Αρχική Ειδήσεις Π.Ο.Υ.: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το ηλεκτρονικό τσιγάρο

Π.Ο.Υ.: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το ηλεκτρονικό τσιγάρο

0
Ηλεκτρονικό τσιγάρο
Διαφήμιση

Επικίνδυνο για την υγεία είναι το ηλεκτρονικό τσιγάρο σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Το ηλεκτρονικό τσιγάρο και άλλα παρόμοια προϊόντα είναι επικίνδυνα για την υγεία και πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ρύθμισης προκειμένου να καταπνιγούν εν τη γενέσει τους οι τακτικές της καπνοβιομηχανίας για προσέλκυση πελατών, προειδοποίησε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

«Η νικοτίνη είναι πολύ εθιστική και οι ηλεκτρονικές συσκευές εισπνοής νικοτίνης είναι επικίνδυνες και πρέπει να τύχουν καλύτερης ρύθμισης», συνόψισε ο Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, επικεφαλής της υπηρεσίας του ΟΗΕ η οποία δημοσιοποίησε σήμερα μια νέα έκθεση για τη μάχη κατά του καπνίσματος η οποία πραγματοποιήθηκε από κοινού με την Bloomberg Philanthropies.

Ανησυχία για τη νέα γενιά

Ανησυχία προκαλέι το γεγονός ότι οι κατασκευαστές των ηλεκτρονικών τσιγάρων – η βεντάλια των οποίων δεν σταματά να μεγαλώνει – θέτουν συχνά ως κύριο στόχο παιδιά και εφήβους με χιλιάδες δελεαστικά αρώματα – η έκθεση αναφέρει 16.000 διαφορετικά – και καθησυχαστικές δηλώσεις σχετικά με την υγεία.

Η χρήση αυτών των ηλεκτρονικών τσιγάρων από τους κάτω των 20 ετών ανησυχεί ιδιαίτερα την υπηρεσία του ΟΗΕ, λόγω κυρίως της αρνητικής επίδρασης της νικοτίνης στην ανάπτυξη του εγκεφάλου σε αυτή την ηλικιακή ομάδα και του κινδύνου που μπορεί να παρουσιάζουν ορισμένα συστατικά. Η υπηρεσία εκτιμά επίσης πως τα παιδιά που χρησιμοποιούν αυτές τις συσκευές, μπορεί να έχουν περισσότερες πιθανότητες να καπνίσουν αργότερα.

Άμεση δράση για περιορισμό

Ο δισεκατομμυριούχος Μάικλ Μπλούμπεργκ, πρώην δήμαρχος της Νέας Υόρκης που αγωνίζεται εδώ και χρόνια κατά του καπνίσματος, κατήγγειλε τις τακτικές των καπνοβιομηχανιών για έξυπνο και «επιθετικό» μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Ενώ οι πωλήσεις τσιγάρων υποχωρούν, οι επιχειρήσεις καπνού προώθησαν επιθετικά νέα προϊόντα όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ή τα προϊόντα αεριοποιημένου καπνού και πιέζουν τις κυβερνήσεις ώστε να περιορίσουν τη ρύθμισή τους». Τέλος, τόνισε πως ο κύριος σκοπός των επιχειρήσεων είναι να καταστήσουν μια νέα γενιά εθισμένη στη νικοτίνη, ωστόσο αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να περιοριστεί.

Κατά συνέπεια, ο επικεφαλής του Π.Ο.Υ. εκτιμά πως εκεί όπου αυτά τα προϊόντα απαγορεύονται, «οι κυβερνήσεις πρέπει να εγκρίνουν κατάλληλα μέτρα για να προστατεύσουν τον πληθυσμό τους από τον κίνδυνο αυτών των ηλεκτρονικών συσκευών εισπνοής νικοτίνης και να αποτρέψουν τα παιδιά, τους εφήβους και άλλες ευάλωτες ομάδες από το να τις χρησιμοποιούν».

Όμως η ρύθμιση αυτού του τομέα δεν είναι απλή επειδή «τα προϊόντα αυτά είναι πολύ διαφορετικά και αναπτύσσονται γρήγορα», υπογραμμίζει από την πλευρά του ο δρ Ρούντιγκερ Κερχ, διευθυντής για την προώθηση της υγείας στον Π.Ο.Υ., και στη συνέχεια τόνισε: «Είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι κατασκευαστές ανατρέπουν και υπονομεύουν τα μέτρα ελέγχου».

Ο Π.Ο.Υ. συνιστά στις κυβερνήσεις να κάνουν λάβουν τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αποτρέψουν τους χρήστες από το να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό τσιγάρο και άλλα ηλεκτρονικά πούρα, από φόβο μήπως «επανακανονικοποιηθεί» το κάπνισμα στην κοινωνία.

Τα μέτρα που λαμβάνουν οι χώρες

Σύμφωνα με την έκθεση, 32 χώρες απαγορεύουν την πώληση αυτών των ηλεκτρονικών συσκευών εισπνοής νικοτίνης και 79 χώρες έχουν εγκρίνει τουλάχιστον ένα μέτρο προκειμένου να περιορίσουν τη χρήση όπως η απαγόρευση των διαφημίσεων. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο Π.Ο.Υ., 84 χώρες δεν έχουν διασφαλίσεις απέναντι στην εξάπλωση αυτού του τύπου προϊόντων.

Ομολογουμένως, αν και το ποσοστό των καπνιστών μειώθηκε σε πολλές χώρες, η αύξηση του πληθυσμού έχει ως αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των καπνιστών να παραμένει «επίμονα υψηλός».

Είναι σημαντικό οι προσπάθειες για τη ρύθμιση του περιορισμού του ηλεκτρονικού τσιγάρου να μην εκτρέπουν την προσοχή από τη μάχη κατά του καπνίσματος. Το κάπνισμα σκοτώνει 8 εκατομμύρια ανθρώπους τον χρόνο, εκ των οποίων το ένα εκατομμύριο είναι παθητικοί καπνιστές.

 

 

Διαφήμιση