Αρχική Επιλεγμένα Πώς να σταματήσετε τη σπατάλη τροφίμων – Ολοκληρωμένος οδηγός

Πώς να σταματήσετε τη σπατάλη τροφίμων – Ολοκληρωμένος οδηγός

0
spatali trofimon simon peel unsplash
Simon Peel / Unsplash
Διαφήμιση

Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι η ποσότητα τροφών που πετάει το μέσο νοικοκυριό αντιπροσωπεύει αρκετές μερίδες για να δειπνήσει ένας ενήλικας πέντε νύχτες την εβδομάδα, χωρίς να προσθέσει δεκάρα στον λογαριασμό του παντοπωλείου.

Η σπατάλη τροφίμων αντιπροσωπεύει το 37% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου – ή, για να το θέσουμε αλλιώς, παράγει τέσσερις φορές περισσότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ετησίως από τις παγκόσμιες αερομεταφορές. Αυτό γίνεται ακόμη πιο αποκαρδιωτικό γνωρίζοντας ότι μόνο στον Καναδά, καθώς εκεί διεξήχθη η έρευνα, 4 εκατομμύρια άνθρωποι αντιμετωπίζουν επισιτιστική ανασφάλεια. Αριθμός που αναμένεται να διπλασιαστεί άμεσα λόγω των επιπτώσεων του COVID-19.

Εν τω μεταξύ, τα σούπερ μάρκετ πετούν καθημερινά τόνους υψηλής ποιότητας, βρώσιμων, απούλητων τροφίμων. Οι γιγάντιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν την εταιρική ευθύνη να μειώσουν το αποτύπωμά τους σε άνθρακα και την κοινωνική ευθύνη να κάνουν ό,τι μπορούν για να βοηθήσουν τα εκατομμύρια πολιτών που αντιμετωπίζουν επισιτιστική ανασφάλεια.

Η GreenPeace ετοίμασε έναν οδικό χάρτη μηδενικών απορριμμάτων τροφίμων, με συμβουλές και tips που διασφαλίζουν ότι τα τρόφιμα που αγοράζουμε θα μπουν στα πιάτα μας, στην κοιλιά μας και θα μένουν μακριά από χωματερές.

super market jordan madrid unsplash
Jordan Madrid / Unsplash

Ψώνια

Τα απόβλητα τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ και τα παντοπωλεία είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων. Το 2016, η Γαλλία έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που απαγόρευσε στα σούπερ μάρκετ να πετούν ή να καταστρέφουν απούλητα τρόφιμα, αναγκάζοντάς τα να τα δωρίζουν σε φιλανθρωπικές οργανώσεις και τράπεζες τροφίμων.

Εν τω μεταξύ, υπάρχουν μερικές εφαρμογές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αγοράσετε τρόφιμα κοντά στην ημερομηνία λήξης τους με μεγάλες εκπτώσεις, ώστε να εξοικονομείτε χρήματα και φαγητό ταυτόχρονα.

Προσοχή στις μαζικές προσφορές

Το να αγοράζετε αντικείμενα χύμα σε παντοπωλεία που κάνουν προσφορές για να ξεπουλήσουν, φαίνεται σαν μια καλή ιδέα εκείνη τη στιγμή – μέχρι να διαπιστώσετε  ότι με τα υπολείμματα που έχετε αγοράσει, τα βακτήρια χτίζουν αποικίες στο πίσω μέρος του ψυγείου σας.

Δεν είναι έξυπνη αγορά αν δεν μπορείτε να το καταναλώσετε. Επιμείνετε στην  ποσότητα των πραγμάτων που χρειάζεστε και «παγώστε τα αχρείαστα».

mouxliasmena frouta foodism unsplash
Foodism / Unsplash

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Κάντε εβδομαδιαίο πρόγραμμα γευμάτων

Προγραμματίστε τα γεύματά σας για ολόκληρη την εβδομάδα, ώστε να γνωρίζετε ακριβώς ποια συστατικά πρέπει να ψωνίσετε και στη συνέχεια φτιάξτε τη λίστα σας με βάση αυτό. Μην αγοράζετε περισσότερα από όσα χρειάζεστε και επωφεληθείτε εφαρμογών που «σκέφτονται για εσάς πριν από εσάς»

Βρείτε συνταγές με συστατικά που έχετε ήδη

Είναι το τέλος της εβδομάδας και ανοίγεις το ψυγείο σου για να βρεις μια σειρά από τυχαία λαχανικά που έχουν απομείνει από το μαγείρεμα μιας εβδομάδας. Προτού κλείσετε την πόρτα του ψυγείου και στραφείτε σε πακέτο, ρίξτε μια ματιά σε μερικές από αυτές τις εφαρμογές που θα σας βοηθήσουν να βρείτε μια συνταγή για τα συστατικά που έχετε στη διάθεσή σας.

