Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο μακρινότερος σε χώρο και χρόνο γαλαξίας είναι ιδιαίτερα φωτεινός

Διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε έναν ιδιαίτερα φωτεινό γαλαξία, ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση άνω των 13 δισεκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη. Πρόκειται για τον μακρινότερο γαλαξία στον χώρο και τον χρόνο, που έχει ποτέ βρεθεί, γεγονός που τον καθιστά πλέον κάτοχο ενός νέου ρεκόρ.

Η ανακάλυψη, με επικεφαλής τον Pascal Oesch του Πανεπιστημίου Γιέηλ των ΗΠΑ, που παρουσιάσθηκε στο περιοδικό αστροφυσικής "Astrophysical Research Letters", έγινε αρχικά από τα διαστημικά τηλεσκόπια «Χαμπλ» και «Σπίτσερ» και, στη συνέχεια, επιβεβαιώθηκε από το επίγειο τηλεσκόπιο Κεκ της Χαβάης.

O εν λόγω γαλαξίας EGS-zs8-1 είναι ένα από τα φωτεινότερα και πιο μεγάλα αντικείμενα που έχουν παρατηρηθεί στο πρώιμο σύμπαν, η ηλικία του οποίου υπολογίζεται σε περίπου 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια.

Ελάχιστοι γαλαξίες έχουν βρεθεί από εκείνη την αρχέγονη εποχή του σύμπαντος και μέχρι στιγμής κανένας που να είναι πιο παλαιός και πιο μακρινός.

«Αν και είδαμε τον γαλαξία όπως ήταν πριν από τουλάχιστον 13 δισεκατομμύρια χρόνια, είχε ήδη αποκτήσει πάνω από το 15% της μάζας του δικού μας γαλαξία, παρόλο που είχαν περάσει μόνο 670 εκατ. χρόνια από τη γέννηση του σύμπαντος», δήλωσε ο Oesch. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, ο γαλαξίας «γεννούσε» άστρα με ταχύτητα περίπου 80 φορές μεγαλύτερη από τον δικό μας.

Η νέα ανακάλυψη επιβεβαιώνει προηγούμενες παρατηρήσεις ότι στο νεαρό ακόμη σύμπαν υπήρχαν ήδη μεγάλοι γαλαξίες, πράγμα που δημιουργεί νέα ερωτήματα στους επιστήμονες.

Stephen Hawking: Η ανθρώπινη φυλή είναι καταδικασμένη αν δεν αποικίσουμε Σελήνη και Άρη