Αρχική Μεταφορές Μετρό Αθήνας: Νέα σύννεφα στη Γραμμή 4

Μετρό Αθήνας: Νέα σύννεφα στη Γραμμή 4

0
Αττικό Μετρό
Διαφήμιση

Το έχουμε γράψει και ξαναγράψει στο ecozen ότι η (κατ΄ευφημισμόν πλέον) “νέα” γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, θυμίζει το …Γεφύρι της Άρτας. Ένας λόγος παραπάνω που το φετινό καλοκαίρι σηματοδοτεί τρία χρόνια από τη δημοπράτησή του.

Όπως αναφέρει η έγκριτη ιστοσελίδα ypodomes.com, η τελευταία πράξη του δράματος παίχτηκε την προηγούμενη εβδομάδα όταν οι δύο φιναλίστ κοινοπραξίες, Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi και Άβαξ-Ghella-Alstom Transport, κατέθεσαν αίτηση ακύρωσης κατά της απόφασης ασφαλιστικών μέτρων στο ΣτΕ. Η εκδίκαση μπορεί να είναι σε διάστημα κάποιων μηνών, η έκδοση της απόφασης όμως παίρνει επίσης αρκετούς μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι ο διαγωνισμός μπορεί να παγώσει μέχρι τα μέσα του 2021. Άρα, ο ανάδοχος δεν πρόκειται να υπογράψει τη σύμβαση πριν το 2022.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Αττικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών εξετάζουν όλα τα σενάρια, συμπεριλαμβανομένου και της ακύρωσης και επαναδημοπράτησης του έργου.

Ώριμο έργο

Μετρό

Το έργο, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, θεωρείται το μοναδικό ώριμο υπό δημοπράτηση μεγάλο έργο της χώρας και ίσως αυτός να είναι και ο βασικότερος λόγος που κρατήθηκε ζωντανό μετά την αλλαγή της κυβέρνησης. Υπάρχει ωστόσο η άποψη ότι ζήτημα του διαγωνισμού παραμένει προβληματικό και οι νομικές εμπλοκές θα συνεχιστούν. Όσο για τις δύο κοινοπραξίες, φαίνεται ότι είναι διατεθειμένες να φτάσουν έως τέλους με στόχο να πάρουν το έργο, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα.

Οι πρόδρομες εργασίες

Μετρό στον Πειραιά

Η “μπάλα” όπως ήταν αναμενόμενο έχει πάρει και τις πρόδρομες εργασίες (αρχαιολογικές εργασίες, μετατοπίσεις δικτύων OKΩ, κυκλοφοριακές παρακάμψεις κ.λπ.), προϋπολογισμού 39 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρει το ypodomes.com, πρώτα θα κριθεί η υπόθεση του βασικού έργου και στη συνέχεια θα υπάρξουν εξελίξεις στην υπόθεση των πρόδρομων εργασιών.

 

Διαφήμιση