Αρχική Διάστημα Hubble: Για την 30η του επέτειο αποκαλύπτει εικόνες με “αστρικά κοσμήματα”

Hubble: Για την 30η του επέτειο αποκαλύπτει εικόνες με “αστρικά κοσμήματα”

ngc6541 wfc3 1cropflat final 0
Αυτή η εικόνα του Hubble αποτυπώνει το Caldwell 78 (ή αλλιώς το NGC 6541), μια σφαιρική συστάδα αστεριών περίπου 22,000 έτη-φωτός από τη Γη. Η συστάδα είναι τόσο φωτεινή που μπορεί εύκολα να γίνει ορατά με κυάλια από το Νότιο Ημισφαίριο της Γης Credits: NASA, ESA, and G. Piotto (Università degli Studi di Padova); Processing: Gladys Kober (NASA/Catholic University of America)

Το τηλεσκόπιο Hubble γιορτάζει την 30η του επέτειο και αυτή τη φορά η NASA αποκαλύπτει εικόνες με “αστρικά κοσμήματα”. O λόγος, για τις φωτογραφίες που έδωσε η NASA στη δημοσιότητα, που απεικονίζουν 30 εντυπωσιακούς γαλαξίες, άστρα και νεφελώματα και έρχονται να προστεθούν σε μια ακόμα πιο εντυπωσιακή συλλογή φωτογραφιών αστρικών αντικειμένων.

Ο λόγος για τον γνωστό στους ερασιτέχνες αστρονόμους, ως κατάλογο Caldwell. Μια συλλογή που συγκέντρωσε ο Βρετανός ερασιτέχνης αστρονόμος και επικοινωνιολόγος Sir Patrick Caldwell-Moore. O κατάλογος δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά πριν από 25 χρόνια, το Δεκέμβριο του 1995, στο περιοδικό Sky & Telescope. Εμπνευσμένος από τον κατάλογο Messier, που συστάθηκε από το Γάλλο “κηνυγό” κομητών Charles Messier, και ο οποίος περιλαμβάνει 110 σχετικά φωτεινά αλλά ασαφή αστρικά αντικείμενα ορατά από το Βόρειο Ημισφαίριο που θα μπορούσαν να περαστούν κατά λάθος για κομήτες.

Ο κατάλογος του Caldwell από την άλλη, παρουσιάζει 109 γαλαξίες, συστάδες αστεριών και νεφελώματα που δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο Messier, αλλά ωστόσο είναι τόσο φωτεινά που μπορούν να θεαθούν σχετικά εύκολα από ερασιτέχνες αστρονόμους.

Παρατηρητές αλλάζουν …ημισφαίριο

Επιπρόσθετα, τα αντικείμενα του Caldwell καθώς είναι διαμοιρασμένα μεταξύ του Βορείου και Νοτίου Ημισφαιρίου, αποτελούν στόχο κάθε αφοσιωμένου και οργανωμένου ερασιτέχνη αστρονόμου, ώστε να μπορέσει να τα παρατηρήσει, ακόμα κι αν αυτό περιλαμβάνει ταξίδι και περιπέτεια!

Οι νέες φωτογραφίες που αποτελούν διαφορετικές λήψεις του ίδιου πεδίου, προστίθενται στην υπάρχουσα γκαλερί φωτογραφιών του Hubble, που δημοσιεύτηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019. Αυτή τώρα πλέον, περιλαμβάνει τα 87 από τα 109 αντικείμενα που εντάσσονται στη λίστα Caldwell.

Για κάθε κατάταξη ενός Caldwell αντικειμένου στη λίστα του Hubble, ένας βασικός πίνακας δείχνει πότε και που μπορεί κανείς να παρατηρήσει το συγκεκριμένο αντικείμενο στο νυχτερινό ουρανό και εφόσον χρειάζεται, τι εξοπλισμός συνίσταται προκειμένου να επιτευχθεί η συγκεκριμένη θέαση.

Για να δείτε όλες τις νέες εικόνες του καταλόγου Caldwell όπως αποθανάτισε το Hubble, που συνεχίζει μετά από 30 χρόνια να μας προσφέρει αστρικές “συγκινήσεις”, κάνετε κλικ εδώ.

Πηγή: nasa.gov