Αρχική Προστασία - Αναπλάσεις Ecocity: Ανοιχτή επιστολή στους ευρωβουλευτές για τον τρόπο ελέγχου των πετρελαιοκίνητων οχημάτων

Ecocity: Ανοιχτή επιστολή στους ευρωβουλευτές για τον τρόπο ελέγχου των πετρελαιοκίνητων οχημάτων

0
Διαφήμιση

Η Επιτροπή Μετακίνηση του ECOCITY, απέστειλε επιστολή στους ευρωβουλευτές σχετικά με την επικείμενη ψηφοφορία που θα κληθούν να ψηφίσουν για την «Type Approval Framework Regulation» ή την έκθεση Dalton», που μεταρρυθμίζει τη διαδικασία ελέγχου οχημάτων, μετά το σκάνδαλο με τις εκπομπές των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Στην επιστολή του αναφέρει τα εξής:

“Τον Απρίλιο θα κληθείτε να ψηφίσετε την «Type Approval Framework Regulation» ή την έκθεση Dalton, που μεταρρυθμίζει τη διαδικασία ελέγχου οχημάτων μετά το σκάνδαλο με τις εκπομπές των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Η Μη Κυβερνητική Οργάνωση ECOCITY σε καλεί να υποστηρίξεις την τροπολογία που θεσμοθετεί τo Σώμα Εποπτείας Οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU Vechicle

Surveillance Body). Με τον τρόπο αυτό θα συμπληρωθεί το σημερινό σύστημα έγκρισης με ανεξάρτητη, διάφανη και στιβαρή εποπτεία της αγοράς που θα εξασφαλίσει ότι τα οχήματα που πωλούνται στους καταναλωτές τηρούν τα περιβαλλοντικά πρότυπα και τα πρότυπα ασφάλειας.

Μετά το σκάνδαλο με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι σαφές ότι τα περισσότερα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους εκπέμπουν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες ρύπων από αυτούς που επιτρέπονται με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα – συνήθως πενταπλάσιους.

Εκτιμάται ότι 29 εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά με τεχνολογία Εuro 5 & 6 κυκλοφορούν, ενώ κάθε μέρα που περνάει περισσότερα μοντέλα πωλούνται χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρo από τις εθνικές αρχές των κρατών-μελών.

Υπολογίζεται – σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (European Environment Agency, Air Quality in Europe – 2015 report) – ότι στην Ελλάδα είχαμε το έτος 2012 11.100 πρόωρους θανάτους από τα μικροσωματίδια και 1.300 πρόωρους θανάτους από το διοξείδιο του αζώτου, ρύποι που σχετίζονται με την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Η θεσμοθέτηση κανόνων για τις εκπομπές οχημάτων και ο έλεγχος της τήρησής τους είναι σήμερα στην αρμοδιότητα των κρατών-μελών. Όμως – όπως κατέληξε και η Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Διερεύνησης των Μετρήσεων Εκπομπών των Αυτοκινητοβιομηχανιών (EMIS) (2016/2215(INI)) – έχουν αποτύχει να κάνουν τη δουλειά τους, βάζοντας το συμφέρων των αυτοκινητοβιομηχανιών πάνω από τα συμφέροντα των πολιτών.

Οι αρχές κλείνουν το μάτι σε μία εκτεταμένη παραβίαση των κανόνων εκπομπών. Η διαπλοκή αυτή αποκαλύφθηκε από το σκάνδαλο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και τις

έρευνες που ακολούθησαν. Όμως, ενώ οι Αρχές είναι υποχρεωμένες να ελέγχουν τον τρόπο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετρούν τις εκπομπές ρύπων, εντούτοις δεν γνώριζαν ότι τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα με παράνομο λογισμικό που παραποιούσε τις εκπομπές αυτές.

Ο μόνος ανεξάρτητος και οικονομικά βιώσιμος τρόπος να ελέγχονται τα οχήματα είναι μέσω ενός ανεξάρτητου φορέα εποπτείας, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που θα αξιοποιήσει πόρους και ανθρώπινο δυναμικό και θα στοχεύσει τους ελέγχους, σύμφωνα με τις αρχές της διαχείρισης κινδύνων, για παράδειγμα βασιζόμενος σε παράπονα.

Ένας τέτοιος φορέας θα εξασφάλιζε επιπλέον ότι όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες θα είχαν ίσες δυνατότητες αποζημίωσης. Η χρηματοδότηση ενός τέτοιου φορέα πιστεύουμε ότι θα ήταν εύκολη μέσω ενός μικρού φόρου στις πωλήσεις αυτοκινήτων εντός της ΕΕ και μπορεί να βασιστεί σε ήδη λειτουργούντα εργαστήρια, όπως αυτό του Joint Research Centre της ΕΕ.

Θα χρειαστεί μία μικρή γραμματεία για να καθοδηγεί τις δραστηριότητές του, που θα αποτελείται από ειδικούς και ανεξάρτητους εκπροσώπους της βιομηχανίας και της κοινωνίας των πολιτών, ενώ δεν θα επικαλύπτει τα κράτη-μέλη, αφού σήμερα ελάχιστα κράτη κάνουν τέτοιους ελέγχους επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυτοπιστοποιούνται.

Είναι καιρός για μία τονωτική ένεση στο αδιαφανές ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου οχημάτων, ώστε να εξασφαλιστεί ότι επιτέλους θα τηρηθούν τα πρότυπα που θεσμοθετήθηκαν εδώ και πολλά χρόνια.

Στο όνομα των Ελλήνων καταναλωτών και οδηγών και της δημόσιας υγείας, σας καλούμε να υποστηρίξετε το Σώμα Εποπτείας Οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU Vechicle Surveillance Body) με την ψήφο σας, την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου.”

Διαφήμιση