Αρχική Ελληνικά Προϊόντα Ποια ελληνικά προϊόντα προτιμούν οι Ιάπωνες καταναλωτές

Ποια ελληνικά προϊόντα προτιμούν οι Ιάπωνες καταναλωτές

0
Διαφήμιση

Το 2015 η Ελλάδα βρέθηκε στην 90ή θέση των προμηθευτών της Ιαπωνίας με μερίδιο αγοράς 0,015% έναντι 0,014% το 2014 ενώ οι ελληνικές εξαγωγές σύμφωνα με την ιαπωνική στατιστική υπηρεσία ανήλθαν σε 96 εκ. ευρώ και η Ελλάδα ήταν το 2015 ο 83ος καλύτερος πελάτης της Ιαπωνίας, από 89ος το 2014.

Τα στοιχεία αυτά παρατίθενται στην έκθεση για την ιαπωνική οικονομία και τις οικονομικές σχέσεις Ελλάδος-Ιαπωνίας για το έτος 2015 έως και πρώτο εξάμηνο του 2016 που εκπόνησε το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, της πρεσβείας μας, στο Τόκυο.

Σημειώνεται ότι υπάρχει απόκλιση ως προς το ύψος των ελληνικών εξαγωγών μεταξύ της ιαπωνικής και ελληνικής στατιστικής υπηρεσίας, η οποία φθάνει περίπου το 30%. Για το 2015, η ελληνική πλευρά κατέγραψε εξαγωγές 61,4 εκ. ευρώ., ενώ η ιαπωνική 96 εκ. ευρώ

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η απόκλιση τα προηγούμενα χρόνια οφείλεται κυρίως σε εξαγωγές πετρελαιοειδών που δεν καταγράφηκαν καθόλου από την ελληνική πλευρά αλλά από το 2010 τα πετρελαιοειδή δεν επηρεάζουν τα μεγέθη, καθώς έχουν μηδενισθεί.

Οι ελληνικές εξαγωγές προς την Ιαπωνία ανήλθαν το 2015 σε 61,4 εκατ. ευρώ από 44,7 εκατ. ευρώ το 2014 και 45,7 εκατ. ευρώ το 2013. Συνεπώς, το 2015 αυξήθηκαν κατά 37,2% έναντι του 2014, έναντι δύο ετών πτώσης.

Κατά 2% το 2014 έναντι του 2013 και 12,5% το προηγούμενο έτος ενώ το πρώτο εξάμηνο 2016 συνεχίστηκε η αύξηση σημείωσαν αύξηση κατά 10,4% έναντι του αντιστοίχου τριμήνου του 2014.

Επιχειρηματικός οδηγός για τις ελληνικές εταιρείες με εκτενείς αναφορές σε οικονομικά και εμπορικά στοιχεία είναι ανηρτημένος στην διεύθυνση: www.japan-greece-business.gr.

Οι κυριότερες κατηγορίες ελληνικών εξαγωγών το 2015 ήταν οι εξής:

Βαμβάκι λαναρισμένο: με αξία 23,1 εκ.ευρώ και μερίδιο 37,7% επί του συνόλου διατηρήθηκε στην πρώτη θέση των ελληνικών εξαγωγών καταγράφοντας αύξηση κατά 80% έναντι 2014.

Εκτιμάται ότι περίπου το 16% του συνόλου των ιαπωνικών εξαγωγών βάμβακος που προορίζεται τελικά κυρίως για την κατασκευή ρούχων προέρχεται από την Ελλάδα.

Παρασκευάσματα φρούτων: αποτελούν την δεύτερη κυριότερη κατηγορία με αξία 6,8 εκ. ευρώ έναντι 5,9 εκ. ευρώ το 2014. Η αύξηση ήταν της τάξης του 11,1% και το μερίδιο επί του συνόλου ανήλθε σε 11,1%. Αφορά κυρίως κονσέρβες ροδάκινων με αξία 2,7 εκ. ευρώ και μείγματα φρούτων με 2,3 εκ. ευρώ.

Ακολουθούν τα αχλάδια με 800 χιλιάδες ευρώ τα συσκευασμένα προϊόντα τομάτας με 255 χιλ. ευρώ (+64,4%) και οι ελιές με 207 χιλ.ευρώ (+16,8%). Σημαντική πτώση κατά 50% και αξία 206 χιλ.ευρώ σημείωσαν τα γλυκά κουταλιού.

