Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Οι κομήτες Κένταυροι ίσως συνιστούν απειλή για τη Γη

Ομάδα αστρονόμων προειδοποίησε ότι οι μακρινοί γιγαντιαίοι κομήτες μπορεί να συνιστούν απειλή για τη ζωή στη Γη, όπως και οι πιο κοντινοί αστεροειδείς που παρακολουθούνται ήδη από τους επιστήμονες.

Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχουν ανακαλυφθεί εκατοντάδες τεράστιοι κομήτες στα απώτατα όρια του ηλιακού συστήματός μας, επισημαίνουν οι επιστήμονες στη μελέτη τους που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Astronomy & Geophysics.

Οι κομήτες αυτοί, που έχουν ονομαστεί "Κένταυροι", ακολουθούν ασταθείς τροχιές και ορισμένες φορές διασταυρώνονται με την πορεία των μεγάλων πλανητών, του Δία, του Κρόνου, του Ουρανού και του Ποσειδώνα.

Λόγω της βαρυτικής έλξης των πλανητών αυτών, οι κομήτες μπορεί καμιά φορά να αλλάξουν πορεία και να βρεθούν στο εσωτερικό ηλιακό σύστημα που περιλαμβάνει τον Ερμή, την Αφροδίτη, τη Γη, τον Άρη και τη ζώνη των αστεροειδών.

Ο κίνδυνος ένας κομήτης διαμέτρου 100 χιλιομέτρων να διασταυρωθεί με την τροχιά της Γης υπολογίστηκε από τον Μπιλ Νάπιερ του Πανεπιστημίου του Μπάκιγχαμ: αυτό μπορεί να συμβεί 1 φορά κάθε 40.000-100.000 χρόνια.

Πλησιάζοντας στον Ήλιο οι κομήτες αυτοί, που αποτελούνται από πάγο και συσσωρευμένη σκόνη, διαλύονται σε πολλά κομμάτια. Η σύγκρουση των συντριμμιών με τη Γη θα ήταν "αναπόφευκτη", εκτιμούν οι επιστήμονες.

"Τα τελευταία τριάντα χρόνια καταβάλλουμε πολλές προσπάθειες για να αναλύσουμε τον κίνδυνο μιας σύγκρουσης της Γης με έναν αστεροειδή" υπογράμμισε ο Νάπιερ, ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης. "Το έργο μας υποδεικνύει ότι θα πρέπει να κοιτάξουμε πιο μακριά, πέρα από την τροχιά του Δία, για να βρούμε τους Κενταύρους. Αν έχουμε δίκιο, οι κομήτες αυτοί μπορεί να αποτελούν σοβαρό κίνδυνο και ήρθε η ώρα να τους καταλάβουμε καλύτερα", πρόσθεσε.

Προς το παρόν πάντως ο κόσμος δεν υπάρχει λόγος να ανησυχεί, είπε ο συνάδελφός του, Ντέιβιντ Άσερ. "Στη διάρκεια της δικής μας ζωής οι πιθανότητες μιας σύγκρουσης δεν έχουν αυξηθεί", εξήγησε.

Stephen Hawking: Η ανθρώπινη φυλή είναι καταδικασμένη αν δεν αποικίσουμε Σελήνη και Άρη