Αρχική Μεταφορές Καραγιάννης: Ποια τα έργα που ξεμπλοκάρουν – Πακέτο έργων άνω των 13...

Καραγιάννης: Ποια τα έργα που ξεμπλοκάρουν – Πακέτο έργων άνω των 13 δισ. €

0
μεταφορές
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Ως το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη Ελλάδα, χαρακτήρισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, το πακέτο έργων άνω των 13 δισ. €, ενώ αναφέρθηκε στα έργα που μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία, στην επανεκκίνηση των μπλοκαρισμένων έργων και στην υλοποίηση νέων έργων, μιλώντας σε αποκλειστική συνέντευξή στο Βήμα της Κυριακής και στη δημοσιογράφο Όλγα Κλώντζα.

Μάλιστα, ο Καραγιάννης ενώ υπογράμμισε ότι το 2021 είναι χρονιά ορόσημο για τις υποδομές της χώρας, τόνισε στη συνέχεια: «Σε αυτή την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, που έχει διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε πράγματι σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο έργων που μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία. Κάτι το οποίο δεν ήταν εύκολο, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση παραλάβαμε μεγάλα έργα βαλτωμένα και μηδενική ωρίμανση νέων έργων».

Ενώ όσο αφορά την υλοποίηση νέων έργων που έχει ανάγκη ο τόπος, ανέφερε ως παράδειγμα τα εξής:

  • το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων
  • τα αντιπλημμυρικά έργα
  • τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου
  • έργα αναβάθμισης των λιμανιών και αεροδρομίων

Νέοι θεσμοί για την βελτίωση του πλαισίου εκτέλεσης έργων

«Βασικός στόχος της προσπάθειάς μας ήταν η αντιμετώπιση παθογενειών όπως οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των έργων και οι αλλεπάλληλες διαδικασίες αποζημιώσεων», σημείωσε έπειτα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών για το Ν. 4412.

Ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι: «Εισάγονται νέοι θεσμοί, όπως η ιδιωτική επίβλεψη, ο φιλικός διακανονισμός, η διαιτησία, το δηλωτικό σύστημα κ.α., που θα αποτελέσουν βασικά εργαλεία για να βελτιώσουμε το πλαίσιο εκτέλεσης των έργων στη χώρα. Για έργα με ποιότητα, ταχύτητα, διαφάνεια και χαμηλότερο κόστος».

Τα ΣΔΙΤ έργα με αναπτυξιακό αποτύπωμα

Στην συνέχεια ο Καραγιάννης έκανε αναφορά στα ΣΔΙΤ που είναι έργα που θα γίνουν, χωρίς καθυστερήσεις και με σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα.

Flyover Θεσσαλονίκης

Σχετικά με το Flyover της Θεσσαλονίκης τόνισε: «Είναι ένα έργο προϋπολογισμού 370εκατ.€, που ως Θεσσαλονικιός σας λέω ότι θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την καθημερινότητα της πόλης και θα δώσει μεγάλη ανάσα στην κυκλοφορία στους δρόμους. Και μάλιστα, μαζί και με το Μετρό, θα αλλάξει εντελώς την εικόνα της Θεσσαλονίκης.  Σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο ελέγχου δικαιολογητικών των συμμετεχόντων της Α’ Φάσης,  που  ολοκληρώνεται εντός του Φεβρουαρίου. Η Β’ Φάση, προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2021 με την ανάδειξη αναδόχου.

Δικαστικά Μέγαρα

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα Δικαστικά Μέγαρα και όπως εξήγησε: «Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να εγκριθούν από τη ΔΕΣΔΙΤ 3 clusters αποτελούμενα από συνολικά 12 Δικαστικά Μέγαρα προϋπολογισμού 310 εκατ. €: Κρήτη (Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο),  Κεντρική Μακεδονία (Έδεσσα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς) και Κεντρική Ελλάδα (Βόλος, Λαμία, Καρδίτσα, Λάρισα, Τρίκαλα).

