Αρχική Ειδήσεις Γλυπτά Παρθενώνα: Εικόνες εγκατάλειψης από το Βρετανικό Μουσείο

Γλυπτά Παρθενώνα: Εικόνες εγκατάλειψης από το Βρετανικό Μουσείο

0
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εικόνα: theartnewspaper.com
Διαφήμιση

Οι βροχοπτώσεις είχαν συνέπεια την εισροή νερού από την οροφή σε μια από τις αίθουσες που φυλάσσονται τα γλυπτά του Παρθενώνα και άλλοι αρχαιοελληνικοί θησαυροί – Τι απάντησε εκπρόσωπος του Μουσείου και τι λέει η Μενδώνη

Σφοδρές βροχοπτώσεις, που έπληξαν στα τέλη του Ιουλίου το Λονδίνο, είχαν ως αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στις ελληνικές γκαλερί που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείου και αυτός ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η επαναλειτουργία τους. Ανάμεσα τους, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Art Newspaper, και η έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα.

Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μια από τις [ελληνικές] γκαλερί» τον Ιούλιο, αλλά είπε ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γκαλερί. Επίσης, δεν μπορούσε να πει πότε ενδέχεται να ανοίξουν ξανά οι οθόνες.

Η κακή κατάσταση των δωματίων που στεγάζουν τους ελληνικούς θησαυρούς του μουσείου έχει επισημανθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Το 2018, η ελληνική τηλεόραση μετέδωσε εικόνες από νερό που στάζει στη γκαλερί όπου στεγάζονται γλυπτά που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.

Αίτημα η μόνιμη επιστροφή των γλυπτών

Σε απάντηση, το μουσείο είπε ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί». Αλλά για την Ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, οι εικόνες απέδειξαν ότι το Βρετανικό Μουσείο δεν φροντίζει για τα γλυπτά του Παρθενώνα. Μιλώντας το 2019 είπε χαρακτηριστικά: «Η εγκατάλειψη που φαίνεται στις εικόνες από το Βρετανικό Μουσείο ενισχύει το νόμιμο αίτημα της Ελλάδας για μόνιμη επιστροφή των γλυπτών στην Αθήνα και επανένωση τους με τον Παρθενώνα», είπε.

Τον Ιανουάριο του 2020η εφημερίδα The Art εντόπισε μια διαρροή σε μία από τις γκαλερί κοντά στην έκθεση μαρμάρων του Παρθενώνα. Φωτογραφίσαμε επίσης την άθλια κατάσταση της λεκιασμένης οροφής στη γκαλερί γλυπτών του Παρθενώνα. Αυτό χρονολογείται στο 1962 όταν άνοιξε ξανά τις πόρτες για το κοινό μετά από 22 χρόνια κλεισίματος μιας και η γκαλερί είχε χτυπηθεί από γερμανική βόμβα το 1940 και παρέμεινε σε ημιεγκατάλειψη για δύο δεκαετίες. Τότε τα γλυπτά του Παρθενώνα μεταφέρθηκαν για ασφαλή φύλαξη και δεν υπέστησαν ζημιά.

ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ
Εικόνα: theartnewspaper.com

Κλειστές οι ελληνικές γκαλερί στο Βρετανικό μουσείο

Υπό τον διευθυντή του Hartwig Fischer, ο οποίος διορίστηκε το 2016, το Βρετανικό Μουσείο καταρτίζει ένα ολοκληρωμένο masterplan που θα αναθεωρήσει όλες τις γκαλερί του και θα εμφανίσει εκ νέου όλες τις συλλογές του, αλλά αυτό θα χρειαστεί πολλά χρόνια, αν όχι δεκαετίες, για να εφαρμοστεί.

«Το μουσείο έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας μέσα στις [ελληνικές] γκαλερί και ο προγραμματισμός αυτής της εργασίας καθυστέρησε λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας στο πρόγραμμα του μουσείου. Περαιτέρω εργασίες και έρευνες πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο στις Πινακοθήκες 12-18 [οι ελληνικές γκαλερί]. Αυτό σημαίνει ότι οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και της συλλογής ενώ πραγματοποιούνται αυτές οι έρευνες», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Βρετανικό Μουσείο.

«Αυτά τα βασικά έργα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης και συντήρησης κτιρίων, το οποίο θα βοηθήσει στην μελλοντική εργασία στο μουσείο. Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό masterplan για να μεταμορφώσουμε το μουσείο για το μέλλον. Θα περιλαμβάνει την ενεργή ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας και την ανάληψη μιας φιλόδοξης επανάληψης της συλλογής τα επόμενα χρόνια», καταλήγει η ανακοίνωση.

Οι ελληνικές γκαλερί άνοιξαν για τελευταία φορά για το κοινό τον Δεκέμβριο του 2020. Στις 16 Δεκεμβρίου 2020, το μουσείο έκλεισε λόγω lockdown. Άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021, αλλά οι συνήθεις εργασίες συντήρησης στις ελληνικές γκαλερί συνεχίστηκαν, με συνέπεια να παραμείνουν κλειστές.

Πηγή: theartnewspaper.com

Διαφήμιση