Μενού

Παγκόσμια Ημέρα για τον Τραυλισμό

Εξερράγη αμερικανικός πύραυλος δευτερόλεπτα από την απογείωση

Μη επανδρωμένος διαστημικός πύραυλος της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυτικής και Διαστήματος που θα μετέφερε προμήθειες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, εξερράγη το βράδυ της Τρίτης κατά την απογείωσή του στις εγκαταστάσεις της NASA στην Βιρτζίνια των ΗΠΑ.

Η NASA ανάρτησε ανακοίνωση στην υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης Twitter σύμφωνα με την οποία «σημειώθηκε ένα ατύχημα 6 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση».

Σε πλάνα που δημοσιεύτηκαν φαίνεται το σκάφος να ανασηκώνεται και ελάχιστα μόλις δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του να σημειώνεται έκρηξη στους κινητήρες του, με αποτέλεσμα ο πύραυλος να πέσει κατακόρυφα πίσω από την εξέδρα εκτόξευσης και να σημειωθεί μία ακόμα μεγαλύτερη έκρηξη.

Η απογείωση του σκάφους, για τη διαχείριση του οποίου ήταν υπεύθυνη η ιδιωτική εταιρεία Orbital Sciences, απογειώθηκε όπως ήταν προγραμματισμένο στις 18:22 τοπική ώρα (00:22 ώρα Ελλάδος). Λίγα λεπτά μετά το ατύχημα, ο υπεύθυνος της αποστολής έδωσε εντολή για «απομόνωση των εγκαταστάσεων και συλλογή όλων των δεδομένων».

Το σκάφος Cygnus μετέφερε 2,2 τόνους προμήθειες, αλλά και υλικά και εξοπλισμό για την πραγματοποίηση επιστημονικών πειραμάτων. Σύμφωνα με αξιωματούχους της NASA, η αξία του πυραύλου και του φορτίου του ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια δολάρια.

Σε σύντομη ανακοίνωση που εξέδωσε η NASA αναφέρεται ότι η έκρηξη οφείλεται σε "δυσλειτουργία κατά την εκτόξευση" και δεσμεύεται να δώσει περισσότερες πληροφορίες μόλις αυτό καταστεί δυνατόν. Η αμερικανική υπηρεσία διευκρινίζει ότι "εργάζεται με την Orbital για τη συλλογή όλων των στοιχείων σχετικά με την αποτυχία της αποστολής".

Σε ετοιμότητα δηλώνουν οι Ρώσοι

Στο μεταξύ, η Διαστημική Υπηρεσία της Ρωσίας ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να αναλάβει την τροφοδοσία του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, εάν η NASA το ζητήσει, μετά την έκρηξη κατά την εκτόξευση του αμερικανικού πυραύλου.

Πρόκειται για το πρώτο ατύχημα που συμβαίνει σε πρόγραμμα της NASA από τότε που η αμερικανική διαστημική υπηρεσία στράφηκε προς τον ιδιωτικό τομέα για την τροφοδοσία του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.

"Η έκρηξη του Cygnus δεν έχει συνέπειες στην τροφοδοσία του ρωσικού τομέα του ΔΔΣ, στο μέτρο που εμείς μεταφέρουμε με δικά μας σκάφη τύπου Progress το μεγαλύτερο τμήμα των φορτίων μας", διευκρίνισε ο επικεφαλής του προγράμματος των επανδρωμένων πτήσεων της Ρωσικής Διαστημικής Υπηρεσίας Roskosmos Αλεξέι Κρασνόφ.

Η Ρωσία εκτόξευσε σήμερα το πρωί πύραυλο Soyouz που μεταφέρει προμήθειες, κατά βάση "ρωσικές" προμήθειες για το αμερικανικό πλήρωμα του Σταθμού.