Αρχική Επιχειρείν Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 8o συνέδριο e-Business & Social Media World

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 8o συνέδριο e-Business & Social Media World

0
5DM 0115

Οι βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους κινήθηκε και φέτος το 8ο e-business & social media world conference με τίτλο “Tune into the cross-channel!” που διοργάνωσε στις 27 Σεπτεμβρίου η Smart Press, με χορηγό επικοινωνίας το Ecozen, ήταν οι νέες τάσεις στις αγορές του ηλεκτρονικού επιχειρείν και η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το φετινό συνέδριο συγκέντρωσε το ενδιαφέρον 2.160 συνέδρων, από όλο το φάσμα της digital αγοράς καθώς το επίπεδο των ομιλητών κινήθηκε σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο.

Όπως κάθε χρόνο, το e-business & social media world conference ήταν χωρισμένο σε δύο μεγάλα «υποσυνέδρια»: Ένα που αφορούσε το ηλεκτρονικό επιχειρείν και ένα αφιερωμένο στα social media. Το συνέδριο άνοιξε με το χαιρετισμό του Στέλιου Πετρίδη, γενικού διευθυντή του GRECA, ο οποίος υπογράμμισε την κατακόρυφη άνοδο που παρατηρείται και στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα δεδομένα.

IMG 9908

Στο e-business world, ο στόχος ήταν η ανάδειξη των περιπτώσεων εκείνων που ξεκίνησαν από το μηδέν και έφθασαν να θεωρούνται κορυφαία success stories στο χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Η 1η ενότητα είχε τίτλο “e- Commerce: From zero to hero” και συμμετείχαν σε αυτήν οι Κωνσταντίνος Βουζοπλής (Technology Consulting Manager, Accenture), Νανά Ιωακειμίδου (Εμπορική Διευθύντρια, Generation Y), Aντώνης Παπαϊωάννου (Business Manager, Scibyl), Κάρολος Τσιλιγκιριάν (CEO & Founder, GIM), Θανάσης Καμέας (CEO, Plushost.gr), Πάνος Κουρής (CEO, Office Line) και Φώτης Αντωνόπουλος (Group Chief Innovation Officer, DPG Group of Companies).

Η έμφαση από τους ομιλητές δόθηκε στον τομέα των υποδομών με τους περισσότερους να τονίζουν τη σημασία της προσωποποίησης, της τοποθέτησης του πελάτη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, της αυτοματοποίησης των διαδικασιών, της αξιοποίησης των δεδομένων και της δημιουργίας εμπειριών για τους πελάτες.

Στη 2η ενότητα, με τίτλο “Services: From zero to hero” συμμετείχαν οι Μαλλιάκας Νίκος (Head of New Product Development, Wind), Peter Economides (Chairman & CEO, CL8), Φώτης Κουρμαδάς (CEO, CS Cart), Θοδωρής Μουλός (CEO, GrowthRocks & Viral Loops), Πέτρος Αρουκάτος (Founder, Digital Up), Μάνος Μακρομάλλης (Εμπορικός Διευθυντής, Excelon) και Αλέξανδρος Λεούσης (Co-Founder, Digilex).

Οι ομιλητές εστίασαν στις υπηρεσίες που παρέχονται αποκλειστικά online, τονίζοντας την ανάγκη για διαφοροποιημένο μάρκετινγκ με τη χρήση των ψηφιακών μέσων και εξηγώντας το πως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να προσφέρει υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και το πως θα πρέπει να δείχνει την αξιοπιστία του.

Η 3η ενότητα του e-business world περιελάμβανε ένα πάνελ για το χώρο των logistics, στο οποίο συμμετείχαν οι Κώστας Μενεγάκης (Γενικός Διευθυντής, ACS Courier), Σωτήρης Μαρινάκης (Commercial & Supply Chain Solutions Director, Logistics Way), Κωνσταντίνος Παζάλος (Strategic Planning and Operations Director, Speedex Courier), Νίκος Ροδόπουλος (Πρόεδρος, Ελληνική Εταιρεία Logistics) και Ιωάννης Κουρνιώτης (Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ΤΗΛΕΡΗΣΠΟΝΣ Α.Ε).

