Αρχική Ειδήσεις «Πρωταθλητές» στη μόλυνση οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

«Πρωταθλητές» στη μόλυνση οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

0

Οι ναυτιλιακές εταιρείες που εξακολουθούν συστηματικά την πρακτική της προσάραξης τοξικών πλοίων σε ακτές της Ν. Ασίας θέτοντας σε κίνδυνο τη διαφύλαξη των θαλάσσιων και παράκτιων περιοχών είναι πρωτίστως οι ελληνικές και ακολουθούν οι γερμανικές στην Ευρώπη. Αυτό υποστηρίζει η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Shipbreaking Platform, η οποία και δημοσιεύει τη λίστα με τις εταιρίες που απέρριψαν τοξικά πλοία το 2013.

Η ΜΚΟ Shipbreaking Platform, μια διεθνής συμμαχία οργανώσεων που επιδιώκουν την παρεμπόδιση των βρώμικων και επικίνδυνων πρακτικών διάλυσης που ακολουθούνται διεθνώς, δημοσίευσε σήμερα τον πλήρη κατάλογο των πλοίων που διαλύθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο το 2013.

Εκ των 1213 μεγάλων ποντοπόρων πλοίων που διαλύθηκαν το 2013, τα 645 πωλήθηκαν σε ακατάλληλες εγκαταστάσεις στην Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές. Περίπου το 40% αυτών των πλοίων ήταν ευρωπαϊκής ιδιοκτησίας. Ο νέος Κανονισμός της ΕΕ για την ανακύκλωση των πλοίων τέθηκε σε ισχύ στις 30 Δεκεμβρίου 2013 και προβλέπει τη μη διάλυση των πλοίων που φέρουν σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ με τη μέθοδο της προσάραξης.

Τα πλοία που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους περιέχουν τοξικά υλικά, όπως αμίαντο, βαρέα μέταλλα, PCBs (πολυχλωριωμένα διφαινύλια) και οργανικά απόβλητα. Η Ν. Ασία προτιμάται ως «χωματερή» πλοίων, καθώς εκεί εφαρμόζονται πλημμελώς τα πρότυπα περιβαλλοντικής προστασίας, ασφάλειας και εργασίας.

Οι πλοιοκτήτες μπορούν να πουλήσουν τα πλοία τους στις εταιρείες διάλυσης που χρησιμοποιούν τη μέθοδο της προσάραξης σε σημαντικά υψηλότερες τιμές από ό,τι αν τα πωλούσαν σε «καθαρές» και ασφαλείς εγκαταστάσεις ανακύκλωσης.

Η Ελλάδα παραμένει στην πρώτη θέση στην Ευρώπη σχετικά με την απόρριψη τοξικών πλοίων και ακολουθεί κατά πόδας η Γερμανία. Οι πλοιοκτήτες από αυτές τις χώρες απέρριψαν το ποσοστό-ρεκόρ του 80 % των πλοίων τους, που βρίσκονταν στο τέλος του κύκλου ζωής τους στην Ινδία, το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν, συμπεριλαμβανομένων γνωστών εταιρειών όπως είναι η Danaos και η Euroseas (Ελλάδα), καθώς και οι Conti, Hapag-Lloyd και Leonhardt & Blumberg (Γερμανία).

Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές εταιρείες που έχουν κατ’ επανάληψη καταλάβει τις πρώτες θέσεις συμπεριλαμβάνεται η Mediterranean Shipping Company (MSC) με έδρα την Ελβετία, έχοντας απορρίψει 9 πλοία στην Ινδία το 2013, και η Sammy Ofer Group με έδρα το Μονακό, έχοντας απορρίψει 13 πλοία στο Μπαγκλαντές, το Πακιστάν και την Ινδία.

Εκτός από τα πλοία που ήδη δραστηριοποιούνται υπό σημαία τρίτης χώρας, άλλα 55 πλοία καταχωρήθηκαν σε νηολόγια εκτός ΕΕ πριν σταλούν προς διάλυση εκτός ΕΕ. Σημαίες ευκαιρίας, όπως των Νήσων Κομόρες, του Τουβαλού, του Αγ. Χριστόφορου και Νέβις, του Τόγκο και της Σιέρρα Λεόνε, που χρησιμοποιούνται λιγότερο κατά την συνήθη λειτουργία των πλοίων, ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς ανάμεσα στα παροπλισμένα πλοία που στάλθηκαν το 2013 για διάλυση με τη μέθοδο της προσάραξης.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here