Αρχική Ενέργεια Σύντομα οι μηνιαίοι λογαριασμοί από τη ΔΕΗ για όσους πληρώνουν ηλεκτρονικά

Σύντομα οι μηνιαίοι λογαριασμοί από τη ΔΕΗ για όσους πληρώνουν ηλεκτρονικά

0
Διαφήμιση

Μηνιαίους λογαριασμούς για όσους καταναλωτές πληρώνουν ηλεκτρονικά θα εκδίδει σύντομα η ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Μανώλης Παναγιωτάκης. Χαρακτήρισε ανέφικτο και αχρείαστο τον στόχο του μνημονίου για μείωση του μεριδίου αγοράς της ΔΕΗ στο 50% και έκανε λόγο για στρεβλώσεις της αγοράς που πρέπει να αρθούν.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτάκης από το βήμα του συνεδρίου «Ενέργεια & Ανάπτυξη 2017» του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), οι καταναλωτές που πληρώνουν ηλεκτρονικά τώρα ειναι 850.000, ενώ το 2018 προβλέπεται να είναι 2 εκατ.

Αναφερόμενος στη διαπραγμάτευση για την πώληση λιγνιτικών μονάδων που είναι σε εξέλιξη, ο πρόεδρος της ΔΕΗ τόνισε ότι κρίσιμος παράγοντας είναι το εύλογο τίμημα που θα εισπράξει η επιχείρηση το οποίο, όπως είπε, θα επιτρεψει τη στροφή σε άλλες επενδύσεις, στρατηγικής σημασίας και πιο αποδοτικές όπως οι ανανεώσιμες πηγές.

«Σε ένα χρόνο η αγορά θα έχει διαφορετική εικόνα από σήμερα. Η ΔΕΗ θα έχει μερίδιο κάτω του 50% στην παραγωγή και σημαντική αλλά όχι δεσπόζουσα θέση. Θα υπάρχουν πολλοί ισχυροί παίκτες και αυτοί που θα πάρουν λιγνιτικές μονάδες καλό είναι να πάρουν και μερίδιο αγοράς. Με την πώληση των μονάδων θα γίνει επένδυση ύψους 800-900 εκατ. Ευρώ στη Φλώρινα , στα ορυχεία και την κατασκευή της δεύτερης μονάδας, που δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει από τη ΔΕΗ» ανέφερε ο πρόεδρος της επιχείρησης.

Αντίθετα στο επίπεδο της λιανικής, η εκτίμηση της ΔΕΗ είναι πως ο στόχος για περιορισμό του μεριδίου στο 50% ως το 2020 είναι ανέφικτος αλλά και αχρείαστος. Όπως είπε, μόνο το 3,5% των καταναλωτών έχουν μετακινηθεί από τη ΔΕΗ (σε επίπεδο όγκου το μερίδιο της ΔΕΗ είναι 83,5%) και για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει να φύγουν 4,5 εκατ. ρολόγια. «Δεν έχω δει κανένα επιχειρηματικό πλάνο γι’ αυτό», είπε ο κ. Παναγιωτάκης.

Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ζήτησε να απεμπλακεί ο σχεδιασμός της αγοράς από τη διαπραγμάτευση καθώς, όπως είπε, ο σχεδιασμός δεν μπορεί να γίνει βάζοντας «τικ» στα κουτάκια που μας έχουν δώσει οι προϊστάμενοί μας. Ζήτησε επίσης το κόστος του Κοινωνικού Τιμολογίου να καταβάλλεται από τον προϋπολογισμό και όχι από τους προμηθευτές. Άσκησε εξάλλου κριτική στον τρόπο λειτουργίας του δικτύου διανομής (η σημερινή κατάσταση, όπως είπε, δεν είναι αποδεκτή και πρέπει να αλλάξει), ενώ ανήγγειλε παρεμβάσεις για τη δημιουργία «έξυπνου νησιού» με αυξημένη συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Διαφήμιση