Αρχική Τεχνολογία Παγκόσμια άνοδος των διαδικτυακών συνδρομών στα ΜΜΕ

Παγκόσμια άνοδος των διαδικτυακών συνδρομών στα ΜΜΕ

0
ΣΥΝΔΡΟΜΗ
Διαφήμιση

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ινστιτούτου Reuters, όλο και περισσότερος κόσμος αποκτά ηλεκτρονική συνδρομή σε μέσα μαζικής ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, το επίπεδο εμπιστοσύνης στην πληροφόρηση παραμένει γενικά χαμηλό.

Οι “πιο καλοί” συνδρομητές

Τα μεγαλύτερα ποσοστά συνδρομητών σε διαδικτυακά μέσα τα έχουν οι Νορβηγοί με 42% (+8%), οι Αμερικανοί με 20% (+4% από πέρσυσι), οι Ολλανδοί με 13% (+3%), ενώ Γαλλία και Γερμανία ακολουθεί πιο πίσω με 10%

Περίπου το ένα τρίτο έως και οι μισές από αυτές τις συνδρομές αφορούν μεγάλα μέσα ενημέρωσης, όπως οι New York Times στις ΗΠΑ. Ωστόσο κάποιοι γίνονται συνδρομητές σε πολλά μέσα ταυτόχρονα, όπως για παράδειγμα σε μια τοπική και μια εθνική εφημερίδα.

Μεγάλο μέρος των χρηστών του Διαδικτύου εκτιμά ωστόσο ότι τίποτε δεν μπορεί να τους πείσει να πληρώσουν για την ενημέρωσή τους, με το ποσοστό αυτό στις ΗΠΑ να φτάνει το 40% και στη Βρετανία το 50%.

Η επίδραση της πανδημίας με αριθμούς

Παγκόσμια άνοδος των διαδικτυακών συνδρομών στα ΜΜΕ

Τη δημοσκόπηση αυτή διενήργησε το ινστιτούτο YouGov για λογαριασμό του ινστιτούτου Reuters σε πολίτες 40 χωρών με 2.000 ανθρώπους να ρωτήθηκαν σε κάθε χώρα τον Ιανουάριο. Το ινστιτούτο επανέλαβε τη δημοσκόπηση τον Απρίλιο για να αναλύσει τις πρώτες επιπτώσεις της κρίσης με την πανδημία covid-19.

Στη διάρκεια του lockdown σημειώθηκε άνοδος της τηλεθέασης συν 5% κατά μέσο όρο, με την τηλεόραση να επιβάλλεται ως βασική πηγή ενημέρωσης μαζί με τα διαδικτυακά μέσα. Αντίθετα ο έντυπος Τύπος επλήγη σημαντικά.

Τι γίνεται με την παραπληροφόρηση

united nations covid 19 response
Image created by Ruth Burrows. Submitted for United Nations Global Call Out To Creatives – help stop the spread of COVID-19

H εμπιστοσύνη στην πληροφόρηση έπεσε στο χαμηλότερο σημείο της από τότε που τη μετρά η έκθεση του Reuters. Συγκεκριμένα, μόνο το 38% των αναγνωστών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι εμπιστεύονται τις περισσότερες φορές τις πληροφορίες που διαβάζουν. Όμως το ποσοστό αυτό διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα, φτάνοντας το 56% στη Φινλανδία και την Πορτογαλία, το 23% στη Γαλλία και το 21% στη Νότια Κορέα.

“Οι κοινωνίες στις οποίες υπάρχει διχασμός φαίνεται να εμπιστεύονται λιγότερο τα μέσα ενημέρωσης, όχι αναγκαστικά επειδή η δημοσιογραφία εκεί είναι λιγότερο καλή, αλλά επειδή το κοινό έχει απογοητευθεί από τον ρόλο των θεσμών”, σημειώνουν οι συντάκτες της έρευνας.

Πάντως, πλειοψηφικά και ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης οι περισσότεροι πολίτες δήλωσαν ότι προτιμούν αντικειμενικές πηγές πληροφόρησης που δεν υποστηρίζουν μία συγκεκριμένη άποψη.

Πηγή cnn.gr

Διαφήμιση