Αρχική Ελλάδα Τραγωδία Τέμπη: Τι είπαν στην Βουλή Κ. Καραμανλής και Μ. Χρυσοχοΐδης

Τραγωδία Τέμπη: Τι είπαν στην Βουλή Κ. Καραμανλής και Μ. Χρυσοχοΐδης

Το χρονικό υλοποίησης της αμαρτωλής σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση περιέγραψε στην Βουλή ο Κώστας Καραμανλής.Έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2016 είπε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

 

 

Σύνταξη: ecozen.gr

0
Βουλή
Διαφήμιση

Συνεδρίασε σήμερα, Δευτέρα 20 Μαρτίου, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Για ακρόαση έχουν κληθεί οι πρώην υπουργοί Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης, ενώ αναμένεται να λάβει το λόγο και ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος ανέλαβε αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Στο επίκεντρο της συνεδρίασης βρέθηκε η σύμβαση 717, για την ολοκλήρωση του έργου τηλεδιοίκησης, αλλά και η σύμβαση με την Hellenic Train.

Ο   πρώην υπουργός, Κώστας Καραμανλή τοποθετήθηκε για πρώτη φορά δημόσια-όπως είχε δεσμευτεί μετά την παραίτησή του, αμέσως μετά  την θανάσιμη σύγκρουση των δύο τρένων στα  Τέμπη 28/02/2023 που έντυσε στο πένθος 57 οικογένειες .

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ DRONE APO TO ΠΟΛΥΝΕΚΡΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ (MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ)
Εικόνες από drone από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα (MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ)

 Κώστας Καρμανλής:Παραδόθηκε μόλις το 18% του έργου

Ο Κώστας Καραμανλής, καταλόγισε στον εαυτό μου «μερίδιο πολιτικής ευθύνης», ωστόσο δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα διαχειριστικά λάθη του σταθμάρχη καθώς και στις παθογένειες του δημοσίου που απαιτούν πολλά χρόνια για να αντιμετωπιστούν.

Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις διαχειριστικές ευθύνες επιρρίπτοντας τις περισσότερες στον σταθμάρχη Λάρισας τονίζοντας ότι επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που (όπως κατηγορηματικά δήλωσε ο πρώην υπουργός) υπήρχε στον σταθμό ενώ μίλησε και για «παθογένειες του ελληνικού δημοσίου» που για να αντιμετωπιστούν «χρειάζονται χρόνια». Παράλληλα υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε μόνον το 18% της σύμβασης 717 για τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αναφερόμενος στους λόγους της παραίτησής του ο πρώην υπουργός σημείωσε πως «παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μία ανείπωτη τραγωδία» τονίζοντας πως «ούτε είχα ή έχω κάποια εξάρτησή από κυβερνητική θέση». Επισήμανε επίσης πως «παραιτήθηκα ενάντια στην πρακτική του να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων» σημειώνοντας πως «η ανάληψη όμως της πολιτικής ευθύνης να μείνει γράμμα κενό αν δεν συνοδευθεί από την αναζήτηση διαχειριστικών ευθυνών».

Κώστας Καραμανλής Υπουργός Μεταφορών
Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών (Εurokinissi)

Ο κ Καραμανλής επισήμανε πως «πρώτα από όλα ας εξετάσουμε την σύμβαση 717 του 2014» υποστηρίζοντας πως «αν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα ήταν ασφαλέστερο». Δήλωσε πως «παραλάβαμε το έργο αυτό βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%» αφού «δεν παραδόθηκε ποτέ το 33% και παραδόθηκε το 18%» και «από το 2017 μέχρι το 2019 δεν έγινε απολύτως καμία εργασία» ενώ επικαλέστηκε και τις καταγγελίες του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου.

Αναφερόμενος συνολικά στο έργο είπε πως «η ολοκλήρωση ενός συστήματος σηματοδότησης σηματοδοτείται από την ύπαρξη πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής από την ΕΡΓΟΣΕ» ενώ επέρριψε ευθύνες στο ότι υπήρξε «σπάσιμο των εργολαβιών» και πως αυτό «δημιουργεί μία Βαβέλ».

 Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: 2 έτη ο χρόνος υλοποίησης

«Θρηνούμε όλοι και αποτελεί καθήκον η διερεύνηση της αλήθειας», ανέφερε ο Μιχάλης , ο οποίος διετέλεσε υπουργός Μεταφορών επί 18 μήνες, από το δεύτερο ήμισυ του 2013 έως το 2015, κατά την αρχική τοποθέτησή του για τη σύμβαση 717 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε, μεταξύ άλλων ότι  «τέλη Σεπτεμβρίου 2014 η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε τη σύμβαση για ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Ο χρόνος υλοποίησης ήταν 2 έτη, δηλαδή παράδοση τέλος Σεπτεμβρίου 2016. Η πρώτη δουλειά του αναδόχου, σύμφωνα με τη σύμβαση και την ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, ήταν να κάνει λεπτομερή καταγραφή του υφιστάμενου δικτύου, του εξοπλισμού, ώστε στη συνέχει να μπορεί να γίνει ο προγραμματισμός για την ανάταξη και αναβάθμιση του δικτύου».

xrisoxoidis

Ο κ. Χρυσοχοΐδης, τόνισε ότι «το έργο ήταν απόλυτα αναγκαίο, διότι εν μέσω μνημονίων και κρίσης η Ελλάδα, σε συνεργασία με την ΕΕ, αποφάσισε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου από το Ρίο έως τον Προμαχώνα». Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι γνωστό ότι «το σύστημα του σιδηροδρομικού δικτύου είχε υποστεί δολιοφθορές σε συστήματα που είχαν τοποθετηθεί, δημιουργώντας σημαντικά έργα ασφάλειας και λειτουργικότητας που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Για αυτό από ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αποφασίστηκε να γίνουν οι γρηγορότερες εργασίες στα συστήματα ασφαλείας του δικτύου. Το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν».

Ο πρώην υπουργός διευκρίνισε πως «ανάταξη σημαίνει ότι έχουμε πάνω στη γραμμή πολλά διαφορετικά συστήματα από διαφορετικούς παρόχους, εκ των οποίων ορισμένα είναι εκτός λειτουργίας, είτε εξαιτίας βλαβών είτε κλοπής υλικών, που πρέπει να γίνουν και πάλι λειτουργικά και σε μία ενιαία λειτουργία τους. «Αναβάθμιση σημαίνει ότι μετά την ανάταξή τους, ο ανάδοχος θα πρέπει να τα ανατάξει και να λειτουργούν και σε επίπεδο ασφαλείας σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και οδηγίες. Τα παλαιά συστήματα σηματοδότησης, είναι προφανές ότι δεν είχαν πιστοποίηση όπως απαιτούσαν οι πιο σύγχρονοι κανονισμοί της ΕΕ». Η δε τηλεδιοίκηση, σύμφωνα με τον ίδιο, «είναι η απεικόνιση και οι εξ αποστάσεως χειρισμοί των συστημάτων λειτουργίας και ασφαλείας».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε ότι «τον Γενάρη του 2015 ανέλαβε η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ για να υλοποιήσει εντός του συμβατικού χρόνου την εκτέλεση της σύμβαση με χρόνο ολοκλήρωσης τον Σεπτέμβριο του 2016». Στη συνέχεια κατέθεσε στα πρακτικά χρονολόγιο όλων των γεγονότων που προανέφερε.

Στην Επιτροπή συμμετέχουν 19 βουλευτές

Με απόφαση της ΚΟ ΝΔ αντικαταστάθηκε ο Κώστας Τζαβάρας από τον Δημήτρη Καιρίδη, ενώ από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ δε θα συμμετέχουν ο Παύλος Πολάκης, ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος και ο Σπύρος Λάππας. Στη θέση τους θα πάνε οι Γιάννης Ραγκούσης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και τομεάρχης Διαφάνειας, και οι Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης, υπεύθυνοι του τομέα Μεταφορών και ομάδα κρούσης του ΣΥΡΙΖΑ στην υπόθεση των Τεμπών.

Με πληροφορίες από  ERT news και  ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Διαφήμιση