Αρχική Ειδήσεις Κρυφή έρευνα ελληνίδων φοιτητριών για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα

Κρυφή έρευνα ελληνίδων φοιτητριών για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα

0
Διαφήμιση

Με θάρρος, δύο Ελληνίδες φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Westminster του Λονδίνου, η Ηλέκτρα Καλούδη και η Αμαρυλλίς Χαρίτωνος, επισκέφτηκαν στα τέλη Νοεμβρίου το Βρετανικό Μουσείο και διεξήγαγαν μυστική δημοσκόπηση, μετά την άρνηση των αρμοδίων του μουσείου να τους παραχωρήσουν σχετική άδεια.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 250 επισκεπτών διαφορετικών εθνικοτήτων, που θαύμαζαν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και αφορούσε την καταγραφή της άποψης των ερωτηθέντων για το κατά πόσον το Μουσείο και η Βρετανική κυβέρνηση πρέπει να τα επιστρέψουν στην Ελλάδα.

Το 76% του συνόλου των ερωτηθέντων τοποθετήθηκε θετικά στην επιστροφή των Μαρμάρων στην Ελλάδα, ενώ από τους Βρετανούς ερωτηθέντες, το 50% ήταν θετικό και το 50% αρνητικό.

Να σημειωθεί, ότι οι δυο φοιτήτριες δεν ήταν ευπρόσδεκτες από την ασφάλεια του Μουσείου, γεγονός που τις ανάγκασε να κρύψουν το σχετικό ερωτηματολόγιο σε ειδικά διαμορφωμένη εφαρμογή στα κινητά τους τηλέφωνα, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τη δημοσκόπηση και να παρουσιάσουν κατόπιν το αποτέλεσμα στους συμφοιτητές τους.

Παράλληλα, η προαναφερόμενη έρευνα συμπίπτει χρονικά με την προβολή της ταινίας «Πρόμαχος» στους κινηματογράφους, η οποία διαπραγματεύεται το θέμα της δικαστικής διαμάχης μεταξύ Ελλάδας- Βρετανίας για τα Μάρμαρα.

Οι δυο φοιτήτριες απέσπασαν αποκλειστικές δηλώσεις από τους συντελεστές της ταινίας, με τον σκηνοθέτη, John Voorhees, να δηλώνει:«Το Βρετανικό Μουσείο έχει την υποχρέωση να προάγει τη γνώση μας για τον αρχαίο κόσμο και την ευθύνη ως ιστορικό και εκπαιδευτικό ίδρυμα να επιστρέψει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στην Ελλάδα»

Αντίσοιχες δηλώσεις έκανε και ο πρωταγωνιστής, Παντελής Κοντογιάννης, ο οποίος και επισήμανε: «Ο Λόρδος ‘Ελγιν πριν από 200 χρόνια εγκλιμάτισε κατά της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Μέχρι να επιστραφούν τα Μάρμαρα στην Ελλάδα ο κόσμος δε θα μπορέσει να εκτιμήσει τη πραγματική τους αξία».

Διαφήμιση