Αρχική Τουρισμός - Ταξίδια Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού: Ο διεθνής τουρισμός σε κρίση

Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού: Ο διεθνής τουρισμός σε κρίση

0
World Tourism Day
Διαφήμιση

«Η Ελλάδα πρωταγωνιστούσε και θα πρωταγωνιστεί στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και για αυτό θα δουλέψουμε εντατικά και συστηματικά». Αυτό τονίζει ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, στο μήνυμα του για τον σημερινό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού με θέμα: «Τουρισμός και Αγροτική Ανάπτυξη». Σχετικά με τον τουρισμό και την Ελλάδα εν’ όψει της κρίσης, ο Χάρης Θεοχάρης υπογράμμισε πως “η τουριστική αγορά έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα. Η χώρα μας ήταν ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμός για όσους επέλεξαν να ταξιδέψουν και να πάνε διακοπές».

“Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, συμπίπτει φέτος με την μεγαλύτερη κρίση, που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο κλάδος σε ολόκληρο τον κόσμο,”  δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης. Σε μια εποχή που ο τουρισμούς βρίσκεται σε περίοδο μεγάλης κρίσης και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, όλοι οι αρμόδιοι φορείς επεξεργάζονται το ζήτημα με με μεγάλη προσοχή. Μέσα σε αυτό το κλίμα και με σκέψεις για ένα βιώσιμο μέλλον στο τομέα του τουρισμού, το φετινό θέμα επικεντρώνεται στο Αγροτουρισμό και στις θέσεις εργασίας που θα μπορούσαν να προκύψουν από αυτόν. “Οφείλουμε να στηρίξουμε τα υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα και να τα συνδέσουμε με την τουριστική οικονομία,” υποστήριξε η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου.

Φραγκάκης

Η ασφάλεια βρίσκεται στο επίκεντρο

“Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού συμπίπτει φέτος με την μεγαλύτερη κρίση, που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο κλάδος σε ολόκληρο τον κόσμο. Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει σε δεινή θέση μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του
τουρισμού, έχει θέσει σε κίνδυνο εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως ενώ χώρες- διεθνείς τουριστικοί προορισμοί, απώλεσαν φέτος ένα μεγάλο μέρος του πιο δυναμικού κλάδου της οικονομικής τους δραστηριότητας,” δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης.

Μέσα σε αυτό το πρωτοφανές περιβάλλον καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια για να λειτουργήσει η μηχανή της ελληνικής τουριστικής μας βιομηχανίας, με την ασφάλεια στο επίκεντρο. Διαμορφώσαμε υγειονομικά πρωτόκολλα και εφαρμόσαμε λειτουργικές διαδικασίες σε όλη την αλυσίδα του τουρισμού, για πρώτη φορά, με αξιοσημείωτη επιτυχία κάτι που αναγνωρίζεται από επισκέπτες μας και διεθνείς παράγοντες του τουρισμού. Με μία νέα εθνική συλλογικότητα καταφέραμε πράγματα που δεν ήταν καθόλου αυτονόητα και για τα οποία όλοι δούλεψαν προκειμένου να γίνουν πράξη: κυβέρνηση, αυτοδιοίκηση, επιχειρήσεις, εργαζόμενοι και συλλογικοί φορείς του τουρισμού μας. Φέτος χάσαμε πολλά.

Καταφέραμε όμως να κερδίσουμε σε προσαρμοστικότητα, αξιοπιστία και επαγγελματισμό, στοιχεία τα οποία μας κράτησαν όρθιους φέτος αλλά θα στηρίξουν και την προσπάθεια ανάκαμψης το 2021.

Η επόμενη μέρα μας βρίσκει αντιμέτωπους με δύο βασικές προκλήσεις:

  • την ανάγκη στήριξης επιχειρήσεων και εργαζόμενων του κλάδου ενόψει του δύσκολου χειμώνα που έρχεται και
  • την ευκαιρία ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην εξαιρετικά κρίσιμη νέα χρονιά

Ο ελληνικός τουρισμός υφίσταται πολύ ισχυρούς κλυδωνισμούς αλλά είναι χτισμένος σε στέρεες βάσεις και θα αντέξει. Με πολλή δουλειά, σχέδιο και σύμπνοια θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε αυτήν την κρίση και να βγούμε στο ξέφωτο ξανά».

