Αρχική Ειδήσεις Δυνατότητα μελέτης αρχαίου DNA αποκτά εργαστήριο στην Κρήτη

Δυνατότητα μελέτης αρχαίου DNA αποκτά εργαστήριο στην Κρήτη

«Φως» στην ιστορική συνέχεια του πολιτισμού της Κρήτης, την προέλευση και την καταγωγή του πληθυσμού αλλά και των καταβολών του φυσικού πλούτου και της διάσημης διατροφής, αναμένεται να ρίξουν επιστήμονες του εργαστηρίου ανάλυσης αρχαίου DNA που δημιουργείται στη Κρήτη.

Για τη σύσταση και λειτουργία του εργαστηρίου υπεγράφη προγραμματική σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας Κρήτης και του Ιδρύματος Τεχνολογίας Έρευνας (ΙΤΕ) και συγκεκριμένα μεταξύ του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη με τον διευθυντή του Ινστιτούτου Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας του ΙΤΕ, Νεκτάριο Ταβερναράκη.

Σκοπός της σύμβασης, είναι η σύσταση και λειτουργία του πρώτου εργαστηρίου της χώρας για την ανάλυση αρχαίου DNA με την αξιοποίηση της μακράς εμπειρίας του Ινστιτούτου Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας του ΙΤΕ στην ανάλυση DNA (μοριακό χαρακτηρισμό κλινικών δειγμάτων, ανάγνωση γονιδιωμάτων, πιστοποίηση τροφίμων για γενετική τροποποίηση κ.α.) και στην ανάπτυξη της κατάλληλης τεχνολογίας που θα απαντά στα ερωτήματα της εξελικτικής Βιολογίας και της σύγχρονης αρχαιολογικής έρευνας.

«Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό επιστημονικό έργο, και η περιφέρεια αποδεικνύει για μια ακόμη φορά, ότι συνεργάζεται με τα ερευνητικά και επιστημονικά ιδρύματα της Κρήτης, με το ΙΤΕ, με τους εξαίρετους επιστήμονες του, και είμαστε υπερήφανοι για αυτό» ανέφερε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Παράλληλα, επεσήμανε, ότι υποχρέωσή μας είναι να υποστηρίζουμε αυτές τις προσπάθειες και πρόσθεσε, ότι πρόκειται για ένα εργαστήριο που θα προσφέρει πολλά στην επιστήμη.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας του ΙΤΕ Νεκτάριος Ταβερναράκης τόνισε ότι «το επιστημονικό έργο που αναλαμβάνουμε είναι εξαιρετικά σημαντικό και θα γίνει έρευνα αιχμής, η οποία «παντρεύει» τον πολιτισμό και τις θετικές επιστήμες» και ευχαρίστησε την περιφέρεια για τη στήριξη και τη χρηματοδότηση του έργου.

«Στην Ελλάδα για πρώτη φορά συστήνεται εξειδικευμένο εργαστήρι για την ανάλυση αρχαίου DNA» υπογράμμισε ο ερευνητής του Ινστιτούτου Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας στο ΙΤΕ, Δημήτρης Καφετζόπουλος, τονίζοντας, ότι «η επιστημονική αυτή δραστηριότητα θα επιτρέψει στο να συλλέξουμε νέα στοιχεία που θα ρίξουν φως στη προέλευση και στη καταγωγή του πληθυσμού, όχι μόνο του δικού μας αλλά όλης της Ελλάδας και να συνδέσουμε μια τέτοια πρωτοβουλία με μια αντίστοιχη μεγάλη Ευρωπαϊκή κίνηση η οποία αποβλέπει ακριβώς στο να συσταθεί σε πανευρωπαϊκό δίκτυο με τέτοια Ευρωπαϊκή υποδομή».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το εργαστήριο θα είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ, όπως πρόσθεσε, κάνοντας αυτές τις αναλύσεις μπορούμε να μάθουμε για παράδειγμα, ποιες αρρώστιες είχαν οι πρόγονοι μας, να βρούμε παθογονικά προβλήματα, την καταγωγή πληθυσμών, τη σύνθεση πληθυσμών πόλεων κ.α. Έτσι, κατέληξε, αυτή η σύγχρονη τεχνολογία ανοίγει ένα σημαντικό παράθυρο στο παρελθόν.