Με δεδομένο το ότι τα logistics είναι ο αφανής ήρωας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος η συζήτηση επικεντρώθηκε γύρω από το ρόλο και τις εξελίξεις στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Διαβάστε επίσης:  Δηλώστε συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τα σημεία που διαφοροποιούν σημαντικά ένα φυσικό κατάστημα σε σχέση με ένα ηλεκτρονικό όπως την αμεσότητα παράδοσης και την οικονομική διαχείριση των αποθεμάτων.

Φυσικά, το θέμα της ψηφιοποίησης είναι επίσης κεφαλαιώδες, αφού η σύνδεση των συστημάτων διαχείρισης και διανομής μειώνει το εσωτερικό κόστος, ενώ διασφαλίζει την ακρίβεια και σωστή ενημέρωση των καταναλωτών. Αναλύθηκε, επίσης, ο ρόλος των ταχυμεταφορών που, εκτός από το last mile προς τον τελικό καταναλωτή, είναι και ο φυσικός συνδετικός κρίκος μαζί του.

5DM 9746

Σημαντικό τμήμα της συζήτησης αναλώθηκε στο θέμα του κόστους μεταφοράς, για το οποίο οι εκπρόσωποι των εταιριών ταχυμεταφορών συμφώνησαν ότι, δεν μπορεί να συμπιεστεί περαιτέρω, ενώ αντίθετα υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις.

Στο social media world είδαμε να προκύπτουν εξαιρετικά χρήσιμα συμπεράσματα από τις τοποθετήσεις των ομιλητών, αλλά και τη στρογγυλή τράπεζα των καλεσμένων για το μέλλον των social media και τις τάσεις που έρχονται από το εξωτερικό.

Τον κύκλο των ομιλιών άνοιξε η Σόνια Χαϊμαντά, Αντιπρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, η οποία αναφέρθηκε στον ανανεωμένο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τόσο για τον πολιτικό διάλογο και την ατζέντα της δημόσιας συζήτησης όσο και για την επικοινωνία των επιχειρήσεων και των brands με τα κοινά τους. Μάλιστα, ανέφερε ότι τα social media δημιούργησαν τουλάχιστον 15 νέες ειδικότητες και χιλιάδες θέσεις εργασίας σε όλον τον κόσμο.

Το φαινόμενο των social media από την πλευρά του ακαδημαϊκού, τόσο σε παγκόσμια βάση όσο και στην Ελλάδα, ανέλυσε στη συνέχεια ο Σέργιος Δημητριάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Marketing & Επικοινωνίας ΟΠΑ, βάζοντας τη θεμελιώδη βάση της συζήτησης για τους επόμενους ομιλητές.

Στην πρώτη ενότητα με τίτλο «Strategic Content Creation» η Ξένια Κούρτογλου, Founder & Managing Partner, Focus Bari, μίλησε για τη σημασία και απήχηση των Social Media βάσει των αποτελεσμάτων ερευνών που αποκάλυψαν την πλήρη «εικόνα», όσον αφορά τις ανάγκες που καλύπτουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην αγορά, αλλά και όσον αφορά τις ηλικιακές ομάδες που τα χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με το Focus on Tech Life, σε πανελλαδική βάση και στο σύνολο των ηλικιακών κοινών (6-74 ετών), το διαδίκτυο καταγράφει χρήση της τάξεως του 88% ενώ τα social media ενδιαφέρουν το 58% των Ελλήνων. Smartphone κατέχει το 82% ενώ αγορές από το διαδίκτυο πραγματοποιεί το 52%. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγοριοποίηση των χρηστών ανάλογα με την ηλικία και τη γενιά στην οποία ανήκουν. Οι πιο ηλικιωμένοι ονομάζονται «traditionalists» και έχουν γεννηθεί τουλάχιστον πριν από 67 χρόνια.

Ακολουθεί η γενιά των baby boomers (48-66 ετών), ενώ έπονται τρεις πολύ ενδιαφέρουσες και ιδιαίτερες γενιές: Η Generation X στην οποία ανήκουν όσοι είναι από 33 έως 47 ετών, η Generation Y (24-32 ετών) και η Generation Z (13-23 ετών).