Άντζελα Γκερέκου

Ο Αγροτουρισμός στο προσκήνιο

Φέτος το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού από τον UNWTO είναι ο Αγροτουρισμός και ο ρόλος του στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Ο Αγροτουρισμός αποτελεί μια εναλλακτική μορφή τουρισμού οπού βασίζεται στις αρχές της αειφορίας και στην προώθηση της βιωσιμότητας.

“Σεβόμενοι τις τοπικές κοινωνίες, την βιοποικιλότητα, το περιβάλλον αλλά και αναδεικνύοντας με ολοκληρωμένο σχεδιασμό, τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, αναπτύσσουμε συνεχώς και άλλες θεματικές μορφές τουρισμού προσελκύοντας ακόμα πιο υπεύθυνους επισκέπτες με σεβασμό στην φύση και στα προϊόντα της,” δήλωσε η η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου.

“Η πανδημία αυτή δημιούργησε ένα καθεστώς με πρόσθετα υγειονομικά πρωτόκολλα και μια ανάγκη για εγρήγορση και «θεραπεία» αλλά και την ανάγκη για γρήγορα αντανακλαστικά και ενδοσκόπηση, για διορθωτικές κινήσεις στο τουριστικό μας προϊόν.”

Η στιγμή να εκτιμήσουμε την βιοποικιλότητα μας

“Ίσως αυτή να είναι η καλύτερη στιγμή να θεραπεύσουμε τη σχέση μας με τη φύση,” υπογραμμίζει η πρόεδρος.

“Ζούμε σε μια μαγική χώρα που  βρίσκεται σε προνομιούχο θέση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όσον αφορά τη βιοποικιλότητα, λόγω της γεωγραφικής θέσης της, του πολυσχιδούς ανάγλυφου, της ποικιλομορφίας των τοπίων της, της μεγάλης ποικιλίας ενδιαιτημάτων, καθώς και του πλούτου και της έκτασης της πολιτιστικής κληρονομιάς της.

Για τον λόγο αυτό, φέρει αντίστοιχο βάρος ευθύνης για τη διατήρηση, την αειφορική χρήση της, και τον δίκαιο και ισότιμο καταμερισμό των πλεονεκτημάτων, που θα προκύψουν από τη χρήση των γενετικών πόρων για τις γενιές που έρχονται.

Οφείλουμε να προστατεύσουμε την χώρα μας και να αξιοποιήσουμε τα μνημεία της φύσης μας στηρίζοντας και άλλους εναλλακτικούς τρόπους τουρισμού πιο κοντά στην ελληνική γη.

Οφείλουμε να στηρίξουμε τα υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα και να τα συνδέσουμε με την τουριστική οικονομία.

Δημιουργώντας παράλληλα καινούργιες θέσεις εργασίας μέσα από νέους παραγωγικούς τομείς.

Στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, είμαστε σε εγρήγορση για την υπεύθυνη προβολή της χώρας μας.

Έχουμε τους συνεργάτες μας, τους μελετητές μας, συλλέγουμε δεδομένα, προτάσεις και προχωράμε σε σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό όσο και στην αξιοποίηση νέων ευκαιριών για την χώρας μας!

Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει την επιθυμία του κόσμου να ταξιδεύει και εμείς οφείλουμε να είμαστε αισιόδοξοι να επαναπροσδιοριζόμαστε και να εργαζόμαστε για μια καλύτερη τουριστική χρόνια.”

Δράσεις ΕΟΤ

Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, παρά τη δύσκολη συγκυρία, τιμά και φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, με την ευγενική υποστήριξη φορέων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προβάλλοντας το video “Greece. Always Epic” καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας από τις οθόνες:

  • του  Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”
  • των σταθμών του Μετρό Αθηνών και
  • των σταθμών του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου

 

Διαφήμιση