Αρχική Ειδήσεις Γ. Μανιάτης: άμεσα η κατάθεση του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αττικής- ακολουθεί...

Γ. Μανιάτης: άμεσα η κατάθεση του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αττικής- ακολουθεί η Θεσσαλονίκη

0
Διαφήμιση

Επέκταση αυτοκινητοδρόμων αλλά και μέσων σταθερής τροχιάς καθώς και μέτρα για την αναβάθμιση του κέντρου, προβλέπει μεταξύ άλλων το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο «Αθήνα- Αττική 2021» σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΚΑ, Γιάννη Μανιάτη, στο πλαίσιο ενημέρωσης των μελών της αρμόδιας Επιτροπής τη Βουλής.

 Ο ίδιος, δεσμεύτηκε μάλιστα, να δώσει στη δημοσιότητα το κείμενο του νόμου για το Ρυθμιστικό Αθήνα- Αττική 2021, μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και περιληφθούν σε αυτό οι παρατηρήσεις των κομμάτων και κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να έρθουν σε συνεννόηση, προσθέτοντας ότι επιδίωξη της κυβέρνησης είναι ένα υλοποιήσιμο με χαρακτηριστικά συναίνεσης και απλότητας Σχέδιο.

Σύντομα, άλλωστε, τίθεται σε διαβούλευση το νέο χωροταξικό νομοσχέδιο, ενώ είναι σε εξέλιξη 12 χωροταξικά σχέδια σε όλη την επικράτεια. Επίσης, ο κ. Μανιάτης ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσει η νομοθέτηση του ρυθμιστικού σχεδίου για τη Θεσσαλονίκη.

Όπως τόνισε ο υπουργός ΠΕΚΑ, το ρυθμιστικό σχέδιο για την Αθήνα- Αττική 2021 αποτελεί το πλήρες φάσμα δράσεων για την ισόρροπη και βιώσιμη χωρική ανάπτυξη, ενώ για υλοποίηση των επιμέρους έργων θα απαιτηθεί η έκδοση υπουργικών αποφάσεων και αναφέρθηκε στο γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών, την πλατφόρμα που θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να έχουν μία εικόνα για το τι συμβαίνει στην Αττική.

Σχεδιασμό περιλαμβάνεται και μία ολοκληρωμένη αστική παρέμβαση για το κέντρο της Αθήνας, όπου διαπιστώνεται διαρκής υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. 

«Η χώρα σε δύο χρόνια θα είναι άλλη. Και η Αττική, λόγω του μεγέθους της και της κατοίκησης από το 30% των Ελλήνων πολιτών, θα αποτελέσει τον βασικό πυλώνα, για να μπορέσουμε να βγούμε από την κρίση», επισήμανε.

 

Για την Αττική, διατηρούνται τα οδικά έργα, όπως είναι η επέκταση της Αττικής Οδού από το «Ελ. Βενιζέλος» προς το Λαύριο, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Θήβα- Υλίκη, η ∆υτική Περιφερειακή Υμηττού από τη συμβολή με την Αττική Οδό μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης (σύνδεση με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας) και η επέκταση των γραμμών του Μετρό, του ΗΣΑΠ, του τραμ και του Προαστιακού.

Επιχειρούμε, πρόσθεσε ο κ. Μανιάτης, να περιορίσουμε την αλόγιστη χρήση των ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας με τη δημιουργία σταθμών μετεπιβίβασης, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση του επιβάτη με σύγχρονους σταθμούς.

Ο υπουργός πρόσθεσε πως ένας άλλος στόχος είναι και η «προκήρυξη 28 μελετών για την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου με στόχο να αποκτήσουμε μία ολοκληρωμένη πληροφοριακή βάση για το σύνολο των ακινήτων των ιδιωτών και των δημοσίων κτημάτων». «Ουσιαστικά, επιχειρούμε να δημιουργήσουμε μια πλήρη ώσμωση ανάμεσα στην κοινωνία και την αειφορία, με την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα», είπε.

Ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε και στα θέματα που πρόκειται να αποτελέσουν σημεία υψηλού ενδιαφέροντος για την ελληνική Προεδρία, το 2014, όπως είναι η θαλάσσια χωροταξία και η ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου χώρου, η θεσμοθέτηση κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής στα θέματα της ενέργειας με έμφαση στην ενεργειακή επάρκεια και η εξοικονόμηση ενέργειας. Ως προς τον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, ο κ. Μανιάτης τόνισε ότι η χώρα μας θεωρείται μοναδική καθώς επενδύει 1 δισ. ευρώ στην ενεργειακή θωράκιση των κατοικιών και παράλληλα αναδεικνύεται πρωτοπόρος στο ζήτημα διασφάλισης ρεύματος με σημαντικές εκπτώσεις για 470.000 οικογένειες χαμηλού εισοδήματος.

Διαφήμιση