Προϊόντα αλουμινίου: με αξία 5,7 εκ. ευρώ το 2015 κατέγραψαν αύξηση κατά 46% έναντι του 2014. Κυριότερες υποκατηγορίες ήταν τα φύλλα και ταινίες με πάχος χαμηλότερο του 0,021 mm (αξία 1,87 εκ. ευρώ, μείωση κατά 6%)

Ελαιόλαδο: η κατηγορία αυτή με αξία εξαγωγών 4,16 εκ., αποτελούμενη κατά 92% από παρθένο ελαιόλαδο, σημείωσε αύξηση κατά 15,4% συνεχίζοντας την ανοδική τάση των τελευταίων ετών.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι η ιαπωνική στατιστική εμφανίζει μεγαλύτερη αξία ελληνικών εξαγωγών σε αυτή την κατηγορία. Μερίδιο επί του συνόλου των ελλ. εξαγωγών 6,8%

Ωστόσο, οι εξαγωγές βαμβακελαίου μειώθηκαν σε 110 χιλ. ευρώ σημειώνοντας πτώση κατά 74%.

Μέρη κινητήρων: με αξία 3,3 εκ. ευρώ και αύξηση κατά 41,6% η κατηγορία αυτή βελτίωσε το μερίδιο επί του συνόλου σε 5,4%. Κυριότερη υποκατηγορία τα “μέρη που προορίζονται κύρια για εμβολοφόρους κινητήρες εσωτερικής” με αξία 2,07 εκ. ευρώ και ακολουθεί οι συσκευές για την ” διήθηση ή το καθάρισμα των νερών” με 540 χιλ.ευρώ.

Παρασκευάσματα δημητριακών: αξία 2,6 εκ. ευρώ, αύξηση κατά 7,6% και μερίδιο 4,3 επί συνόλου. Κυριότερη υποκατηγορία ήταν τα ζυμαρικά με αξία 1,97 εκ. ευρώ και αύξηση κατά 14,8% ενώ ακολουθούσαν τα προϊόντα ζύμης, όπως πίτσες με αξία 307 χιλ ευρώ και πτώση κατά 32%.

Μάρμαρο: Εντάσσεται στην κλάση «τεχνουργήματα από πέτρες κλπ» και το βρίσκουμε σε 2 υποκατηγορίες με συνολική αξία 2 εκ.ευρώ από 1,47 εκ.ευρώ το 2014.

Ακολουθούν τα ειδικά νήματα, κυρίως δίχτυα με 1,55 εκ. ευρώ και αύξηση κατά 40%.

Στην επόμενη θέση σημαντική αύξηση καταγράφει ο οπτικός εξοπλισμός με 1,5 εκ. ευρώ και αύξηση κατά 657%. Πρόκειται αποκλειστικά για διόπτρες νυκτός της εταιρείας Theon Sensors, η οποία επικράτησε δύο διαγωνισμούς που αφορούσαν την ιαπωνική αστυνομία.

Οι εξαγωγές ηλεκτρολογικού εξοπλισμού ανήλθαν σε 1 εκ. ευρώ με αύξηση κατά 440%.

Οι εξαγωγές ελληνικών οίνων σημείωσαν αύξηση κατά 48,6% φθάνοντας τις 307 χιλ. ευρώ. Παράλληλα, υλοποιήθηκε πρόγραμμα προώθησης στην ιαπωνική αγορά, το οποίο θα συνεχισθεί έως το θέρος 2017 και αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση εξαγωγών. Ήδη αυτό επιβεβαιώνεται από τα μεγέθη των πρώτων μηνών του 2016.

Τα ιχθυηρά κατέγραψαν αύξηση κατά 22,4% με αξία 954 χιλ. ευρώ και αφορούσαν κυρίως κυανού τόνο (+19,6%) και κόκκινη γαρίδα (+141%).

Τα φαρμακευτικά προϊόντα, κυρίως αντιβιοτικά, κατέγραψαν αύξηση κατά 14% με αξία 793 χιλ.ευρώ

Τα καλλυντικά με αξία 785 χιλ. ευρώ σημείωσαν πτώση κατά 8,7%.

Οι εξαγωγές γαλακτοκομικών ανήλθαν σε 306 χιλ. ευρώ και είχαν αύξηση κατά 1,6%. Ωστόσο, η υποκατηγορία της φέτας σημείωσε αύξηση κατά 22,4% φθάνοντας τις 208 χιλ.ευρώ, ενώ οι εξαγωγές γιαουρτιού (αποκλειστικά της εταιρείας ΦΑΓΕ) μειώθηκαν κατά 16,1% 47,9 χιλ. ευρώ.

 

Πηγή: ΑΜΠΕ

Διαφήμιση