Αρχική Επιλεγμένα Φραγκάκης: Ο ελληνικός τουρισμός κέρδισε το στοίχημα του 2021, οι προκλήσεις είναι...

Φραγκάκης: Ο ελληνικός τουρισμός κέρδισε το στοίχημα του 2021, οι προκλήσεις είναι μπροστά μας

0
φωτό 1
Διαφήμιση

Σύνταξη:ecozen.gr

Την αποτίμηση της τουριστικής περιόδου του 2021 αλλά και τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού για το επόμενο διάστημα παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας σήμερα στο 3o Συνέδριο Nextisnow 2021: «Ελληνικός Τουρισμός, μια εθνική υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές».

Ο υπουργός Τουρισμού Βασίλειος Κικίλιας, στο ίδιο συνέδριο, ανακοίνωσε πιλοτικό πρόγραμμα Wind Ελλάς και υπουργείου Τουρισμού για προσέλκυση Digital Nomads.

Το Συνέδριο πραγματοποιείται στην Αθήνα υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ και της Περιφέρειας Αττικής, με συνδιοργανωτές την Next is Now και την Dome Consulting και σε αυτό συμμετέχουν κορυφαίοι κυβερνητικοί και κρατικοί αξιωματούχοι, φορείς του τουριστικού κλάδου από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, καθώς και ελληνικές και ξένες τουριστικές επιχειρήσεις.

Καλύτερα από το αναμενόμενο

Ο κ. Φραγκάκης επισήμανε ότι κατά το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 τα έσοδα της Ελλάδας από τον τουρισμό έφτασαν το 55% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 (8,7 δις έναντι 16 δις του 2019 και 3,6 δις του 2020), υπερβαίνοντας τον στόχο του 50% που είχε θέσει η κυβέρνηση την Άνοιξη. Όπως ανέφερε, η χώρα μας πέτυχε το αποτέλεσμα αυτό για δύο λόγους:

  • Πρώτον, επειδή είχε ξεκάθαρο σχέδιο για το άνοιγμα και τη λειτουργία του τουρισμού, όπως π.χ. την έγκαιρη ανακοίνωση ανοίγματος, τη στοχευμένη επικοινωνία του μηνύματος μας, το ψηφιακό πιστοποιητικό που ήταν πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις ταξιδιωτικές διαδικασίες και την οικονομική στήριξη επιχειρήσεων και εργαζόμενων, και
  • δεύτερον εξαιτίας του γεγονότος ότι οι επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι, οι θεσμικοί φορείς (ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΠΟΞ,HATTA, Ενώσεις Ξενοδόχων κ.ά.) και η Αυτοδιοίκηση A΄ και Β΄ βαθμού «έβαλαν πλάτη» για να εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο.

«Η Ελλάδα αντιμετωπίζεται από τον διεθνή τύπο ως παράδειγμα διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης στον τομέα του τουρισμού» σημείωσε ο ΓΓ ΕΟΤ και συμπλήρωσε: «Πολλές χώρες μάς έχουν επίσης ως παράδειγμα και ζητούν την τεχνογνωσία μας. Καταφέραμε να ανοίξουμε με ασφάλεια και να κρατήσουμε την σεζόν μέχρι τα μέσα του Νοεμβρίου. Τα καταφέραμε όλοι μαζί και αυτή η ενότητα του κλάδου απέναντι σε έναν στόχο είναι η μεγαλύτερη παρακαταθήκη για το μέλλον».

Οι προκλήσεις

Ο κος Φραγκάκης αναφέρθηκε ακόμα στις προκλήσεις της επόμενης ημέρας, τονίζοντας πως παρά τα θετικά αποτελέσματα της σεζόν 2021 θα έχουμε δύσκολο χειμώνα και έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τον αυξημένο ανταγωνισμό της επόμενης 5ετίας. Για τον λόγο αυτό οι προκλήσεις είναι μπροστά μας και χρειάζεται:

  •  Προστασία των φυσικών πόρων και του φυσικού περιβάλλοντος και λειτουργία της αγοράς με σεβασμό στο περιβάλλον με στόχο έως το 2030 τη βιωσιμότητα,
  • Ενίσχυση των δημόσιων υποδομών στους τουριστικούς προορισμούς σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και κίνητρα για βελτίωση και των ιδιωτικών υποδομών στους κλάδους της φιλοξενίας και των μεταφορών, και
  • Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού,μέσω της τουριστικής εκπαίδευσης ειδικά για στελέχη του τουρισμού.