Τρώτε από ρίζα σε μίσχο

Η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων ή λαχανικών – γνωστή ως κατανάλωση από ρίζα σε στέλεχος – έχει γίνει τάση στον κόσμο των τροφίμων τα τελευταία χρόνια. Από τα χόρτα στα παντζάρια ή τα καρότα σας μέχρι τους σπόρους στα πεπόνια σας, πετάμε πολλά βρώσιμα τρόφιμα, απλώς και μόνο επειδή δεν έχουμε συνηθίσει να μαγειρεύουμε με αυτά. Για παράδειγμα, ξέρατε ότι μπορείτε να φτιάξετε ένα λαχταριστό πέστο από χόρτα καρότου; Ή ένα ανακουφιστικό χειμωνιάτικο τσάι με φλούδες πορτοκαλιού ;

Βρείτε υπέροχες προτάσεις συνταγών στον πίνακα του Pinterest που θα σας κάνουν να δείτε τα φαγητά που πετάτε με εντελώς νέο μάτι.

Επαναχρησιμοποίησε τα υπολείμματα

Πόσοι από εσάς είχατε τις καλύτερες προθέσεις να φάτε τα υπολείμματα που φυλάξατε προσεκτικά στο ψυγείο σας, αλλά όταν έρθει η επόμενη μέρα δεν έχετε πια διάθεση να τα φάτε;

Κάντε τα υπολείμματα υπέροχα ξανά! Φανταστείτε και επανατοποθετήστε τα «πιάτα» που έχουν απομείνει ενσωματώνοντάς τα σε εντελώς νέα γεύματα

Καταψύξτε τα υπολείμματα

Εάν φτιάχνετε μια μεγάλη κατσαρόλα με σούπα ή άλλο πιάτο που βγάζει περισσότερες μερίδες από ό,τι μπορείτε να φάτε, βάλτε τα σε επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες κατάψυξης ή δοχεία για μια άλλη μέρα. Ο μελλοντικός κουρασμένος σας εαυτός θα σας ευχαριστεί όταν πεινάτε σαν λύκος αλλά δεν έχετε διάθεση ή τίποτα στο ψυγείο για να φτιάξετε!

katapsygmena bozhin karaivanov unsplash
Bozhin Karaivanov / Unsplash

Απορρίμματα κομποστοποίησης και οργανικά απόβλητα

Όταν τα απόβλητα τροφίμων καταλήγουν σε χωματερές, απελευθερώνουν αέριο μεθάνιο το οποίο είναι 84 φορές πιο ισχυρό από το διοξείδιο του άνθρακα κατά τα δύο πρώτα χρόνια μετά την απελευθέρωσή του.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να διασφαλίζετε ότι κάθε φαγητό που δεν μπορεί να καταναλωθεί πηγαίνει στον κάδο κομποστοποίησης της αυλής σας ή στη ροή οργανικών απορριμμάτων της πόλης σας, ώστε να μπορεί να αποσυντεθεί σωστά και να μετατραπεί σε χώμα. .

kompostopoiisi jonathan kemper unsplash
Jonathan Kemper / Unsplash

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ & ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ

Κάντε ένα πλάνο γεύματος για «τραπέζι»

Είναι εύκολο να υπεραγοράζετε και να μαγειρεύετε υπερβολικά όταν κάνετε το «τραπέζι» σε περισσότερα άτομα από όσα έχετε συνηθίσει. Αν διοργανώνετε ένα πάρτι ή έχετε φίλους και οικογένεια, εξετάστε προσεκτικά τη λίστα των καλεσμένων σας και φτιάξτε ένα πρόγραμμα γευμάτων που να ταιριάζει με τον αριθμό των ατόμων που θα ταΐσετε.

Ακούστε το στομάχι, όχι τα μάτια σας

Πηγαίνετε σε ένα πάρτι ή σε έναν μπουφέ που μπορείτε να φάτε και τα μάτια σας ερωτεύονται όλα τα νόστιμα φαγητά που είναι διαθέσιμα. Στοιβάζετε όσο περισσότερα μπορείτε, αλλά στα μισά το στομάχι σας διαμαρτύρεται και αποκαλύπτει ότι τα μάτια σας έπαιζαν κόλπα στο επίπεδο της πείνας σας.

Μερικές φορές, όταν τρώμε «έξω», βάζουμε περισσότερα στο πιάτο μας ή παραγγέλνουμε περισσότερα από όσα πραγματικά μπορούμε να φάμε. Ξεκινήστε από κάτι μικρό και μόλις ολοκληρώσετε την πρώτη σας μερίδα, επανεκτιμήστε που θέλετε να καταλήξετε.

 

Με πληροφορίες από greenpeace.org

Διαφήμιση