Αρχική Ειδήσεις Χαμηλή η διείσδυση βιολογικών στην ελληνική αγορά

Χαμηλή η διείσδυση βιολογικών στην ελληνική αγορά

0
Διαφήμιση

Χαμηλή διείσδυση του κλάδου των βιολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά, καταγράφει σε πρόσφατή έρευνά της η IBHS A.E..

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω της ύφεσης, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση για την έναρξη νέων επιδοτήσεων, επιβράδυνε τον υψηλό ρυθμό ανόδου των προηγούμενων ετών.

Πλέον, ο παράγοντας «τιμή» έχει αρχίσει να επηρεάζει αρνητικά την εγχώρια κατανάλωση, ιδιαίτερα μετά την αύξηση του ΦΠΑ σε 23%, καθώς τα βιολογικά προϊόντα, όντας ακριβότερα από τα συμβατικά, στρέφουν τους Έλληνες καταναλωτές σε φθηνότερες λύσεις.

Επομένως – αναφέρεται στην έκθεση – οι παραγωγοί που ήταν λιγότερο ανταγωνιστικοί, αναγκάστηκαν να εξέλθουν από τη βιολογική παραγωγική διαδικασία. Το γεγονός αυτό αντανακλάται και στην υποχώρηση του συνολικού αριθμού παραγωγών από περισσότερους από 23.400 το 2012 σε περίπου 20.200 στο τέλος του 2014.

Ωστόσο, η ΙΒΗS εντοπίζει θετικά μηνύματα από το μέτωπο των εξαγωγών, καθώς σημαντικό μέρος της ελληνικής παραγωγής διοχετεύεται σε αγορές του εξωτερικού  όπου η ζήτηση είναι σαφώς υψηλότερη. Πλέον, η διεθνής παρουσία αποτελεί σημαντικό πεδίο ανταγωνισμού των Ελλήνων παραγωγών, σε μια προσπάθεια να «απεμπλακούν» από τη φθίνουσα εγχώρια ζήτηση.

Στο τέλος του 2014, στον κλάδο δραστηριοποιούνταν συνολικά 21.855 επιχειρηματίες – αριθμός μειωμένος κατά 7,2% σε σχέση με το 2013 – καθώς λειτουργούσαν 20.186 παραγωγοί, 1.635 μεταποιητές, 7 εισαγωγικές και 27 εξαγωγικές εταιρείες.

Επίσης, η έκταση των βιολογικών καλλιεργειών το 2014 διαμορφώθηκε σε 360,6 χιλ. εκτάρια (από τα οποία το 57% είναι βοσκοτόπια), αποτελώντας περίπου το 7% των συνολικών εκτάσεων. Το μέγεθος αυτό υπολείπεται του προηγούμενου έτους κατά 22%.

Σημαντικά προβλήματα για την αγορά θεωρούνται: η διακοπή λειτουργίας εξειδικευμένων καταστημάτων τα τελευταία χρόνια, η ανεπαρκής ανάπτυξη των δικτύων τυποποίησης και διανομής και η διακίνηση χύμα ποσοτήτων σε τομείς όπως το ελαιόλαδο.

Σύμφωνα με την κα Μαρία Μεταξογένη, Διευθύνουσα Σύμβουλο της IBHS: «Οι Έλληνες παραγωγοί πρέπει να ενισχύσουν τη διακίνηση των προϊόντων τους στο εξωτερικό, καθώς σε αρκετές αγορές εκδηλώνεται ικανοποιητική ζήτηση για βιολογική παραγωγή. Στα πλαίσια αυτά ενδεχομένως να απαιτηθεί η κατάρτιση συνεργασιών και συμμαχιών για αμεσότερη προώθηση και εκμετάλλευση δικτύων διανομής».

Διαφήμιση