«Η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων τουριστικών προορισμών του κόσμου. Έχουμε τους ανθρώπους οι οποίοι υπήρξαν οραματιστές και πρωτοπόροι στον τομέα του τουρισμού και κατάφεραν η χώρα μας να πρωταγωνιστεί. Και είμαστε υπερήφανοι γι΄ αυτό, όπως και για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίσαμε την υγειονομική κρίση. Αποδείξαμε ότι είμαστε για τα δύσκολα και με την ίδια αποτελεσματικότητα θα ανταποκριθούμε και στην επόμενη μέρα ώστε να κερδίσουμε και αυτό το κρίσιμο στοίχημα» κατέληξε ο κος Φραγκάκης.

Συνεργασία WIND Ελλάς με το Υπ. Τουρισμού για προσέλκυση ψηφιακών νομάδων

Στην ίδια ημερίδα ανακοινώθηκε το πιλοτικό πρόγραμμα που εγκαινιάζει το υπουργείο τουρισμού σε συνεργασία με τη WIND Ελλάς. Βάση αυτού μέσα από την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς και την ενίσχυση των προορισμών με ψηφιακές υποδομές, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για προσέλκυση σε εγκατάσταση στην Ελλάδα σε Ψηφιακούς Νομάδες (Digital Nomads). Αυτή η πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού και της WIND έρχεται σε μια πραγματικά κρίσιμη συγκυρία, καθώς η είσοδος της Ελλάδας στην ψηφιακή μετάβαση είναι δυναμική. Υπηρεσίες και υποδομές αναβαθμίζονται από τους αρμόδιους παρόχους, με την υποστήριξη της πολιτείας.

Πιλοτικό πρόγραμμα

Το πιλοτικό πρόγραμμα  ανακοινώθηκε σήμερα από τον Υπουργό κ. Βασίλη Κικίλια:  «Αρκετοί επισκέπτες έμειναν το χειμώνα στα
νησιά μας και στους χειμερινούς προορισμούς και δούλεψαν εξ αποστάσεως από εκεί. Αυτό είναι ένα Παγκόσμιο trend, οι Digital Nomads, είναι ένα κομμάτι επισκεπτών που θα θέλαμε στη χώρα. Κατά κύριο λόγο ενισχύει τον τουρισμό off season. Ξεκινάμε μια πρωτοβουλία σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, καταρχάς με την WIND και θα επεκταθεί θεωρώ.(…) Πιλοτικά ξεκινάμε από την Ερμούπολη της Σύρου, το Ηράκλειο και την Καλαμάτα και θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.”

Παράλληλα, συμπληρωματικά προνόμια «loyalty», θα διαμορφωθούν σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την επιχειρηματική κοινότητα (διαμονή, εστίαση, απλούστευση διαδικασιών, κ.ά.).
«Η τεχνολογία και το μοναδικό τουριστικό προϊόν της χώρας ενώνουν τις δυνάμεις τους και δίνουν την ευκαιρία στο brand name Ελλάδα να ξεχωρίσει ακόμα περισσότερο” δήλωσε ο Μιχάλης Αναγνωστάκος, Γενικός Διευθυντής Καταναλωτικού
Μάρκετινγκ της WIND Ελλάς.

Οι ψηφιακοί νομάδες είναι εργαζόμενοι, η φυσική τους παρουσία των οποίων σε κάποιον χώρο εργασίας δεν είναι αναγκαία, καθώς εργάζονται αποκλειστικά σε διαδικτυακό περιβάλλον. Οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές και οι υψηλές ταχύτητες διαδικτύου συνιστούν σημαντικά κριτήρια ως προς τη λήψη της απόφασής τους για το πού θα εγκατασταθούν. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών Gartner, περισσότερο από το 80% των εταιρειών σχεδιάζει να επιτρέψει στους υπαλλήλους τους να εργάζονται εξ αποστάσεως τουλάχιστον με μερική απασχόληση μετά την πανδημία.

WIND

Διαφήμιση