Αρχική Ειδήσεις Επανεκκίνηση τρένων και προαστιακού – Μέτρα και ενστάσεις για την ασφάλεια

Επανεκκίνηση τρένων και προαστιακού – Μέτρα και ενστάσεις για την ασφάλεια

Σύνταξη: ecozen.gr

0
τρενο ΕΡΓΟΣΕ
Διαφήμιση

Για την Τετάρτη 22 Μαρτίου προγραμματιζεται η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων και του προαστιακού.Στην πορεία όμως προέκυψαν ενστάσεις εργαζομένων για ορισμένα τμήματα των γραμμών κι έτσι το αρχικό πρόγραμμα κατα πάσα πιθανότητα θα έχει κενά.

Τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων

Τη Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023, συνεδρίασε το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων με αντικείμενο τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων.

Στη συνεδρίαση αποφασίστηκε οι αμαξοστοιχίες να κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).

Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, θα υπάρχουν αυστηρά, δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.

Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Μείωση ταχύτητας:

  • 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Επίσης συζητήθηκε το ζήτημα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός στις σήραγγες. Αποφασίστηκε να γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και θα συμμετέχουν Αστυνομία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ.

Προαστιακός - ΜΜΜ

Τα δρομολόγια που ξεκινούν  και πάλι από την Τετάρτη 22 Μαρτίου

  • Ο Προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα
  • Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα & Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Ο Προαστιακός Πάτρα – Ρίο

Παράλληλα, θα ξεκινήσουν δύο ζεύγη εμπορικών αμαξοστοιχιών. Της επανακκίνησης προηγήθηκαν δοκιμαστικά δρομολόγια με το πρώτο να γίνεται  στη γραμμή Πειραιάς – Σταθμός Αθηνών.

Ενστάσεις εργαζομένων 

Ωστόσο, ο πρόεδρος μηχανοδηγών της Hellenic Train Κώστας Γενηδούνιας ανέφερε ότι ορισμένα από τα δρομολόγια που έχουν ανακοινωθεί, τελικά δεν θα πραγματοποιηθούν, καθώς οι εργαζόμενοι δεν πήραν τις γραπτές διαβεβαιώσεις που ζήτησαν για να επιστρέψουν στο τιμόνι των συρμών.

«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γενηδούνιας.

Όπως αναφέρει ο ίδιος: «Δεν έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις και θεωρούμε ότι για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα και Σέρρες – Δράμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τις ισόπεδες διαβάσεις, με βραδυπορίες και με τις επικοινωνίες. Αυτό που γίνεται προσπάθεια να λυθεί είναι με τις επικοινωνίες».

Σημειώνεται, επίσης, ότι η Hellenic Train θα εγκαταστήσει σταδιακά καταγραφικό στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Επίσης θα αναβαθμιστούν  οι υποδομές με την ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα, ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.

Τρένο δοκιμαστικά δρόμολόγια IMG 1672

Τι ζητούν οι μηχανοδηγοί

Υπενθυμίζεται ότι οι μηχανοδηγοί ζήτησαν παρεμβάσεις σε 9 σημεία για να εκκινήσει ο σιδηρόδρομος.

  1. Για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
  2. Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
  3. Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
  4. Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη . Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
  5. Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
  6. Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
  7. Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
  8. Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
  9. Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

 

 

Διαφήμιση