Αρχική Επιστήμη Νέο μοντέλο πρόβλεψης της ανθρώπινης μετακίνησης στις Πόλεις

Νέο μοντέλο πρόβλεψης της ανθρώπινης μετακίνησης στις Πόλεις

0
Διαφήμιση

Μια νέα μέθοδος για την πρόβλεψη της ανθρώπινης μετακίνησης – η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί  για τον προσδιορισμό των σημείων συμφόρησης στις ώρες αιχμής ή για τον εντοπισμό της πιθανής εξάπλωσης μιας νόσου  – έχει αναπτυχθεί από μια ομάδα ερευνητών.

Η έρευνα, το καθολικό μοντέλο ατομικής και πληθυσμιακής μετακίνησης σε διαφορετικές χωρικές κλίμακες, δημοσιεύθηκε στο τεύχος 21 Νοεμβρίου της Nature Communications.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, με βάση τα εμπειρικά δεδομένα από τα κινητά τηλέφωνα και τα αρχεία GPS, οι άνθρωποι τείνουν περισσότερο να ταξιδεύουν σε “ελκυστικές” τοποθεσίες που έχουν επισκεφτεί πριν, ενώ αυτές οι κινήσεις είναι ανεξάρτητες από το μέγεθος μιας περιοχής.

newhumanmobi (1).jpg

Η νέα μέθοδος μετακίνησης χρησιμοποιεί μαθηματικούς υπολογισμούς βασισμένους σε αυτά τα δεδομένα, παρέχοντας πληροφορίες που μπορούν να διακριθούν ανεξάρτητα από το μέγεθος της περιοχής που παρακολουθείται.

“Η νέα μέθοδος πρόβλεψης της ανθρώπινης κινητικότητας είναι σημαντική επειδή λειτουργεί τόσο σε ατομικές όσο και σε πληθυσμιακές κλίμακες, ανεξάρτητα από το μέγεθος της περιοχής”, εξήγησε ο καθηγητής Ying-Cheng Lai από το State University της Αριζόνα.

newhumanmobi (2).jpg

“Μέχρι τώρα, διαφορετικά μοντέλα ήταν απαραίτητα για την πρόβλεψη κινήσεων σε μεγάλες χώρες έναντι μικρών χωρών ή πόλεων. Δεν θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τις ίδιες μεθόδους πρόβλεψης που χρησιμοποιείτε για χώρες όπως τις Η.Π.Α. και την Κίνα αντίστοιχα και για το Βέλγιο ή τη Γαλλία”.

Οι πληροφορίες που συλλέγονται με τη χρήση της νέας διαδικασίας θα είναι πολύτιμες για μια πολλαπλές εργασιίες προβλέψεων, όπως ο εντοπισμός πιθανών εξάπλωσης ασθενειών, ο προγραμματισμός των αστικών μεταφορών και ο σχεδιασμός για υπηρεσίες και επιχειρήσεις όπως εστιατόρια, νοσοκομεία και αστυνομικοί και πυροσβεστικοί σταθμοί.

newhumanmobi (1).png

Η παρακολούθηση των ανθρώπινων μετακινήσεων ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία και αποκάλυψε την αναγκαιότητα για δύο διαφορετικά πρότυπα πρόβλεψης – ένα για μεγάλες γεωγραφικές περιοχές όπως μεγάλες χώρες και μία για μικρές χώρες ή πόλεις.

Επιπλέον, η παρακολούθηση σε κλίμακα βασίζεται επί του παρόντος στη μέτρηση της ροής ταξιδιού μεταξύ τοποθεσιών και τροχιών ταξιδιού κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων χρονικών πλαισίων, απαιτώντας μεγάλα ποσά ιδιωτικών δεδομένων. Ο νέος αλγόριθμος, που βασίζεται αποκλειστικά στη διανομή του πληθυσμού, παρέχει μια εναλλακτική, πιο πρακτική προσέγγιση.

newhumanmobi (3).jpg

Η έρευνα διεξήχθη από τον Ying-Cheng Lai, καθηγητή ηλεκτρολόγων, υπολογιστών και ενεργειακής μηχανικής στην ASU. Εργάστηκε με τους Xio-Yong Yan και Zi-You-Gao από το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Jiaotong του Πεκίνου και τον Wen Xu Wang από την Σχολή Συστημάτων Επιστήμης και Κέντρο Έρευνας Πολυπλοκότητας στο Πανεπιστήμιο του Πανεπιστημίου του Πεκίνου.

newhumanmobi (4).jpg

Διαφήμιση