Αρχική Επιλεγμένα Γ. Πλακιωτάκης: “Η Ελλάδα έχει αγκαλιάσει την πρακτική του Blue Growth”

Γ. Πλακιωτάκης: “Η Ελλάδα έχει αγκαλιάσει την πρακτική του Blue Growth”

0
Ναυτιλία

“Η Ελλάδα έχει αγκαλιάσει την ιδέα και την πρακτική του Blue Growth. Και υποστηρίζει επίσης πλήρως την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία”.

Αυτό υπογράμμισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο συνέδριο του Economist με θέμα την βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία.

Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης “αποτελεί μια σημαντική οραματιστική προσέγγιση για τη μετάβαση σε μια πιο βιώσιμη, πράσινη και κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει στρατηγικό ρόλο στην παροχή αγαθών στα έθνη του κόσμου”.

“Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βασίζεται στη διεθνή ναυτιλία, είπε. Για περισσότερο από το 75% του εξωτερικού της εμπορίου και 32% για το ενδοκοινοτικό εμπόριο.

Ο απαραίτητος ρόλος του ναυτιλιακού τομέα φάνηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19. Καθώς η βιομηχανία συνέχισε να παρέχει ιατρικά εφόδια και άλλα βασικά αγαθά παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετώπισε και συνεχίζει να βιώνει.

Η ναυτιλία είναι ήδη, μακράν, η πιο αποτελεσματική μορφή εμπορικής μεταφοράς όσον αφορά τις εκπομπές CO2 ανά τόνο-μίλι φορτίου που μεταφέρεται.

Μεταφέρει περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορευματικών μεταφορών και αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2″.

Εμπόδια της προώθησης της ατζέντας αειφορίας της Ναυτιλίας

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις βασικές προτεραιότητες για το Blue Growth. Αλλά και στα βασικά εμπόδια προώθησης της ατζέντας αειφορίας της Ναυτιλίας.

“Τα κύρια εμπόδια στην προώθηση της ατζέντας της αειφορίας είναι η υιοθέτηση μη ρεαλιστικών φιλοδοξιών και ανεφάρμοστων στόχων και μέτρων, τόνισε.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Όπως ναυπηγεία, κατασκευαστές κινητήρων, ναυλωτές, προμηθευτές καυσίμων, διυλιστήρια, λιμάνια κ.λπ.

Επομένως, η συνεισφορά τους και οι σχετικές επενδύσεις είναι απολύτως απαραίτητες για την επίτευξη της Blue Growth.

Αυτό είναι κάτι που πρέπει να αναγνωριστεί σαφώς από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής”.

Ναυτιλία

Blue Growth: Έρευνα και ανάπτυξη είναι καθοριστικής σημασίας

“Για να καταφέρουμε το Blue Growth, η έρευνα και ανάπτυξη είναι καθοριστικής σημασίας, υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης. Για την εύρεση και την υποστήριξη των καταλληλότερων λύσεων για τη Ναυτιλία και το περιβάλλον.

Αυτό περιλαμβάνει την εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων και, εάν απαιτείται, σχετικής υποδομής.

Ωστόσο, τα εμπόδια στην αγορά, όπως η ασφάλεια των εναλλακτικών καυσίμων, η ενεργειακή πυκνότητα και η παγκόσμια διαθεσιμότητα, πρέπει να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά και να διευθετηθούν πολύ πριν από την εμπορική τους εισαγωγή.

Εάν αυτό δεν συμβεί, κινδυνεύουμε να επαναλάβουμε τα ίδια προβλήματα που σχετίζονται με την παράδοση, τη χρήση και την αποθήκευση καυσίμων πλοίων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, τα οποία αντιμετωπίζουν τα πλοία από την 1.1.2020″.

Οι τρεις πυλώνες για να προχωρήσει η ατζέντα της αειφορίας

Σχετικά με την ατζέντα της αειφορίας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε πως για προχωρήσει “εμείς οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να έχουμε κατά νου τους τρεις πυλώνες.
Το περιβάλλον, τον κοινωνικό αλλά και τον οικονομικό πυλώνα της βιώσιμης ανάπτυξης.

Εάν επιλέξουμε να αγνοήσουμε ένα, ας πούμε το οικονομικό, ενάντια στο άλλο, δηλαδή το περιβάλλον, τότε κινδυνεύουμε να χάσουμε έναν από τους πιο στρατηγικούς και ζωτικούς βιομηχανικούς τομείς μας, τη ναυτιλία. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συμβεί αυτό”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here