Αρχική Επιλεγμένα Οι ειδικοί προειδοποιούν: Τα πλοία στην Ελλάδα είναι “γερασμένα”

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Τα πλοία στην Ελλάδα είναι “γερασμένα”

0
Πλοίο, καράβι, Σαντορίνη

Ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος είναι παλιός, επιβλαβής για το περιβάλλον και πρέπει να αναβαθμιστεί με τη βοήθεια τοπικών και Ευρωπαϊκών αρχών, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της XRTC Business Consultants για την ελληνική ακτοπλοΐα.

«Ο γερασμένος και περιβαλλοντικά ανεπαρκής ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος επιβάλλει νέες επενδύσεις, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και ευέλικτα επιχειρηματικά σχήματα που θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε άμεσες επενδύσεις», σημειώνει η XRTC Business Consultants. «Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και πρώτη από όλες η Ελλάδα, είναι αναγκασμένες να ακολουθήσουν τον μονόδρομο της αναβάθμισης και αντικατάστασης των παλαιοτέρων πλοίων, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με ευρωπαϊκή και εθνική χρηματοδοτική υποστήριξη», προσθέτει.

Η XRTC αναφέρει ότι οι ελληνικές εταιρίες πρέπει να συμμορφωθούν έως την 1η Ιανουαρίου 2020 με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) σχετικά με τη χρησιμοποίηση ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%), έτσι ώστε να μειωθούν οι ατμοσφαιρικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία. Επιπλέον, πρέπει να συμμορφωθούν με τις δεσμεύσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας για την μείωση της εκπομπής άνθρακα από ορυκτά καύσιμα κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030.

Ο μέσος όρος της ηλικίας των 41 πλοίων των μεγάλων εταιρειών της ακτοπλοΐας (Attica, Minoan, ANEK) έχει φτάσει τα 19,3 έτη, ενώ ο συνολικός αριθμός πλοίων στη χώρα ανέρχεται στα 91 πλοία, τα οποία έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 26 έτη.

ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ - πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ ΠΡΕΒΕΛΗΣ

«Σε κάθε περίπτωση η ανάγκη να ανανεωθεί ο στόλος την επόμενη δεκαετία είναι ανελαστική καθώς το μεγαλύτερο μέρος του στόλου θα φτάσει την ηλικία των 40 ετών», υπογραμμίζει ο Γιώργος Ξηραδάκης, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας XRTC που ειδικεύεται στη ναυτιλία.

Στα θετικά, επισημαίνεται η επιτυχής έκδοση του ομολόγου δημόσιας διάθεσης ύψους 175 εκατ. του ομίλου Attica, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο. Ο κ. Ξηραδάκης σχολίασε ότι «αποτελεί αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό και ελπιδοφόρο γεγονός της ακτοπλοϊκής αγοράς τα τελευταία χρόνια», καθώς δείχνει την ύπαρξη επενδυτικών κεφαλαίων και ιδιωτών (προσφέρθηκαν 375,6 εκατ.) διατεθειμένων να στηρίξουν τα επιχειρηματικά πλάνα των ελληνικών εταιρειών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2018 σημειώθηκε αύξηση 5% στην ακτοπλοϊκή κίνηση χάρη στις μικρότερες εταιρείες (κυρίως η Seajets με 15 πλέον πλοία, αλλά και οι Golden Star, Fast Ferries κ.ά.) που ισχυροποιούνται στην αγορά.

Τέλος, η αύξηση στις τιμές του πετρελαίου έχει επηρεάσει αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων εταιριών, αφού στη διετία 2017-2018 τα λειτουργικά κόστη τους επιβαρύνθηκαν με περίπου 100 εκατ. ευρώ επιπλέον.

Διαβάστε επίσης:  ΒΟΑΚ: Προς αναζήτηση χρηματοδότησης

Συντάκτης: Ισίδωρος Ρήγας
Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here