Αρχική Επιλεγμένα Πολύ περιορισμένη η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στην Ελλάδα- 1st EcoMobility conference

Πολύ περιορισμένη η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στην Ελλάδα- 1st EcoMobility conference

0

Υστέρηση καταγράφει η Ελλάδα στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων καθώς καταλαμβάνουν το 6,7% στο σύνολο της κατανάλωσης στις μεταφορές το 2015. Αντίστοιχα, μόλις το 0,5% της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα αφορά στις μεταφορές και κυρίως στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, που παρουσιάστηκαν στο 1ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης με τίτλο «Δυνατότητες Εισαγωγής Εναλλακτικής- Αντιρρυπαντικής Κίνησης στην Ελλάδα», τα οχήματα σε κυκλοφορία στην Ελλάδα αριθμούνται περίπου στα 8.070.000. Πάνω από το 40% των οχημάτων αυτών είναι παλιάς τεχνολογίας, με άδεια κυκλοφορίας άνω των 17 ετών, δηλαδή πριν το 2000.

Το 86% του συνόλου των εν κυκλοφορία οχημάτων στη χώρα κάνουν χρήση κάποιου είδους βενζίνης (απλή ή αμόλυβδη/καταλυτικό), ενώ το 13,3% του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων κάνουν χρήση πετρελαίου.

Εκτός από το υγραέριο που παρουσιάζει σταδιακή αύξηση τα τελευταία 7 χρόνια στην Ελλάδα, το βιοαέριο είναι ένα ακόμα εναλλακτικό καύσιμο με σταθερή αύξηση στο τομέα των μεταφορών από το 2005 και μετά, κυρίως ως μείγμα στο βιοντίζελ. Σε μεγάλους ρυθμούς αύξησης αναμένεται και η χρήση υγραερίου στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα, για όσο διάστημα το κόστος υγραερίου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα της αγοράς.

Μεταξύ των κύριων δράσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως το παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Θάνος Βούρδας, στον κλάδο των εναλλακτικών καυσίμων, συμπεριλαμβάνονται τα εξής:

Ηλεκτροκίνηση

Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται άμεσα η ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου που αφορά  τις προδιαγραφές των υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τη διαδικασία αδειοδότησή των υποδομών αυτών.

Εντός του 2ου τριμήνου του 2018 αναμένεται η τροποποίηση αυτής της σχετικής ΚΥΑ με στόχο την επέκταση των επιτρεπόμενων χώρων εγκατάστασης συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου, σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων, καθώς επίσης και σε τερματικούς σταθμούς ή σε σταθμούς μετεπιβίβασης μέσων μαζικής μεταφοράς επιβατών.

Αεριοκίνηση

Αντίστοιχα αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018, να εκδοθεί και η κοινή υπουργική απόφαση που αφορά στις υποδομές εφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού Αερίου (CNG), σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και πάντα με την τεχνική υποστήριξη της ΔΕΠΑ.

Στην ΚΥΑ αυτή θα καθορίζονται οι όροι, προϋποθέσεις, οι τεχνικές προδιαγραφές, τα αρμόδια όργανα και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των εγκαταστάσεων παροχής πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και μικτών πρατηρίων υγρών καυσίμων, υγραερίου (LPG) και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ή συνδυασμό αυτών, προκειμένου για τον εφοδιασμό τροχοφόρων οχημάτων.

Στόλος λεωφορείων

Όσον αφορά την ανανέωση σημαντικού ποσοστού του παλαιού στόλου των αστικών λεωφορείων, τόσο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όσο και για τις υπόλοιπες αστικές περιοχές της χώρας (αστικά ΚΤΕΛ), το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαπραγματεύεται με την Δ/νση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής DG Move και με τη Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις μέσω του άξονα της επιτροπής Clean Transport.

Ένα πρώτο βήμα είναι ή ένταξη 90 νέων αστικών λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Α. στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα – ΠΕΠ Αττικής, τα οποία θα κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, κυρίως με ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο. Παράλληλα έχει δεσμεύσει μέχρι σήμερα 80 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 για περαιτέρω ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ, τα οποία θα κινούνται επίσης με εναλλακτικά καύσιμα, κυρίως με ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο.

Το Υπουργείο επιχειρεί μέσω κατάθεσης πρότασης στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής«CEFBlending», την εξασφάλιση πόρων για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης των λεωφορείων των μητροπολιτικών περιοχών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αλλά και σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.

Χορηγός του συνεδρίου είναι το ecozen.gr.

Ε. Δρ.

Διαβάστε ακόμα: 1st EcoMobility Conference στην Αθήνα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here