Στη σημασία του Social storytelling και του brand communication αναφέρθηκε ο Στέλιος Σοφιανός, Managing Partner, BrainBand Studio, εξηγώντας ότι όσο πιο δυνατό είναι το αφήγημα ενός brand, τόσο πιο μεγάλη διείσδυση έχει στους καταναλωτές του αλλά και σε νέα κοινά.

Διαβάστε επίσης:  Δηλώστε συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

«Το περιεχόμενο είναι η νέα διαφήμιση» υποστήριξε από την πλευρά του ο Βαγγέλης Δαβιτίδης, Co-founder, Co-Owner & Creative Director της 4WiseMonkeys, σημειώνοντας ότι  μεγάλο ποσοστό του κοινού «μισούν» τη διαφήμιση (στην Ελλάδα το ad blocking αγγίζει το 34%), ωστόσο λατρεύουν το περιεχόμενο που «δένει» τις σχέσεις των brands με τους καταναλωτές και το οποίο είναι πιο αποτελεσματικό.

Η χρήση του Native Content στο ψηφιακό περιβάλλον” αναλύθηκε από την specialist Σοφία Μαυρατζά, Native Content Manager, DPG ενώ ο εξαιρετικός performer, Αποστόλης Αϊβαλής, CEO, Know Crunch παρουσίασε με εύστοχο τρόπο το νόημα της δημιουργίας περιεχομένου βάσει των χαρακτηριστικών του buyer persona μας.

Διαφωτιστική από την πλευρά της και η Βικτώρια Ηγουμενάκη, Chief Communication and Clients Officer, JN Leoussis +, στην ομιλία της “i-2020 | Omnichannel and Customer Experience” που μίλησε για τους χρήστες και καταναλωτές του μέλλοντος οι οποίοι θα διαμορφώσουν τα νέα δεδομένα στην αγορά, διατηρώντας αρκετά από αυτά που υπάρχουν σήμερα.

Για τη συμβολή του PR στα social media αλλά και για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τις δημόσιες σχέσεις μίλησε ο Ντίνος Ανδριανόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Touchpoint Strategies | Ogilvy, ο οποίος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη σημασία και την αξία των Social Media στην εταιρική φήμη και την επιρροή των brands, παραθέτοντας τους 10 κανόνες με βάση τους οποίους αυτά επηρεάζουν την εταιρική φήμη.

Συγκεκριμένα, έκανε αναφορά στη μετάβαση από το “mass economy” στο “customer economy” με τους πελάτες να μιλάνε ο ένας στον άλλο ώστε να δημιουργείται μεταξύ τους εμπιστοσύνη, αναφέροντας: «Ο οδηγός για την χρήση των ψηφιακών μέσων είναι πλέον η ανταμοιβή και όχι ο κίνδυνος:  Ειδικά στο χώρο του B2B, πολλές εταιρείες αντιστέκονται έντονα στους κινδύνους που θέτουν τα κοινωνικά μέσα και δεν έχουν διερευνήσει σοβαρά τις ευκαιρίες.

5DM 0134

Η επικοινωνία δεν είναι σε μεγάλο βαθμό πλέον μονόδρομος: Το πιο κοινό μοντέλο ήταν εκείνο όπου οι πληροφορίες απελευθερώνονταν και παραδίδονταν σε γνωστά ακροατήρια. Σήμερα λειτουργεί η πραγματική αμφίδρομη σχέση και η οικοδόμηση διαφορετικών κοινοτήτων».

Η διασύνδεση του περιεχομένου και του storytelling, «ένα ταίριασμα που βγήκε από τον παράδεισο» ήταν το βασικό θέμα της ομιλίας της Κατερίνας Δημητρακοπούλου, PR & Communications Expert, Social Mellon ενώ ο Βασίλης Παππάς – Business & Marketing Consultant, Epixeirein, μαγνήτισε το κοινό εξηγώντας πως θα κερδίσει κανείς την Προσοχή και το Ενδιαφέρον στην εποχή των 4 sec.

