Αρχική Ειδήσεις Οι επιστήμονες ανακάλυψαν νέα μικρόβια που αναπτύσσονται βαθιά στη γη

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν νέα μικρόβια που αναπτύσσονται βαθιά στη γη

Μια διεθνής ομάδα ερευνητών ανακάλυψε νέα μικρόβια, τα οποία αναπτύσσονται βαθιά στη γη. Ζουν αρκετά χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια της γης, δεν χρειάζονται οξυγόνο ή φως και φαίνονται μόνο με μικροσκόπιο.

Η αλληλούχιση γονιδιωμάτων που ανακαλύφθηκε πρόσφατα από την διεθνή ομάδα μικροβιολόγων ονομάστηκε “Hadesarchaea”, καθώς αυτοί οι μικροοργανισμού ζουν στο βαθύ υπέδαφος της βιόσφαιρας του πλανήτη μας.

Οι οργανισμοί αυτοί, είναι από τελευταίους μεγάλους τομείς της εξερεύνησης του υπεδάφους του πλανήτη μας και δεν έχουν μελετηθεί ποτέ σε εργαστήριο, συνεπώς δεν γνωρίζουμε ακόμα τον τρόπο ζωής τους ή ανάπτυξής τους.

Οι ομάδα με επικεφαλής τον μικροβιολόγο Brett Baker, επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου του Τέξας, τον Thijs Ettema, λέκτορα στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα και με επιστήμονες από το UNC Chapel Hill και το Πανεπιστήμιο της Βρέμης, έχουν ανακαλύψει πώς οι μικροοργανισμοί ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά σε ένα ορυχείο χρυσού της Νότιας Αφρικής, σε βάθος δύο μιλίων.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Nature Microbiology” και σύμφωνα με τους δύο μικροβιολόγους, τα μικρόβια βρέθηκαν σε εντελώς διαφορετικά υδάτινα και χερσαία περιβάλλοντα. Στη βαθιά λάσπη των εύκρατων εκβολών ενός ποταμού στη Βόρεια Καρολίνα και κάτω από τις θερμές πηγές στο Εθνικό πάρκο Yellowstone.

“Αυτή η νέα τάξη μικροβίων είναι ειδικευμένη για την επιβίωση κάτω από την επιφάνεια, γι’αυτό και η ομάδα ονομάστηκε “Αρχαίος Άδης”, από τον Έλληνα αρχαίο θεό του Κάτω Κόσμου”, εξηγεί ο Brett Baker, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Όπως υποδηλώνει το όνομά τους, οι “Hadesarchaea” ανήκουν σε μια σχετικά άγνωστη ομάδα μικροοργανισμών τους “archaea”.

Οι “archaea”, ανακαλύφθηκαν πριν από περίπου 40 χρόνια από τον περίφημο Αμερικανό βιολόγο Carl Woese και μέχρι σήμερα ελάχιστα έχουν μελετηθεί σε σύγκριση με τα βακτήρια και τις πιο πολύπλοκες μορφές ζωής, όπως τα ζώα και τα φυτά.

“Η ανακάλυψη των Hadesarchaea θα μας βοηθήσει να αυξήσουμε την κατανόησή μας για τη βιολογία και τον τρόπο ζωής των archaea που ευδοκιμούν στη βαθιά βιόσφαιρα”, λέει ο Thijs Ettema.

Οι Hadesarchaea έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν σε περιοχές άνευ οξυγόνου και οι επιστήμονες πιστεύουν ότι είναι σε θέση να επιβιώσουν εκεί χρησιμοποιώντας το μονοξείδιο του άνθρακα για να αποκτήσουν ενέργεια.

Είναι ενδιαφέρον ότι, οι χημικές οδοί των κυττάρων των Hadesarchaea χρησιμοποιούνται για να μεταβολίσουν το μονοξείδιο του άνθρακα κάτι που είναι μοναδικό σε ότι έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν.

“Η νέα ανακάλυψη διευρύνει τις γνώσεις μας για το πώς αυτοί οι οργανισμοί μπορούν να προσαρμοστούν στις ακραίες συνθήκες της βαθιάς βιόσφαιρας”, λέει ο Jimmy Saw, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα και συν-συγγραφέας της μελέτης.