Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Η «Υπερ - Γη» μας χωράει όλους! Μετρήθηκε με ακρίβεια ο εξωπλανήτης που ταιριάζει στον δικό μας

Οι αστρονόμοι έκαναν την πιο ακριβή μέτρηση που έχει γίνει μέχρι σήμερα, της ακτίνας ενός πλανήτη εκτός του ηλιακού μας συστήματος. Έτσι, με τη βοήθεια των διαστημικών τηλεσκοπίων «Σπίτσερ» και «Κέπλερ» της NASA, το μέγεθος του εξωπλανήτη Κέπλερ-93b μετρήθηκε πλέον με αβεβαιότητα μόλις 119 χιλιομέτρων.

Η μέτρηση (η διάμετρος του είναι περίπου 18.800 χιλιόμετρα, έναντι 12.750 χλμ. της Γης) επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για μια "υπερ-Γη" μιάμιση περίπου φορές μεγαλύτερη από τη Γη. Αυτή η κατηγορία εξωπλανητών είναι πολύ κοινή στον γαλαξία μας, σύμφωνα με τις έως τώρα ανακαλύψεις.

Οι προηγούμενες μετρήσεις εκτιμούσαν την μάζα του συγκεκριμένου εξωπλανήτη ότι είναι περίπου 3,8 φορές μεγαλύτερη της Γης. Η πυκνότητά του, με βάση τους υπολογισμούς για την μάζα και την ακτίνα του, εκτιμάται ότι είναι παρόμοια με του δικού μας πλανήτη, πράγμα που παραπέμπει σε βραχώδη και μεταλλική σύνθεσή του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Σάρα Μπάλαρντ του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον του Σιάτλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "Astrophysical Journal", δήλωσαν ότι «η μέτρηση είναι τόσο ακριβής που ουσιαστικά είναι σαν να μπορείς να μετρήσεις το ύψος ενός ανθρώπου που βρίσκεται στον Δία, με απόκλιση μόλις δύο εκατοστών».

Ο Κέπλερ-93b βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα άστρο σε απόσταση περίπου 300 ετών φωτός από τον πλανήτη μας και το οποίο έχει σχεδόν την μάζα και την ακτίνα του Ήλιου μας. Επειδή ο εν λόγω εξωπλανήτης περιφέρεται πολύ κοντά στο άστρο (μόλις στο ένα έκτο της απόστασης Ερμή - Ήλιου) η θερμοκρασία της επιφάνειάς του φθάνει τους 760 βαθμούς Κελσίου, συνεπώς είναι υπερβολικά καυτός για τη φιλοξενία ζωής - τουλάχιστον όπως την ξέρουμε.