Αρχική Περιβάλλον Βρετανία: Απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων

Βρετανία: Απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων

0
Βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα οχήματα στο Λονδίνο
Διαφήμιση

Παρουσιάζοντας την COP26, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Μπόρις Τζόνσον υποσχέθηκε, πως θα απαγορευθεί η πώληση βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2035, πέντε χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι προβλεπόταν.

Η υπόσχεση του, ωστόσο, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων τόσο των βιομηχάνων όσο και των οικολόγων που τον κατηγορούν ότι αρκείται «στις καλές προθέσεις». Μάλιστα ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, κάνει λόγο για μη ρεαλιστική υπόσχεση, ενώ οι ΜΚΟ αναφέρουν πως τα όσα υπόσχεται δεν είναι δεσμευτικά σε τίποτα.

Ο Μπ.Τζόνσον αναφέρθηκε στην απαγόρευση της βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, στη διάρκεια εκδήλωσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, ενόψει της συνόδου κορυφής της COP26 που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στη Γλασκόβη (Σκωτία).

Όσα ανακοίνωσε ο Μπόρις Τζόνσον

Μπόρις Τζόνσον

«Η φιλοξενία της COP26 είναι μια σημαντική ευκαιρία για το Ηνωμένο Βασίλειο και όλες τις χώρες του κόσμου προκειμένου να εντείνουν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον.

Το Ηνωμένο Βασίλειο θέτει ως στόχο μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 και σε «όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα προτρέπουμε τους άλλους να ενωθούν μαζί μας» είπε ο Τζόνσον, με την κυβέρνηση να έχει διακηρύξει ότι το 2020 θα είναι «έτος δράσης για το κλίμα».

Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοινώθηκε και αναμεταδίδει το iefimerida, από το 2035 οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή εκείνα που κινούνται με υδρογόνο, αποκλειομένων των υβριδικών αυτοκινήτων.

Έντονες επικρίσεις

Society of Motor Manufacturers and Traders SMMT

Η ομοσπονδία κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and Traders – SMMT) δήλωσε «εξαιρετικά ανήσυχη» από τις ανακοινώσεις αυτές, και ζήτησε να μάθει τα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός.

«Η ζήτηση που υπάρχει τώρα για αυτή την τεχνολογία, που εξακολουθεί να είναι δαπανηρή, δεν αποτελεί παρά ένα κλάσμα των πωλήσεων», ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι θα απαιτηθεί «να μεταμορφωθεί η αγορά».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης The Climate Group Έλεν Κλάρκσον εκτίμησε πως η μετάβαση αυτή θα μπορούσε να είχε γίνει «νωρίτερα».

Η Greenpeace έκανε λόγο για μια ομιλία «στρωμένη με καλές προθέσεις» ζητώντας «πράξεις».

«Αυτή η κυβέρνηση αρέσκεται να θέτει στόχους για το μέλλον αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι συγκεκριμένα μέτρα που μειώνουν τις εκπομπές βραχυπρόθεσμα», είπε  η Άλισον Ντόιγκ, υπεύθυνη προγραμμάτων της ΜΚΟ Christian Aid.

Διαφήμιση