Αρχική Μεταφορές Έρχονται οδικά έργα 240 εκ. ευρώ στην Εύβοια – Το πρώτο βήμα...

Έρχονται οδικά έργα 240 εκ. ευρώ στην Εύβοια – Το πρώτο βήμα για διασύνδεση Ιόνιας Οδού με Αγρίνιο

0
δρόμος

Σύνταξη: ecozen.gr

Την ανακούφιση και την ανασυγκρότηση της Εύβοιας έρχονται να προσφέρουν μεγάλα οδικά έργα ύψους 240 εκ. ευρώ, ενώ όπως αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στόχος είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Παράλληλα, έγινε το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της διασύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο, ένα έργο το οποίο ο υπουργός χαρακτήρισε με δικιά του απόφαση ως “Έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού“.

Μεγάλα οδικά έργα στην Εύβοια

Πιο αναλυτικά, όσο αφορά τα έργα ανακούφισης της Εύβοιας, υλοποιείται μια ευρύτερη δέσμη τριών μεγάλων οδικών έργων ύψους, τα οποία είναι:

  • η Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών ύψους 150 εκ. ευρώ
  • η Παράκαμψη Βασιλικών ύψους 45 εκ. ευρώ
  • η παράκαμψη Αμαρύνθου ύψους 50 εκ. ευρώ

Παράλληλα, ειδικότερα για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ο Καραμανλής ανέφερε ότι το βασικό πρόβλημα στην προσπάθεια συγχρηματοδότησης του έργου είναι ότι στο τμήμα από τον Κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών, έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο.

Ωστόσο, υπογράμμισε ότι προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου αποφασίστηκε ο ανασχεδιασμός του επίμαχου τμήματος, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου του 2021.

Συνεπώς, εκτίμησε, το έργο θα μπορεί να δημοπρατηθεί μέσα στον επόμενο χρόνο, υπό την προϋπόθεση ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά γίνουν δεκτά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Διασύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο

Στη συνέχεια, αναφορικά με την διασύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο, ο Καραμανλής επισήμανε ότι με δική του απόφαση χαρακτηρίστηκε ως “Έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού“, κάτι το οποίο αποτελεί το πρώτο και σημαντικό βήμα για την υλοποίησή του. Σημείωσε δε ότι το συνολικό κόστος της διασύνδεσης εκτιμάται σε 100 εκ. ευρώ.

Μάλιστα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά: “Η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο αποτελεί ακόμα ένα έργο, το οποίο μετά από αναμονή πολλών ετών, αρχίζει πλέον να γίνεται πράξη”.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για ένα έργο συνολικού μήκους 20,5 χλμ, εκ των οποίων το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι περίπου 13,5 χλμ., και η Περιφερειακή Αγρινίου είναι 7 χλμ.

Παράλληλα, προβλέπονται απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων υπολογίζεται στα 10 εκ. ευρώ, και ο εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης του έργου σε 24 μήνες.

Επιπλέον, με αυτό, προωθείται προς ανάθεση, στο πλαίσιο εν εξελίξει διαγωνιστικής διαδικασίας, η σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης του Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, στο τμήμα Νεοχωράκι – Ανατολικό Στόμιο Σήραγγας Τυμφρηστού, προϋπολογισμού 6 εκ. ευρώ.

Η διαδικασία της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων έχει ολοκληρωθεί και απομένει η αποσφράγιση των οικονομικών Προσφορών και η ανάδειξη του αναδόχου.

Επίσης, είναι σε  εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη Μελέτη βελτίωσης της Εθνικής Οδού, στο τμήμα Σταυρός – Καστρί, προϋπολογισμού 2,6 εκ. ευρώ.

Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προτείνει προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τη χρηματοδότηση της μελέτης του άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο – Αστακός με προϋπολογισμό 20 εκ. ευρώ και η πρόταση έχει γίνει αποδεκτή.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη συζήτηση, ο Καραμανλής εξήγησε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο αφορά 100% κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μηδέν εθνική χρηματοδότηση, θέτει πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα και πολύ αυστηρές προϋποθέσεις για την ένταξη έργων. Συνεπώς δεν αποφασίζει καμία ευρωπαϊκή Κυβέρνηση από μόνη της ποια έργα θα ενταχθούν.

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here