Αρχική Μεταφορές Νέα σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων: Εγγύηση ασφάλειας για τους πολίτες

Νέα σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων: Εγγύηση ασφάλειας για τους πολίτες

0
SEPOLIA1
Διαφήμιση
Όταν για μια ακόμη φορά το κέντρο της πόλης κλείνει λόγω κάποιας αθλητικής ή κοινωνικής δράσης -σήμερα με αφορμή τον “33ο Γύρο Αθήνας και Αγώνα δρόμου και Περιπάτου “Race for the Cure””, η είδηση ότι προχωρά ένα έργο που θα διευκολύνει και κυρίως θα καθιστά πιο ασφαλή την καθημερινή μετακίνηση των Αθηναίων, είναι προφανώς καλοδεχούμενη.

Στα Σεπόλια

SEPOLIA2

Ο λόγος για την υπογειοποίηση της γραμμής του ΟΣΕ στα Σεπόλια, ένα έργο που πήρε παράταση οκτώ μηνών καθώς ταυτόχρονα με τις εργασίες, το δίκτυο εξακολουθεί να λειτουργεί.

Το σιδηροδρομικό έργο, που θεωρείται το σημαντικότερο αυτή την εποχή στην Αττική – όπως τουλάχιστον τόνισε ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής κατά την παρουσίαση των νέων διοικήσεων ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ– θα ξεκινήσει μάλλον με τη νέα χρονιά με στόχο, αν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, το πρώτο τμήμα να παραδοθεί περίπου στα τέλη του 2021. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.

Ταχύτητα και ασφάλεια

sepolia3

Το έργο εκτός από το να βελτιώσει την όψη της περιοχής, θα παρέχει ταχύτητα και ασφάλεια στις σιδηροδρομικές διελεύσεις από το εν λόγω σημείο. Ήδη έχει γίνει κατάληψη εργοταξιακού χώρου στην περιοχή, ενώ ξεκίνησαν ορισμένες προκαταρκτικές εργασίες για την παράκαμψη του δικτύου. Υπενθυμίζεται ότι στην περιοχή έχουν συμβεί κατά καιρούς θανατηφόρα ατυχήματα λόγω των ακατάλληλων διαβάσεων για τους πεζούς.

Διπλή σήραγγα

Μέχρι σήμερα πάντως δεν έχει δοθεί η γραμμή καθόδου, καθώς ζητήθηκε από τον ΟΣΕ η ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, η οποία αναμένεται να παραδοθεί στην ανάδοχο κοινοπραξία (ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ) τον επόμενο μήνα ώστε να ξεκινήσουν τα σχετικά έργα.  Άπαξ και δοθεί η γραμμή, εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου 2,5 μήνες, προκειμένου να αμφιδρομηθεί η γραμμή ανόδου και να εξυπηρετεί και τις δύο κατευθύνσεις.

Σε κάθε περίπτωση υπολογίζεται ότι με το νέο έτος θα μπορέσει να αναπτυχθεί πλήρως το εργοτάξιο και αφού ολοκληρωθεί το έργο παράκαμψης των δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας (ΟΚΩ), θα ξεκινήσει η διάνοιξη της πρώτης (από τις δύο) διπλής σήραγγας. Η μεγάλη πρόκληση κατά την περίοδο κατασκευής, θα είναι η λειτουργία της μονής γραμμής που θα πρέπει να εξυπηρετεί όλα τα τρένα από όλες τις κατευθύνσεις. Στην πλήρη ανάπτυξή του στο εργοτάξιο εκτιμάται ότι θα εργάζονται πάνω από 300 άτομα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

sepolia4

Η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί είναι το cover&cut. Δηλαδή, θα φτιαχτεί αρχικά η πλάκα οροφής και η κατασκευή θα συνεχίσει υπόγεια προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση. Η διάρκεια κατασκευής του πρώτου διαδρόμου θα περιλαμβάνει δύο γραμμές και εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια και διαθέσιμη θα είναι η μία γραμμή.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής και της εγκατάστασης των Η/Μ συστημάτων (σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS) θα παραδοθεί στον ΟΣΕ προκειμένου να αποκατασταθεί η κίνηση και στις δύο γραμμές.

Στη συνέχεια θα διακοπεί η κυκλοφορία της επίγειας ανατολικής γραμμής αλλά χωρίς πλέον να επηρεάζει την κίνηση των τρένων και θα αρχίσει να σκάβεται ο ανατολικός διάδρομος, μία δεύτερη σήραγγα με επίσης δύο γραμμές. Η ανατολική σήραγγα θα εξυπηρετεί μόνο προαστιακά τρένα και η δυτική τα υπεραστικά.

Τετραπλή γραμμή 2,36 χλμ.

Συνολικά 2,36 χλμ. τετραπλής γραμμής θα γίνει ανισόπεδο εκ των οποίων 1.910 μέτρα υπόγειο. Το τμήμα βόρεια του σταθμού της Αθήνας γίνεται πλήρως ανισόπεδο και με 4 γραμμές μέχρι το ΣΚΑ προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες. Αντίθετα το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς παραμένει με ισόπεδες διαβάσεις σε καίρια σημεία (Λεύκα, Ρέντης, Ταύρος). Οι σημερινές γραμμές θα μετατραπούν σε ένα συνεχόμενο γραμμικό πάρκο και οι ισόπεδες διαβάσεις θα είναι πιο ασφαλείς.

Α.Χ.

Διαφήμιση