Αρχική COVID-19 Τμήμα DNA που συνδέεται με τον Covid-19, κληρονομιά από Νεάντερταλ

Τμήμα DNA που συνδέεται με τον Covid-19, κληρονομιά από Νεάντερταλ

DNA

Ένα τμήμα DNA συνδέεται με το Covid-19 και μας μεταβιβάστηκε από τους Νεάντερταλ πριν από 60.000 χρόνια.

Αυτό αποκαλύπτει νέα γενετική μελέτη. Έξι γονίδια φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο μόλυνσης από κοροναϊό. Αλλά οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακόμη το γιατί.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τους γενετιστές Σβάτι Πάμπo και Ούγκο Ζέμπεργκ. Σε συνεργασία με το Γερμανικό Ινστιτούτο Max Planck, το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Οκινάουα της Ιαπωνίας και το Ινστιτούτο Karolinska της Σουηδίας.

Δεν είναι ξεκάθαρο ποιο εξελικτικό πρότυπο παρήγαγε αυτήν τη διανομή τα τελευταία 60.000 χρόνια.

Το κομμάτι του γονιδιώματος -το οποίο εκτείνεται σε έξι γονίδια στο Χρωμόσωμα 3- έχει ένα αινιγματικό ταξίδι στην ανθρώπινη ιστορία, σύμφωνα με τη μελέτη.

Ποιοι το έχουν κληρονομήσει

Κορονοϊός

Περισσότερο από το 63% του πληθυσμού στο Μπαγκλαντές, φέρει τουλάχιστον ένα αντίγραφο του χρωμοσώματος 3, το οποίο μελετήθηκε από τους ερευνητές.

Σύμφωνα με τοnν Σβάτι Πάμπo, αυτό μπορεί να εξηγεί εν μέρει γιατί στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι υψηλός ο αριθμός ατόμων με καταγωγή από το Μπαγκλαντές που πεθαίνουν από Covid-19.

Σε ολόκληρη τη Νότια Ασία, σχεδόν το ένα τρίτο των ανθρώπων το έχουν κληρονομήσει.

Τι συμβαίνει με το DNA των Ευρωπαίων

Τμήμα DNA που συνδέεται με τον Covid-19, κληρονομιά από Νεάντερταλ

Ωστόσο αλλού, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μόνο το 8% των Ευρωπαίων το έχουν, και μόλις το 4% στην Ανατολική Ασία. Απουσιάζει σχεδόν εντελώς στην Αφρική.

Και άλλοι ερευνητές μελετούν περισσότερους ασθενείς. Και μπορεί να χρειαστούν και έρευνες σε αρχαία απολιθώματα. Αυτό θα βοηθήσει τους επιστήμονες να καταλάβουν γιατί έγινε τόσο κοινό σε ορισμένα μέρη, αλλά όχι σε άλλα.

Ο Ούγκο Ζέμπεργκ επισημαίνει πως το ταξίδι των 60.000 ετών αυτού του κομματιού DNA στο είδος μας, μπορεί να μας βοηθήσει να εξηγήσουμε γιατί είναι τόσο επικίνδυνο σήμερα.

Η μελέτη δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί σε κανένα επιστημονικό περιοδικό.