Αρχική Διάστημα Ανακαλύφθηκε νέος εξωπλανήτης «υπέρ-γη» σε τροχιά γύρω από ένα αστέρι χαμηλής μάζας

ex planet

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανίχνευσε ένα νέο ξένο κόσμο “υπερ-γης” που περιβάλλει ένα αστέρι χαμηλής μάζας περίπου πέντε φορές μικρότερο σε μέγεθος από τον ήλιο μας, με βάση το φαινόμενο του βαρυτικού φακού.

Το φως δεν έχει μάζα για να δέχεται βαρυτικές δυνάμεις, όταν όμως βρεθεί κοντά σε μεγάλα αντικείμενα αναγκάζεται να ακολουθεί την καμπύλωση του χωροχρόνου -με άλλα λόγια, εκτρέπεται ελαφρώς από την ευθεία πορεία του σαν να έχει περάσει μέσα από έναν φακό. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται «βαρυτικός φακός».

Οι επιστήμονες μπορούν να δουν πιο μακρινούς γαλαξίες, επειδή αυτοί λάμπουν με τη φωτεινότητα των δισεκατομμυρίων άστρων που περιέχουν, ενώ και μια σούπερ-νόβα, συχνά είναι πιο φωτεινή από ένα γαλαξία.

Όμως αυτό δεν είναι δυνατό για τα μεμονωμένα άστρα, τα οποία είναι αδύνατο να παρατηρηθούν ως μεμονωμένα αντικείμενα, μετά από την απόσταση περίπου των 100 εκατομμυρίων ετών φωτός από τη γη.

Χάρις ωστόσο στο φαινόμενο του βαρυτικού φακού, είναι δυνατό να μεγεθυνθεί ένα αντικείμενο που βρίσκεται πολύ μακριά, και να γίνει έτσι παρατηρήσιμο.

10 astronomersd

Με την τεχνική αυτή είναι επομένως ευαίσθητη στη μάζα των αντικειμένων, ειδικά σε πλανήτες χαμηλής μάζας όπως της λεγόμενης “υπερ-γη” που είναι εξωηλιακοί κόσμοι με μάζα υψηλότερη από αυτή του πλανήτη μας, αλλά ουσιαστικά κάτω από τις μάζες των γιγάντων του φυσικού αερίου του ηλιακού συστήματος.

Η ανάλυση των ευρυμάτων διεξήχθη από μια διεθνή ομάδα αστρονόμων, συμπεριλαμβανομένων των επιστημόνων από τη συνεργασία OGLE, την ομάδα Microlensing Observations in Astrophysics (MOA) και τη συνεργασία Κορυφής του Δικτύου Microlensing Telescope (KMTNet) της Κορέας, οδήγησε στην ανακάλυψη μιας ανωμαλίας, να είναι ένα πλανητικό σήμα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο νεοαποκτηθείς πλανήτης, ο οποίος ονομάζεται OGLE-2017-BLG-0482Lb, είναι περίπου εννέα φορές πιο μαζικός από τη Γη.

Το εύρημα αναλύεται λεπτομερώς σε ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε στις 28 Μαρτίου στο χώρο arXiv.