Αρχική Επιλεγμένα Η πόλη του ποδηλάτου

Η πόλη του ποδηλάτου

0
karditsa
Διαφήμιση

Ο δήμος Καρδίτσας έχει αναγάγει το ποδήλατο, σε κομμάτι της παράδοσής της, της φυσιογνωμίας της. Το δομημένο δίκτυο των ποδηλατοδρόμων έχει μήκος 7300 μ. στον αστικό ιστό και άλλα 10.500 μέτρα περιαστικό δίκτυο αποτελούμενο από τον ποδηλατόδρομο που συνδέει την πόλη με το δημοτικό διαμέρισμα του Παλαιοκλησίου μήκους 7 χιλιομέτρων και τον περιαστικό ποδηλατόδρομο που έχει μήκος 3,5 χιλιόμετρα.

podilato1

Ο περιαστικός ποδηλατόδρομος, ξεκινά από το ύψος του Σιδηροδρομικού Σταθμού και μέσω μιας θαυμάσιας διαδρομής -Υδατόπυργος, περιοχή Αγ. Μηνά, Ανάχωμα- καταλήγει στο δάσος της Παπαράντζας και το μεγαλύτερο τμήμα της είναι μέσα στο φυσικό περιβάλλον.

Η δημοτική Αρχή μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης προωθεί την επέκταση του αστικού δικτύου κατά 700 μέτρα με νέο ποδηλατόδρομο στην οδό Ηρ. Πολυτεχνείου.

Η πόλη της Καρδίτσας διαθέτει και ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα αυτόματης μίσθωσης ποδηλάτων στην Ελλάδα. Το σύστημα, είναι διαθέσιμο σε όλους, μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες. Με τη χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας easybike, ο καθένας μπορεί να παραλάβει ένα ποδήλατο σε ελάχιστα δευτερόλεπτα και να το χρησιμοποιήσει για όσο χρόνο επιθυμεί, επιστρέφοντας το στη συνέχεια σε οποιονδήποτε από τους σταθμούς μίσθωσης.

podilato2

Πέρα από τα σύγχρονα ποδήλατα ο επισκέπτης θα εντυπωσιαστεί διαπιστώνοντας ότι κυκλοφορούν ακόμα πολλά παλαιά ποδήλατα, τα οποία συνήθως κληρονομήθηκαν από τον πατέρα ή τον παππού . Πρόκειται για ποδήλατα μεγάλα και βαριά (γνωστά και ως «νταλίκες»). Πολλά από αυτά, βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, έχουν χειρόφρενο και κόντρα, και μερικά από αυτά διαθέτουν καρεκλάκι στο πάνω μέρος του σκελετού για να μπορούν να μεταφέρουν μικρά παιδιά. Υπάρχουν ακόμα και επαγγελματίες που ειδικεύονται στην αναπαλαίωση τέτοιων παλιών ποδηλάτων, κάνοντάς το με πολύ μεράκι.

Οι πιο γνωστές μάρκες, τις οποίες βλέπουμε ακόμη και σήμερα, είναι τα Βίσμαρκ, τα Ρουαγιάλ και τα Γκόρεγκ. Τα ποδήλατα αυτά χρησιμοποιήθηκαν από το 1960 και μετά ως μεταφορικό μέσο για τη μετάβαση των κατοίκων στην εργασία τους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα παλιά αυτά ποδήλατα είχαν άδεια κυκλοφορίας και έφεραν στο πίσω μέρος τον απαραίτητο αριθμό.

alexakosΣε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Καρδίτσας Φώτης Αλεξάκος τόνισε σχετικά: «Η Καρδίτσα είναι η πόλη του ποδηλάτου διαθέτοντας το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και τους περισσότερους ενεργούς ποδηλάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά και σχεδόν αποκλειστικά το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους».

«Το ποδήλατο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το παρελθόν, το παρόν, αλλά και το μέλλον της πόλης, είναι κομμάτι της ζωής κάθε Καρδιτσιώτη. Ως Δημοτική Αρχή, είμαστε και θα συνεχίσουμε να είμαστε σταθερά προσηλωμένοι στον στόχο της προώθησης της χρήσης του ποδηλάτου υλοποιώντας δράσεις και πολιτικές και δρομολογώντας έργα και παρεμβάσεις προς αυτήν την κατεύθυνση», κατέληξε ο δήμαρχος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here