων, λόγω της έντονης αβεβαιότητας που επικρατεί στη διακύμανση των τιμών στα δικαιώματα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως ανέφερε, το κόστος για έναν τόνο διοξειδίου του άνθρακα ανήλθε στις 16 Μαρτίου σε 77 ευρώ, ενώ πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είχε φτάσει τα 97 ευρώ.

Οι τιμές αυτές απέχουν κατά πολύ από τις αρχικές προβλέψεις της Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες το κόστος θα έφτανε σταδιακά στα 50 ευρώ/τόνο έως το 2030.

Πρόσθεσε ότι η μεταβλητότητα των τιμών προκαλεί αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις για τους πολίτες, κυρίως για τους πιο ευάλωτους, δεδομένου ότι το κόστος για τη θέρμανση και τις μετακινήσεις αποτελεί σημαντικό ποσοστό των εισοδημάτων τους.

Π. Βαρελίδης 3

Κτιριακή βιωσιμότητα – Προτάσεις

Ο κ. Βαρελίδης ανέφερε ότι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές και τα κτίρια μπορεί να επιτευχθεί με τη λήψη θετικών μέτρων, αναφέροντας ως ενδεικτικά παραδείγματα τις

  • παρεμβάσεις που προβλέπονται στον Εθνικό Κλιματικό Νόμο καθώς και
  • πολιτικές για την προώθηση των επενδύσεων με σκοπό την αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα,
  • την αύξηση της χωρητικότητας των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας,
  • την ενίσχυση και βελτίωση των υποδομών αποθήκευσης ενέργειας,
  • την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια κ.α.

Για τη στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο Έλληνας Γενικός Γραμματέας επανέλαβε την πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, για τη δημιουργία ευρωπαϊκού Μηχανισμού Αλληλεγγύης για την αντιστάθμιση των επιπτώσεων της διεθνούς ενεργειακής κρίσης.

Οι Υπουργοί Περιβάλλοντος της Ε.Ε. συζήτησαν επίσης, την πρόταση κανονισμού για τις μπαταρίες και τα απόβλητα μπαταριών, για την οποία επετεύχθη συμφωνία ενόψει της έναρξης των διαπραγματεύσεων με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Διαφήμιση