Αρχική Ενέργεια Λαθρεμπόριο καυσίμων: Παίρνει γιγαντιαίες διαστάσεις

Λαθρεμπόριο καυσίμων: Παίρνει γιγαντιαίες διαστάσεις

0
pratirio
Διαφήμιση

Γιγαντιαίες διαστάσεις έχει πάρει το λαθρεμπόριο καυσίμων. Με βάση στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) από το σύστημα εισροών – εκροών, που στόχο έχει να αντιμετωπιστούν φαινόμενα φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίας στον τομέα των υγρών καυσίμων που διατίθενται από πρατήρια καυσίμων, προκύπτουν τα εξής:

  • Ο αριθμός των επιχειρήσεων που έχουν ελεγχτεί πανελλαδικά από τις αρχές του έτους μέχρι τον Αύγουστο του 2018, με βάση το σύστημα εισροών – εκροών, ανέρχεται σε 483 και από τις μέχρι στιγμής ολοκληρωμένες υποθέσεις έχουν βρεθεί παραβάσεις σε 77 επιχειρήσεις με αποτέλεσμα το μέχρι σήμερα ποσοστό παραβατικότητας να ανέρχεται στο 15,9%, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο έλεγχος 265 επιχειρήσεων.
  • Σε πολλές περιπτώσεις η ολοκλήρωση των ελεγκτικών ενεργειών απαιτεί την αποστολή δειγμάτων προς το Γενικό Χημείο του Κράτους για την διενέργεια χημικής ανάλυσης. Από τις αρχές του έτους μέχρι τον Αύγουστο οι Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. έχουν διαβιβάσει για χημική ανάλυση προς τις Χημικές Υπηρεσίες του Κράτους 1.174 δείγματα και εξ αυτών έχουν διαπιστωθεί ως μη κανονικά τα 153 δείγματα (ποσοστό μη κανονικότητας 13,0%).

 

images

Μεγάλες απώλειες για τον προϋπολογισμό

Μια ιδέα του τι σημαίνουν τα παραπάνω στην πράξη προκύπτει αν πολλαπλασιάσουμε τις ποσότητες καυσίμου που πωλούνται μεν, αλλά δεν «φαίνονται» πουθενά, με τον φόρο που έχει φτάσει τα 410 ευρώ ανά τόνο στο ντίζελ.

Παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν ότι στο τέλος – τέλος το κράτος δεν εισπράττει περί τα 255 εκατ. ευρώ ετησίως.

Γιάννης Μανιάτης

Το θέμα ανέδειξε πρόσφατα με ανακοίνωσή του και ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και πρ. αρμόδιος υπουργός Γ. Μανιάτης κατηγορώντας ευθέως την κυβέρνηση για «αβάντα» στη διαφθορά μιλώντας για «λαθρεμπόριο καυσίμων 1 δις».

Οπως δήλωσε, «Το 2014, διενεργήσαμε 4.018 ελέγχους σε πρατήρια και αποθήκες καυσίμων, για λαθρεμπόριο. Το 2017, οι δήθεν αμείλικτοι διώκτες του, διενήργησαν μόλις 748 (μείωση κατά 80%)! Το σύστημα εισροών – εκροών, που ολοκληρώθηκε το 2014, κόστισε στους πρατηριούχους 100 εκατ. ευρώ. Ακόμη δεν λειτουργεί, επειδή δήθεν δεν βρίσκουν το απαιτούμενο 1 εκατ. ευρώ για την αναγκαία πιστοποίηση! Οι εταιρείες πετρελαιοειδών τους χάρισαν το 2017 ένα Βαν για ειδικούς ελέγχους λαθρεμπορίου καυσίμων. Ακόμη δεν το έχουν παραλάβει! Πόσο πιο κάτω;».

Διαφήμιση