Αρχική Διάστημα Ανακάλυψη νέων εξωπλανητών στα μόλις 11 έτη φωτός -Φιλοξενούν ζωή;

Ανακάλυψη νέων εξωπλανητών στα μόλις 11 έτη φωτός -Φιλοξενούν ζωή;

Υπερ γαια στο Barnard's Star
Καλλιτεχνική απεικόνιση του αστεριού Barnard. Image credit: Sci-News.com.

Υποψήφιο για μελέτη, το ηλιακό σύστημα που ανιχνεύθηκε σε απόσταση περίπου 11 ετών φωτός από τη Γη, καθώς διαθέτει τουλάχιστον δύο, ίσως και τρεις εξωπλανήτες.

Η σχετική δημοσίευση έγινε στο περιοδικό “Science” και σύμφωνα με τους συγγραφείς, η ανακάλυψη πραγματοποιήθηκε από το Ευρωπαϊκό Νότιο Αστεροσκοπείο (ESO) στη Χιλή.

Οι εξωπλανήτες του συστήματος, οι οποίοι κινούνται γύρω από ένα ήσυχο και πολύ πιο αχνό από τον Ήλιο άστρο, τον ερυθρό νάνο GJ 887, ανήκουν στην κατηγορία της υπερ-Γαίας, καθώς έχουν κάποιες ομοιότητες με τη Γη, αλλά μεγαλύτερο μέγεθος.

Οι εξωπλανήτες βρίσκονται στην φιλόξενη για ζωή ζώνη του εν λόγω άστρου, ενός από τα κοντινότερα στον Ήλιο και είναι πολύ πιθανό να είναι βραχώδεις.

Πρόκειται για ένα από τα κοντινότερα συστήματα πολλών πλανητών που έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα. Η εγγύτητα των εξωπλανητών του τους καθιστά κατ’ εξοχήν υποψήφιους στόχους για μελέτη από το μελλοντικό μεγάλο αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, το “διάδοχο” του Hubble.

GJ 887 Ανακάλυψη νέων εξωπλανητών στα μόλις 11 έτη φωτός -Φιλοξενούν ζωή;
Απεικόνιση ηλιακού συστήματος. Φωτό από flash.gr

Οι δύο επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες Gliese 887b και Gliese 887c είναι πολύ γρήγοροι -περισσότερο και από τον Ερμή- καθώς ολοκληρώνουν μια περιστροφή γύρω από το μητρικό τους άστρο κάθε 9,3 και 21,8 μέρες αντίστοιχα, με αυτή να είναι η διάρκεια του έτους τους. Ενώ, υπάρχουν ενδείξεις και για ένα τρίτο εξωπλανήτη με διάρκεια έτους περίπου 50 γήινων ημερών.