Αρχική Ζώα Καμπανάκι από επιστήμονες για την εξαφάνιση των εντόμων

Καμπανάκι από επιστήμονες για την εξαφάνιση των εντόμων

Έντομα

Η εξαφάνιση των εντόμων μπορεί να είναι καταστροφική για την ανθρωπότητα, λένε οι επιστήμονες, καθώς οι υπηρεσίες που προσφέρουν στη φύση είναι «αναντικατάστατες».

Ο Πέδρο Καρντόσο (Pedro Cardoso), βιολόγος στο Φινλανδικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Biology Conservation, δήλωσε ότι «η ανθρώπινη δραστηριότητα είναι υπεύθυνη για σχεδόν όλες τις μειώσεις και εξαφανίσεις του πληθυσμού των εντόμων».

Οι κύριες αιτίες είναι η υποβάθμιση των οικοτόπων, τα εντομοκτόνα και οι ρύποι της ατμόσφαιρας.

Οι συνέπειες εξαφάνισης των εντόμων

Πασχαλίτσα

Η υπερεκμετάλλευση – περισσότερα από 2.000 είδη εντόμων αποτελούν μέρος της ανθρώπινης διατροφής – και η αλλαγή του κλίματος επιβαρύνουν, επίσης, σημαντικά την κατάσταση.

«Πολλά είδη εντόμων είναι ζωτικής σημασίας παροχείς υπηρεσιών, οι οποίες είναι αναντικατάστατες, όπως η επικονίαση, η διατροφή με θρεπτικά συστατικά και ο έλεγχος των παρασίτων», ανέφερε ο Cardoso.

Αυτές οι «υπηρεσίες οικοσυστήματος», αν δεν υπάρχουν έντομα, ανέρχονται σε 57 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με προηγούμενες έρευνες.

o

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καλλιέργειες που απαιτούν επικονίαση εντόμων, φτάνουν τουλάχιστον στα 235-577 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με την επιστημονική επιτροπή του ΟΗΕ για τη βιοποικιλότητα.

Μια απότομη μείωση του αριθμού των πουλιών σε όλη την Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, συνδέεται με την κατάρρευση των πληθυσμών των εντόμων, τα οποία αποδεκατίζονται από τη χρήση φυτοφαρμάκων.

Οι επιστήμονες υπολογίζουν τον αριθμό των ειδών των εντόμων σε περίπου 5,5 εκατομμύρια. Μόνο ένα πέμπτο από αυτά έχουν ταυτιστεί και κατονομαστεί.

Η Διεθνής Ένωση για τη Διατήρηση της Φύσης (IUCN), με τον κόκκινο κατάλογο των απειλούμενων ειδών, έχει αξιολογήσει μόνο περίπου 8.400 είδη εντόμων από ένα εκατομμύριο που είναι γνωστό ότι υπάρχουν.

er

Το 5 έως 10 % όλων των ειδών εντόμων έχουν εξαφανιστεί από τότε που ξεκίνησε η βιομηχανική εποχή, πριν από περίπου 200 χρόνια.

Στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, επιστήμονες εξέδωσαν μια «Προειδοποίηση στην Ανθρωπότητα» για την κατάρρευση της φύσης. Το 2017, εξέδωσαν μια δεύτερη προειδοποίηση, η οποία υπογράφηκε από 15.000 συναδέλφους τους.

Με πληροφορίες από: sciencealert.com, filoitexnisfilosofias.com