Η δεύτερη ενότητα με τίτλο Business Tools for the Social Era με συντονιστή τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Ξανθάκη έμοιαζε κυριολεκτικά με μια παρέλαση καινοτόμων ιδεών και νέων εργαλείων:

Η Νίκη Σωτηροπούλου, Group CMO, Viva Wallet, αναφέρθηκε στο θέμα του “Behavioural Economics: Translating data into persuasion” ενώ η Κατερίνα Φραϊδάκη, e Commerce Coordinator, ELTRUN/ ΟΠΑ, φώτισε διάφορες πλευρές της σχέσης των SM με το e commerce στην ομιλία της με τίτλο «The state of Content Marketing”. Στη συνέχεια ο Παναγιώτης Καζάνης, Managing Director & Design Thinker, BaaS | Digital, παρέθεσε τη δική του εμπειρία στην τοποθέτησή του με τίτλο “BaaS | Digital: Messenger goes Hybrid”, ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Εμπορικός Διευθυντής, Yuboto έδωσε τα φώτα του για το “The Hot Greek Facts & Figures of SMS & Business Messaging”, ενώ η επίσης ενδιαφέρουσα ομιλία του Θωμά Κατάκη, Sales Director Greece & Cyprus, Retargeting.biz είχε τίτλο “The pocket-size agency approach: how to create remarketing automations from scratch”. Η Αλεξάνδρα Καρασαρίδου, Marketing & Business Development Director,Horeca Market ανέπτυξε το θέμα της οικοδόμησης σχέσεων μέσω social media στην τοποθέτησή της για το “Building Social Relationships – The importance of Monitoring and Listening” και τέλος, ο Γιώργος Αχιλλιάς, COO, Digital Genius αναφέρθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτοματοποιημένη στήριξη του καταναλωτή/πελάτη.

Διαβάστε επίσης:  Δηλώστε συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Στην 3η ενότητα αναφορικά με τον Ανθρώπινο παράγοντα η Μαρία Σκούντα, Founder & CEO, ΑDDO Digital παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο τα brands πρέπει να επιλέγουν τον σωστό influencer.

Στο Roundtable που ακολούθησε με συντονίστρια τη Σόνια Χαϊμαντά, οι Θάνος Δημητρίου, Εμπορικός Διευθυντής, Netsteps, Αλέξανδρος Ιγνατίου, Online Marketing Strategist, Adjust, Σταύρος Κοντακτσής, Senior Partner, Giraffes In The Kitchen, Τίμος Κουρεμένος, New Media Marketing Consultant, TK Digital Marketing and Consulting, απάντησαν σε μια σειρά ερωτήσεων για το παρόν και το μέλλον των social media καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης χωρίς σωστή διαχείριση και χωρίς τους σωστούς χρήστες και ώριμους πολίτες/καταναλωτές, είναι καταδικασμένα στην αποτυχία. It takes two to tango, λοιπόν, καθώς ο κλάδος ωρίμασε, οι πλατφόρμες αναπτύσσονται και αυτοβελτιώνονται διαρκώς και οι χρήστες είναι σήμερα πιο έμπειροι και πιο προσεκτικοί από ποτέ.

Το 8ο e-business & social media world conference ολοκληρώθηκε με μία πολύ ενδιαφέρουσα -και κοινή- ενότητα με θέμα την omnichannel προσέγγιση.

5DM 0115

Η ενότητα ξεκίνησε με τον Νίκο Βαρβαδούκα (Chief Omnichannel Officer, Cosmos Sport) να συζητά επί σκηνής με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Μαλλά τις εμπειρίες του από τη δημιουργία omnichannel έργων, ενώ στη συνέχεια στη συζήτηση συμπεριλήφθη και η Σοφία Γκουζιώτη (Digital Director, PMI) που μίλησε για έναν πολύ ενδιαφέρον project που ήταν το λανσάρισμα του IQOS στην ελληνική αγορά.

Ο Άγγελος Σφακιανάκης (Social Media Specialist, Bentley Motors) μίλησε για το πως ένα brand υπερπολυτελείας αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ η Ρενάτα Φωτεινού (Marketplace Manager, Public) για τις διαφορές που φέρνει η υλοποίηση ενός marketplace.

To συνέδριο έκλεισε ο Γιάννης Τριανταφύλλου (Managing Director, ToATOMO), ο οποίος επισήμανε ότι το σημαντικότερο εργαλείο όλων στα Social Media είναι ο άνθρωπος και οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here