Αρχική Επιλεγμένα Κεφαλογιάννης: Στόχος είναι κάθε χρόνο που γιορτάζουμε την Ημέρα Περιβάλλοντος να έχουμε...

Κεφαλογιάννης: Στόχος είναι κάθε χρόνο που γιορτάζουμε την Ημέρα Περιβάλλοντος να έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά

0
ηλεκτροκίνηση ποδήλατα

Σύνταξη: ecozen.gr

“Στόχος είναι κάθε χρόνο που γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος να έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά“, υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο σημερινό χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια του Ecofest 2021. Ενώ, μάλιστα αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη δυναμική που παρουσιάζει η ηλεκτροκίνηση.

Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, “αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος από την παρουσίαση του κυβερνητικού προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση που αποτελεί μια συντονισμένη προσπάθεια της κυβέρνησης για την προώθηση μορφών ενέργειας, που είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον.”

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι, “βιώσιμη ανάπτυξη, πράσινες πόλεις και βιώσιμη μετακίνηση είναι έννοιες άμεσα συνυφασμένες με τα συστήματα μεταφορών και η δική μας προσπάθεια είναι να ενσωματώνουμε με αποτελεσματικό τρόπο τα τεχνολογικά επιτεύγματα σε αυτούς τους τομείς.”

3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα

Στη συνέχεια, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε πως, το Μητρώο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει σήμερα 3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ενώ, πρόσθεσε ότι “μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 έχουν ταξινομηθεί περισσότερα οχήματα απ’ ότι στο σύνολο του 2020.”

“Ειδικότερα, πέρυσι ταξινομήθηκαν 1.133 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και φέτος, μέσα σε πέντε μήνες και τις πρώτες δύο ημέρες του Ιουνίου, ταξινομήθηκαν 1.150,” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα προστέθηκαν:

  • 875 επιβατικά αυτοκίνητα
  • 202 δίκυκλα
  • 31 τρίκυκλα επιβατικά
  • 11 τρίκυκλα φορτηγά
  • 31 φορτηγά

“Ο συνολικός αριθμός μπορεί να μην είναι ακόμη μεγάλος, όμως η δυναμική της ηλεκτροκίνησης είναι τόσο ισχυρή, που αναμένουμε φέτος διπλασιασμό του αριθμού των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με πέρυσι”, υπογράμμισε.

Ενώ, πρόσθεσε ότι “τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι πολίτες ανταποκρίνονται στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης και κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση.”

“Κι εμείς, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε τις συνθήκες στο πεδίο που μας αφορά άμεσα, την υποστήριξη της χρήσης του οχήματος, σε όλο τον κύκλο ζωής του, από τον ιδιώτη ή τον επαγγελματία.”

“Σε αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα χρηματοδότησης έργων ηλεκτροκίνησης και η προώθηση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων.”

Με τον νόμο που ψηφίσαμε για τα ΣΒΑΚ και τη Μικροκινητικότητα διαμορφώθηκαν απλοί και ενιαίοι κανόνες προκειμένου οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να διεκδικήσουν έργα για αστικές παρεμβάσεις που περιλαμβάνουν την ηλεκτροκίνηση, αλλά και την προσβασιμότητα και την αναβάθμιση των τοπικών συγκοινωνιών.

Κανόνες κυκλοφορίας για τα ελαφρά ηλεκτροκίνητα οχήματα

Στη συνέχεια, ο Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στους κανόνες κυκλοφορίας που θεσπίστηκαν για τα ελαφρά ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλά και στις τεχνικές προδιαγραφές.

“Τα πατίνια, που είχαν κατακλύσει τις πόλεις, πρέπει σήμερα να κινούνται με συγκεκριμένο όριο ταχύτητας και οι αναβάτες τους να φορούν κράνος και ανακλαστικά γιλέκα τη νύχτα,” ανέφερε χαρακτηριστικά.

“Η οδική ασφάλεια είναι καθοριστικός παράγοντας για να εδραιωθούν ήπιες μορφές κινητικότητας στις πόλεις, όπως το ποδήλατο.”

“Αν δεν την εξασφαλίσουμε τα νέα μέσα θα κινδυνεύουν να απαξιωθούν στη συνείδηση των πολιτών.”

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει ο Κεφαλογιάννης “το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χρησιμοποιεί την εργαλειοθήκη του για την προώθηση καινοτόμων υπηρεσιών μετακίνησης, όπως τα πιλοτικά προγράμματα για την αυτόνομη οδήγηση, αλλά και τις «on demand» υπηρεσίες μεταφορών, που θα δούμε σύντομα στην Αστυπάλαια.”

Μάλιστα, αναφέρει τα οφέλη από αυτές τις ενέργειες υπογραμμίζοντας πως “όλες αυτές οι υπηρεσίες και να νέα μέσα μεταφράζονται σε χαμηλότερους ρύπους, λιγότερη ηχορύπανση και λιγότερες άσκοπες μετακινήσεις, που επιβαρύνουν την κυκλοφορία στις πόλεις.”

“Η Πολιτεία οφείλει να δίνει το παράδειγμα και γι’ αυτό στον νέο διαγωνισμό για τα 800 λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας – Θεσσαλονίκης, όλα τα οχήματα είναι σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας,” προσθέτει.

Τέλος, υπογραμμίζει ότι η “βελτίωση της ποιότητας ζωής και η προστασία του αστικού περιβάλλοντος είναι δύο στόχοι που συνδυάζονται και αυτό είναι μια σπουδαία πρόκληση για όλους, την πολιτεία, τους θεσμούς, την κοινωνία των πολιτών και τον κάθε πολίτη ξεχωριστά”.

Διαφήμιση