Αρχική Καινοτομία Παρουσιάστηκε ο υπόγειος σιδηρόδρομος 5,16 χλμ. της Πάτρας

Παρουσιάστηκε ο υπόγειος σιδηρόδρομος 5,16 χλμ. της Πάτρας

0
τρενο
Διαφήμιση

Και όμως, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, το ‘πε και το ‘κανε: Κατά το 8ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Πάτρα (Regional Growth Conference 2020), ο Κώστας Καραμανλής παρουσίασε τον υπογειοποιημένο σιδηρόδρομο της Πάτρας. Η γραμμή, μήκους 5,16 χλμ. θα μπει στον πυκνό αστικό ιστό της πόλης υπογείως, απελευθερώνοντας έκταση 70 στρεμμάτων στην οποία και θα γίνει ανάπλαση προκειμένου να αποδοθεί ξανά στους πολίτες.

Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε, μάλιστα, βίντεο με την απεικόνιση του έργου επισημαίνοντας ότι το Υπουργείο έλαβε υπόψη, στον τελικό σχεδιασμό, τα αιτήματα και τις ανησυχίες των κατοίκων.

Ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο

τρενο γυναίκα

«Εμείς δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο… Δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική ‘‘πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο να καθαρίσει’’… Γι΄ αυτό και το θέμα μάς απασχόλησε πολύ. Μας βασάνισε στο Υπουργείο. Αναζητήσαμε μια λύση που να μπορεί να γίνει πραγματικότητα και να λύνει τα προβλήματα της πόλης», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Σημείωσε, ότι η αρχική εκτίμηση του Υπουργείου προέβλεπε μερική υπογειοποίηση, συνολικά γύρω στα 2 χιλιόμετρα. «Θα σας πω κάτι, όμως. Όπως σας είπα ότι μιλώ με ειλικρίνεια στους πολίτες, έτσι εκτιμώ και τους πολίτες που μιλούν με ειλικρίνεια και σοβαρότητα προς εμένα. Άκουσα σοβαρές απόψεις, λοιπόν. Και τα βάλαμε κάτω για να δούμε τι μπορεί πραγματικά να γίνει. Πώς μπορούμε να υπογειοποιήσουμε πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς να πάμε σε ανεφάρμοστες προτάσεις» πρόσθεσε και παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για «ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα.

Οι αρχές

Παρουσιάστηκε ο υπόγειος σιδηρόδρομος 5,16 χλμ. της Πάτρας

Το σχέδιο ικανοποιεί 7 βασικές αρχές:

  1. Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Άρα, μπορεί να γίνει.
  2. Απελευθερώνει το κέντρο της πόλης. Αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς, χωρίς να την κόβει στα δύο.
  3. Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα.
  4. Είναι περιβαλλοντικά η βέλτιστη λύση. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πολύ περισσότερο πράσινο. Και μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.
  5. Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό.
  6. Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση.
  7. Ενισχύει την ασφάλεια, πεζών και οδηγών.

Ο κ. Καραμανλής, ξεκαθάρισε ότι δεν θα περάσει η σιδηροδρομική γραμμή από κάποιο σημείο που δεν περνάει ήδη. «Πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη θα πατήσουμε. Στην γραμμή που λειτουργεί σήμερα κι από μονή θα γίνει διπλή. Αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα το κάνουμε υπόγειο», ανέφερε και τόνισε:  «Άρα κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν ‘‘θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή’’… Το αντίθετο. Θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της πόλης από τη σημερινή γραμμή. Και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις σε περίπου 70 στρέμματα».

5,16 χλμ. αστικού ιστού

ηλεκτρικό τρένο ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η υπογειοποίηση θα γίνει ως εξής: Η κάθοδος θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της ακτής Δυμαίων – 5,16 χιλιόμετρα.

«Μιλάμε δηλαδή πρακτικά για το σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας. Επιπλέον, άλλα 1,7 χιλιόμετρα περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χιλιόμετρα, εκτός πυκνής αστικής δόμησης», επισήμανε.

Τα υπόλοιπα έργα

8 Regional Growth Conference

Ο Προαστιακός συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, καθώς διατηρούνται και οι 8 υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι. Ομοίως διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο.

Καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις και αντικαθίστανται από ανισόπεδες διαβάσεις οχημάτων και δέκα πεζογέφυρες, για απόλυτη ασφάλεια.

«Και βέβαια, ένα τέτοιο σύγχρονο έργο, δεν θα μπορούσε παρά να έχει ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της διπλής γραμμής. Τέλος οι ρυπογόνες ντίζελ αμαξοστοιχίες», προσέθεσε.

Επειδή η εικόνα τα λέει καλύτερα, ο κ. Καραμανλής έδειξε ένα διάγραμμα της γραμμής, στο οποίο φαίνεται το τμήμα το οποίο θα είναι υπόγειο, καθώς και τους 9 σταθμούς που προβλέπονται. Η κατάληξη θα είναι στο νέο λιμάνι, όπου θα κατασκευαστεί και μια εξολοκλήρου νέα τερματική στάση.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι περίπου 514 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η εκκίνηση του διαγωνισμού προσδιορίζεται στο β’ εξάμηνο του 2021.

Τα μεγέθη

Για να γίνει κατανοητό στην πράξη τι σημαίνει αυτό το έργο, ο κ. Καραμανλής σημείωσε τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40′.
  • Η υπεραστική επιβατική κίνηση, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.100.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, σχεδόν 1,5 εκ επιβάτες.
  • Η επιβατική κίνηση στον προαστιακό, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.900.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, πάνω από 2.600.000.
  • Η υπεραστική εμπορευματική λειτουργία: Σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί 3 εμπορικές αμαξοστοιχίες την ημέρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Και το 2040 εκτιμάται ότι θα έχουμε 4 εμπορικές την ημέρα στο Θριάσιο-Πάτρα.

Ο κ. Καραμανλής ζήτησε από τους παριστάμενους και όλους τους τοπικούς φορείς, να στηρίξουν το σχεδιασμό του Υπουργείου και τόνισε ότι το τελευταίο που χρειάζεται η Πάτρα σήμερα, το τελευταίο που χρειάζεται η πατρίδα μας, είναι η αντίδραση για την αντίδραση. Τους κάλεσε επίσης: «Να πείτε τη γνώμη σας, γιατί όπως είδατε εμείς τις σοβαρές απόψεις τις ακούμε. Με ανοιχτά αυτιά και ανοιχτό μυαλό».

Διαφήμιση