Μετρό Θεσσαλονίκης

Στη συνέχεια αναφορικά με το πολυσυζητημένο Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέφερε συγκεκριμένα για τον Φορέα Λειτουργίας του, ότι: «Στον προγραμματισμό μας περιλαμβάνεται η υλοποίηση μέσω ΣΔΙΤ του φορέα λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 400 εκατ.€ και το καινοτόμο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων για την αναλογική χρέωση».

Παράλληλα αναφέρθηκε και σε δύο ακόμη μεγάλα έργα  ΣΔΙΤ, το έργο συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας προϋπολογισμού 235 εκατ. € και το νέο κτίριο στην Πειραιώς που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της ΓΓ Υποδομών, που σήμερα είναι διάσπαρτη σε 13 κτίρια, από το οποίο το Ελληνικό Δημόσιο θα εξοικονομεί 3 εκατ. € ετησίως.

Έργα υψίστης σημασίας για την κυβέρνηση

Στη συνέχεια ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, αναφέρθηκε στα έργα που ξεμπλόκαραν και υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Το ξεμπλοκάρισμα έργων κολλημένων στα δίχτυα της γραφειοκρατίας και των δικαστικών αντιδικιών ήταν ένα προσωπικό στοίχημα για τον Κώστα Καραμανλή, ένα στοίχημα που τα γεγονότα επιβεβαιώνουν ότι κερδήθηκε. Ο άξονας Άκτιο-Αμβρακία, η Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν κολλημένα εδώ και χρόνια με αβέβαιο μέλλον. Πλέον όλα έχουν πάρει το δρόμο τους  ώστε να δώσουν νέα πνοή στις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας».

Πράσινος φως για το βόρειο τμήμα του Ε65

Αναφορικά με το βόρειο τμήμα του Ε65 ανέφερε: «Πρόσφατα, μετά από επίπονες συστηματικές προσπάθειες και παρέμβαση ακόμα και του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πήραμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Βόρειο τμήμα του Ε65, ένα έργο 450 εκατ. €, που θα αρχίσει άμεσα να κατασκευάζεται».

Οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος

Έπειτα αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος και δήλωσε: «Μετά την απόφασή μας για επανένωση του έργου,  πετύχαμε και να πάρουμε την έγκριση της DG GROW (Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις) και  περιμένουμε μια ακόμα έγκριση από την DG COMP (Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) προκειμένου να ξεκινήσουμε το έργο εντός του 2021. Παράλληλα, δημοπρατήσαμε και ένα έργο 30 εκατ. € για τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος».

Προχωρούν τα έργα για τον ΒΟΑΚ και την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας

Μιλώντας στη συνέχεια Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα που έμεναν χρόνια στα χαρτιά, που σήμερα, δεν προχωρούν απλώς, αλλά μπαίνουν σε φάση αδειοδότησης και εγκρίσεων.

Ενώ, κλείνοντας, σημείωσε: «Για τον πολύπαθο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) σε 1,5 χρόνο αναθέσαμε 14 μελέτες και κατατέθηκε ήδη για έγκριση από το Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη.  Μέχρι το καλοκαίρι θα κατατεθούν αντίστοιχα για το μεγάλο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των ήδη υλοποιημένων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Η ολοκλήρωση των μελετών από το Υπουργείο Υποδομών είναι το μεγαλύτερο βήμα που έχει γίνει ποτέ για τον ΒΟΑΚ».

Αντίστοιχα, για τη σύνδεση της Σαλαμίνας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών τόνισε ότι η ΜΠΕ θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες, μετά από χρόνια αβελτηρίας.

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθρο«Εξοικονομώ-Αυτονομώ»: Ξεκινά στις 2 Μαρτίου η υποβολή δικαιολογητικών για όλους τους τύπους
Επόμενο άρθροLive η ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης κατά της Covid