Αρχική Επιλεγμένα Οι χάρτες με τα πιο επικίνδυνα σημεία των ελληνικών δρόμων

Οι χάρτες με τα πιο επικίνδυνα σημεία των ελληνικών δρόμων

0
ΙΟΑΣ

Τους χάρτες επικινδυνότητας του οδικού δικτύου της χώρας έχει “στα χέρια” του το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Τους παρέδωσαν η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά και στελέχη του.

Η δημιουργία των χαρτών επικινδυνότητας πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τη διεθνή μεθοδολογία EuroRAP.

Η μεθοδολογία αυτή είναι πλήρως συμβατή και αποδεκτή από τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία. Αλλά και άλλους διεθνείς οργανισμούς (WHO, World Bank).

Δίνεται έτσι η δυνατότητα άμεσης σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών χωρών, καθώς η ίδια μεθοδολογία εφαρμόζεται διεθνώς, σε περισσότερες από 100 χώρες μέχρι σήμερα.

Στο τέλος του έργου (Μάρτιος 2021) θα πραγματοποιηθεί επικαιροποίηση του ίδιου χάρτη ώστε να περιλαμβάνει και πιο πρόσφατα στοιχεία που θα είναι τότε διαθέσιμα.

Οι χάρτες με τα πιο επικίνδυνα σημεία των ελληνικών δρόμων

To έργο SLAIN

Οι δύο χάρτες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του έργου SLAIN αφορούν στην πυκνότητα των συμβάντων και στο δείκτη επικινδυνότητας. Που αποτελούν το συλλογικό και το ατομικό επίπεδο επικινδυνότητας των χρηστών της οδού, αντίστοιχα.

Η επικινδυνότητα αναπαρίσταται με διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις (μαύρο-κόκκινο-πορτοκαλί-κίτρινο-πράσινο, από το υψηλότερο προς το χαμηλότερο επίπεδο επικινδυνότητας).

To έργο SLAIN (Saving Lives Assessing and Improving TEN-T Road Network Safety), εκπονείται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Σε συνεργασία με το διεθνή Οργανισμό EuroRAP. Και εταίρους από την Ιταλία, Ισπανία και Κροατία. Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα μέσω του Προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο έχει ως αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και τη δημιουργία χάρτη κατάταξης επικινδυνότητας του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου της Ελλάδας.

Η εν λόγω δράση είναι συμβατή με την οδηγία 2008/96 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (που έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία με το ΠΔ 104/2011 (ΦΕΚ 237/Α/7-11-2011)). Αλλά και με την αναθεώρησή της, όπου προβλέπεται η αξιολόγηση οδικής ασφάλειας δικτύων.

Διαβάστε επίσης:  Είναι η αερογενής μετάδοση κυρίαρχος τρόπος διασποράς Covid-19;

Έργο πνοής η ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα

«Η ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα αποτελεί έργο πνοής συνεισφέροντας στην ενημέρωση και την προστασία της ζωής στους δρόμους, τόνισε μεταξύ άλλων η πρόεδρος του ΙΟΑΣ.

Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα στη χώρα μας έχουμε ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Που συμβάλλει στις ασφαλείς μετακινήσεις όλων των χρηστών του δρόμου και στην ανάπτυξη του τόπου.»

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, εξέφρασε την ικανοποίησή του «για το έργο που συντελείται από τις Υπηρεσίες και τους συνεργάτες του Υπουργείου. Για ένα θέμα το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το στρατηγικό σχεδιασμό των υποδομών στη χώρα. Και για την ιεράρχηση των παρεμβάσεων σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας.»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here