Αρχική Επιστήμη Η οπτική νοημοσύνη δεν είναι η ίδια με το επίπεδο ευφυίας (IQ)

Η οπτική νοημοσύνη δεν είναι η ίδια με το επίπεδο ευφυίας (IQ)

0
Διαφήμιση

Επειδή κάποιος είναι έξυπνος και ευκινημένος δεν σημαίνει ότι μπορεί να μάθει τις οπτικές δεξιότητες που απαιτούνται για να υπερέχει σε εργασίες όπως η αντιστοίχιση δακτυλικών αποτυπωμάτων, η διερμηνεία ιατρικών ακτίνων Χ, η παρακολούθηση των αεροσκαφών στις οθόνες ραντάρ ή η αντιστοίχιση του εγκληματολογικού προσώπου.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης που δείχνει για πρώτη φορά ότι υπάρχει ευρύ φάσμα διαφορών στην οπτική ικανότητα των ανθρώπων και ότι αυτές οι παραλλαγές δεν συνδέονται με τη γενική νοημοσύνη των ατόμων ή το IQ.

Η έρευνα αναφέρεται σε ένα έγγραφο με τίτλο «Ειδικές διαφορές στον τομέα της αναγνώρισης οπτικών αντικειμένων», που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού Cognition και οι επιπτώσεις συζητούνται σε ένα άρθρο ανασκόπησης στον Τύπο στις Current Directions in Psychological Science.

test(1).jpg

“Οι άνθρωποι μπορεί να πιστεύουν ότι μπορούν να πούμε πόσο καλοί είναι στην ταυτοποίηση των αντικειμένων οπτικά”, δήλωσε η Isabel Gauthier, καθηγήτρια Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Vanderbilt, David Wilson, η οποία ήταν επικεφαλής της μελέτης. “Αλλά αποδεικνύεται ότι δεν είναι πολύ καλοί στην αξιολόγηση των δεξιοτήτων τους σε σχέση με τους άλλους”.

Στο παρελθόν, η έρευνα στην αναγνώριση οπτικών αντικειμένων επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό σε αυτό που οι άνθρωποι έχουν κοινό, αλλά η Gauthier έθεσε το ενδιαφέρον ερώτημα πόση η οπτική ικανότητα διαφέρει μεταξύ των ατόμων.

test (4).jpg

Για να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση, η ίδια και οι συνεργάτες της έπρεπε να αναπτύξουν ένα νέο τεστ, για να μετρήσουν την ικανότητα των ανθρώπων να εντοπίζουν άγνωστα αντικείμενα.

Ο Gauthier θέλησε αρχικά να μετρήσει τις απόψεις του κοινού σχετικά με τις οπτικές δεξιότητες. Διαπίστωσε ότι οι ερωτηθέντες γενικά θεωρούν τις οπτικές ικανότητες  αρκετά διαφορετικές από άλλες ικανότητες που σχετίζονται με τη γενική ευφυΐα. Ανακάλυψε επίσης ότι αισθάνονται ότι υπάρχει λιγότερη ποικιλία στις οπτικές δεξιότητες των ανθρώπων απ ‘ό, τι σε μη οπτικές δεξιότητες όπως η λεκτική και η μαθηματική ικανότητα.

test (2).jpg

Το κύριο πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπίσει ο Gauthier και οι συνάδελφοι της κατά την αξιολόγηση της εγγενούς ικανότητας οπτικής αναγνώρισης των ατόμων ήταν η εξοικείωση.

Όσο περισσότερο χρόνο ένας άνθρωπος ξοδεύει στη μάθηση σχετικά με συγκεκριμένους τύπους αντικειμένων, όπως πρόσωπα, αυτοκίνητα ή πουλιά, τόσο το καλύτερο γίνεται για τον εντοπισμό τους.

test (3).jpg

Ως αποτέλεσμα, οι επιδόσεις στις δοκιμές οπτικής αναγνώρισης που χρησιμοποιούν εικόνες κοινών αντικειμένων είναι ένα σύνθετο μείγμα οπτικής ικανότητας των ανθρώπων και της εμπειρίας τους με αυτά τα αντικείμενα. .

Η Ανάλυση των αποτελεσμάτων από περισσότερα από 2000 άτομα, ο Gauthier και οι συνεργάτες του ανακάλυψαν ότι η ικανότητα αναγνώρισης ενός είδους αντικειμένου ήταν καλά προβλέψιμη από το πόσο καλά τα άτομα θα μπορούσαν να αναγνωρίσουν το άλλο είδος, αν και αυτά τα αντικείμενα ήταν οπτικά διαφορετικά. Αυτό επιβεβαίωσε ότι το νέο τεστ μπορεί να προβλέψει τη δυνατότητα εκμάθησης νέων κατηγοριών.

 test.jpg

Οι ψυχολόγοι χρησιμοποίησαν επίσης τις επιδόσεις σε διάφορες δοκιμές που σχετίζονται με το IQ και διαπίστωσαν ότι η οπτική ικανότητα που μετράται είναι διακριτή και ανεξάρτητη από τη γενική ευφυΐα.

“Αυτό είναι αρκετά συναρπαστικό γιατί η απόδοση στις γνωστικές δεξιότητες σχεδόν πάντα συνδέεται με τη γενική ευφυΐα”, δήλωσε ο Gauthier. “Υποδεικνύει ότι πραγματικά μπορούμε να μάθουμε κάτι νέο για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν αυτές τις εξετάσεις, πέρα ​​από όλες τις ικανότητες που ήδη γνωρίζουμε να μετρήσουμε”.

visualintell.jpg

Αν και η μελέτη επιβεβαιώνει τη λαϊκή διαίσθηση ότι η οπτική ικανότητα είναι διαφορετική από τη γενική νοημοσύνη, διαπίστωσε ότι οι μεμονωμένες παραλλαγές στην οπτική ικανότητα είναι πολύ μεγαλύτερες από ό, τι οι περισσότεροι άνθρωποι φαντάζονται.

 

Διαφήμιση