Αρχική Πολιτισμός Ο άγνωστος πίνακας του Ελ Γκρέκο που ήρθε στο “φως”

Ο άγνωστος πίνακας του Ελ Γκρέκο που ήρθε στο “φως”

0
πίνακας
Διαφήμιση

Μετά από δύο χρόνια μελετών και αναλύσεων ήρθε στο “φως” ο άγνωστο πίνακας του κορυφαίου ζωγράφου Ελ Γκρέκο, που απεικονίζει τον Ιησού με το αγκάθινο στεφάνι να φέρει τον σταυρό.

Αυτός ο πίνακας μικρών διαστάσεων βρίσκεται στην ιδιωτική συλλογή ενός συλλέκτη και για χρόνια αγνοούνταν η ακριβής προέλευση του.

«Χρειάστηκαν πάνω από δύο χρόνια συναρπαστικής εργασίας, μελετών και αναλύσεων. Για μας είναι μεγάλη είδηση και ένας φόρος τιμής στην Κάρμεν, η οποία απεβίωσε ξαφνικά στις 8 Δεκεμβρίου», δήλωσε μάλιστα χαρακτηριστικά ο δρ. Σίμο Κομπάνι στην El Pais.

PDL3CSTTZBBZFPILIWHICMLOGA
Ο πρόσφατα επικυρωμένος πίνακας του El Greco./
Δικαστήριο CAEM

Έπειτα, από εκτεταμένες έρευνες και αναλύσεις πιστοποιήθηκε η αυθεντικότητα του έργου, ο οποίος παρουσιάζει ομοιότητες με τον πίνακα «Ο Χριστός φέρων τον Σταυρόν» (1580).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Center d’Art d’Època Moderna (CAEM) του Πανεπιστημίου της Λιέιδα στην Καταλονία, όπου ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης και διευθυντής του CAEM, Σίμο Κομπάνι συνεργάστηκε με την Κάρμεν Γκαρίδο, ιδρύτρια και διευθύντρια του Τμήματος Τεκμηρίωσης του Μουσείου του Πράδο, καθώς και την ερευνήτρια Μαριόνα Ναβάρο.

Έτσι, λοιπόν σύμφωνα με τα αποτελέσματα του CAEM, πρόκειται για ένα έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και όχι για έργο του εργαστηρίου ή των μαθητών του.

Ο δρ. Κομπάνι εκφράζει την άποψη του ότι πιθανώς να έργο να παρέμενε άγνωστο μέχρι τώρα επειδή ο ζωγράφος το κράτησε στο εργαστήριό του και δεν το παρουσίασε σε έκθεση κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Επιπλέον, δίνει δύο πιθανές εξηγήσεις για τον σκοπό δημιουργίας του έργου. Έτσι, σύμφωνα με τον δρ. Κομπάνι το έργο είτε λειτουργούσε ως μοντέλο ή οδηγός για άλλους πίνακες με παρόμοια θεματολογία, είτε λόγω και του εκλεπτυσμένου φινιρίσματος και του μικρού μεγέθους του προοριζόταν για το ιδιωτικό παρεκκλήσι κάποιου ευγενή ή κληρικού.

Πηγή: artnews.com

Διαφήμιση