Αρχική Μεταφορές Υποδομές: Ποιες είναι οι προκλήσεις για το 2020

Υποδομές: Ποιες είναι οι προκλήσεις για το 2020

0
Υποδομές
Διαφήμιση

Διανύουμε ήδη την τέταρτη ημέρα του νέου έτους και όπως συνηθίζεται -δημοσιογραφικά τουλάχιστον- οι στόχοι για τη χρονιά που έχουμε μπροστά μας μπαίνουν για μια ακόμη φορά στη σειρά, σημειώνονται στο ημερολόγιο με αστερίσκους και θαυμαστικά, τα αντανακλαστικά οξύνονται και η ένταση της αναμονής για την εκπλήρωσή τους κορυφώνεται. Δεν αναφέρομαι φυσικά στους στόχους σε προσωπικό επίπεδο, αυτό είναι άλλη υπόθεση…

Στον τομέα των υποδομών οι εκκρεμότητες είναι λίγο πολύ γνωστές, ωστόσο αυτό που παραμένει ασαφές είναι ο χρόνος υλοποίησης των έργων που έχουν ανακοινωθεί, στην πλειοψηφία τους όχι πρόσφατα. Οι συνεχείς καθυστερήσεις, οι αναβολές, οι ακυρώσεις και τα εμπόδια που προκύπτουν, μας έχουν “εκπαιδεύσει” με τέτοιο τρόπο και σε τέτοιο βαθμό ώστε να αμφισβητούμε τα χρονοδιαγράμματα και να είμαστε επιφυλακτικοί στις όποιες “δεσμεύσεις” ανακοινώνονται.

Σε κάθε περίπτωση, τα ανοιχτά θέματα είναι ακόμη εδώ, και η έγκριτη ιστοσελίδα ypodomes.gr ανέλαβε να φρεσκάρει τη μνήμη μας. Έμφαση δίνεται στον κατασκευαστικό κλάδο αλλά και στις μεταφορές με κυρίαρχες στο πεδίο την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Συγκοινωνίες

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφτηκε το μετρό Πειραιά

Η Γραμμή 4 του Μετρό: Χαρακτηρίζεται η “ναυαρχίδα” των δημόσιων έργων για τη νέα δεκαετία. Έχει κόστος 1,8 δισ. ευρώ και το διεκδικούν οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Για να φτάσουμε στις υπογραφές, θα πρέπει να οριστεί ημέρα κατάθεσης προσφορών και να μην διαρκέσουν πολύ τυχόν προσφυγές των διαγωνιζόμενων.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης: Μετά την απόφαση του ΚΑΣ για τον σταθμό Βενιζέλου οι διαδικασίες υλοποίησης πρέπει να επιταχυνθούν. Αρκεί οι τυχόν προσφυγές στο ΣτΕ να μην το καθυστερήσουν εκ νέου.

Η διέλευση του τρένου στην Πάτρα: Ο υπουργός, επιθυμεί να υλοποιηθεί το έργο χωρίς την κατά 9 χλμ. υπογειοποίηση των γραμμών. Η δηλωμένη αντίθεση του δήμου Πατρέων, είναι ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα.

Τα σιδηροδρομικά έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020: Μέχρι σήμερα σε επίπεδο μεγάλων έργων δεν έχουμε υπογραφές. Θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα και να τρέξουν τα έργα για την ολοκλήρωση του σταθμού της Αθήνας, την ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος και οι εργολαβίες για την λειτουργία της διπλής γραμμής από το Κιάτο μέχρι το Ρίο.

Αυτοκινητόδρομοι

egnatia odos

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Είναι το τρίτο στοίχημα του υπουργού. Η  πρόθεσή του να κολλήσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, καθιστά το εγχείρημα δύσκολο και χρονοβόρο, καθώς χρειάζεται να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις των εταιρειών που έχουν ήδη συμβάσεις, η έγκριση της Κομισιόν, η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, των τραπεζών που τη χρηματοδοτούν και η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων.

Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία: Η πρόθεση είναι να τρέξουν οι διαπραγματεύσεις και το έργο να μπει σε πορεία κατασκευής εντός του 2020. Λύσεις αναμένονται και για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία.

Κατασκευαστικός κλάδοςBOAK1

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από άλλον αυτοκινητόδρομο με παραχώρηση προκειμένου να χαρακτηριστεί βιώσιμο. Η προετοιμασία είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. ευρώ σε 5 αυτοκινητόδρομους: Έχει ήδη εξαγγελθεί και απομένει η ολοκλήρωση της προετοιμασίας για να ενεργοποιηθούν τα απαραίτητα έργα. Την ίδια ώρα θα πρέπει να τρέξουν και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί για τα 10 αντιπλημμυρικά έργα με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται επίσης η προώθηση σε δημοπράτηση της Παράκαμψης Χαλκίδας, έργο 230 εκατ. ευρώ.

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Εδώ όλα είναι ανοιχτά παρόλο που το θέμα συζητιέται εδώ και 20 χρόνια. Τελευταία προσθήκη θεωρείται η Σήραγγα Αργυρούπολης η οποία αποτελεί κρίσιμο κρίκο για την επένδυση του Ελληνικού.

Νέο-ΣΔΙΤ για το fly-over της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης: Με κόστος που φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ συνιστά ένα από τα μεγάλα έργα της δεκαετίας και θα αφορά και τη συντήρηση-εκμετάλλευση του δρόμου.

ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: Δεν θα κλείσει μέσα στη χρονιά αλλά θα πρέπει να φτάσει σε επίπεδο οριστικών μελετών και ΜΠΕ.

Υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος: Πάμε για κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και ίσως οριακά να έχουμε και ανάδοχο μέσα στη χρονιά. Οι υπογραφές αναμένονται το 2021.

Ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού: Η παράταση για τις 26 Ιουνίου, λένε πως θα είναι η τελευταία. Υπάρχει ενδιαφέρον από όλους τους μεγάλους ομίλους της χώρας.

Οι “κορδέλες” του 2020

tram 4

Η πρώτη κορδέλα που θα κόψει ο Κ. Καραμανλής αφορά την επαναλειτουργία, με διπλή γραμμή και νέους σταθμούς, του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη. Η δεύτερη και η τρίτη, θα είναι στον Πειραιά για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του Τραμ μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά και της επέκτασης του Μετρό μέχρι τη Νίκαια. Ίσως επίσης στα τέλη του 2020 να έχουμε και το βελτιωμένο σιδηροδρομικό δρομολόγιο των 3 ωρών και 30 λεπτών από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη.

Οι στόλοι μετρό-λεωφορείων

Μετρό

ΟΑΣΘ: Ενεργοποιήθηκε η σύμβαση των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΘ για την προσθήκη 100 λεωφορείων που θα εξομαλύνει τα σοβαρά προβλήματα και στην ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι Θεσσαλονικείς.

Λεωφορεία: Ο Κώστας Καραμανλής έχει θέσει σε προετοιμασία διαγωνισμό για περίπου 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Μετρό: Έχει εξαγγελθεί η αναβάθμιση των 15 συρμών 8ης γενιάς της Γραμμής 1 του Μετρό, κόστους 80 εκατ. ευρώ, με χρήματα από το ΕΣΠΑ. Αναμένεται ο διαγωνισμός για  την μετατροπή τους σε σύγχρονους συρμούς Μετρό με όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και μία δεύτερη ζωή.

Το Θριάσιο

thriasio pedio

Η ολοκλήρωση του προβληματικού διαγωνισμού για το Θριάσιο 1 είναι ένας ακόμη στόχος, ενώ μαζί του θα πρέπει να ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2.

Διαφήμιση